Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate
Оценка 4.8

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Оценка 4.8
Занимательные материалы +9
docx
английский язык
9 кл—11 кл +1
01.02.2017
Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate
Методическая разработка открытого урока Специальность 15.02.08 – Технология машиностроения По дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык (Английский) тема: «Present Simple Present. Страдательный залог» Устная тема: «A Brief History of Chocolate» преподаватель: Шихова Е. В. Map of the lesson 1. Тип урока: комбинированный урок 2. Цели занятия: Образовательная: • Актуализировать лексические единицы по теме; • Сформировать умение правильного использования лексических единиц в контексте; • Развивать навыки восприятия иностранной речи на слух (аудирование); • Совершенствовать навыки говорения и письма; • Совершенствовать грамматический материал. Развивающая: • Развитие логического мышления учащихся, умения сопоставлять, анализировать, делать выводы; • Расширение кругозора учащихся; • Развитие творческих способностей учащихся, формирование готовности к коммуникации, мотивации к изучению английского языка и литературы; • Развивать умение воспринимать информацию на слух и определять последовательность ключевых событий; • Развивать умение использовать различные компенсаторные стратегии в процессе восприятия англоязычной речи на слух, расширять словарный запас учащихся; • Развитие интереса к англоязычной истории, литературе и чтению. Воспитательная: • Воспитывать аккуратность, внимательность, формирование познавательного интереса к предмету; 3. Задачи: Reading: Analyze the written description of a process; Practice the gist-reading skills and have a general understanding of a narrative; Practice the reading in detail to understand the sequence of events. Speaking: Connect Present Simple Passive with describing a process; Identify and brainstorm sequencing phrases; Provide controlled oral practice of Present Simple Passive forms; Provide speaking fluency practice by means of a role play. Listening: Listen for specific information; Identify sequencing phrases in a talk; Give an evaluated talk. Writing: Connect Present Simple Passive with describing a process; Clarify vocabulary used to talk about the chocolate; Practice vocabulary associated with describing a process.
present simple passive.docx
КОМИТЕТ ПО НАУКЕ И ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ Санкт­Петербургское государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Невский машиностроительный техникум» Методическая разработка открытого урока  для группы 1115  Специальность          15.02.08 – Технология машиностроения   По дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык (Английский) тема: «Present Simple Present. Страдательный залог» Устная тема: «A Brief History of Chocolate» преподаватель: Шихова Е. В. 2016/2017 учебный год Map of the lesson 1. Тип урока: комбинированный урок 2. Цели занятия: Образовательная:  Актуализировать лексические единицы по теме;   Сформировать умение правильного использования лексических единиц  в контексте;  Развивать навыки восприятия иностранной речи на слух (аудирование);  Совершенствовать навыки говорения и письма;  Совершенствовать грамматический материал.  Развивающая:  Развитие логического мышления учащихся, умения сопоставлять,  анализировать, делать выводы;  Расширение кругозора учащихся;  Развитие творческих способностей учащихся, формирование готовности к коммуникации, мотивации к изучению английского языка и  литературы;  Развивать умение воспринимать информацию на слух и определять  последовательность ключевых событий;  Развивать умение использовать различные компенсаторные стратегии в  процессе восприятия англоязычной речи на слух, расширять словарный  запас учащихся;  Развитие интереса к англоязычной истории, литературе и чтению. Воспитательная:  Воспитывать аккуратность, внимательность, формирование  познавательного интереса к предмету; 3. Задачи: Reading: Analyze the written description of a process; Practice the gist­reading skills and have a general understanding of a narrative; Practice the reading in detail to understand the sequence of events.  Speaking: Connect Present Simple Passive with describing a process; Identify and brainstorm sequencing phrases; Provide controlled oral practice of Present Simple Passive forms; Provide speaking fluency practice by means of a role play. Listening: Listen for specific information; Identify sequencing phrases in a talk; Give an evaluated talk. Writing: Connect Present Simple Passive with describing a process; Clarify vocabulary used to talk about the chocolate; Practice vocabulary associated with describing a process. 5. Оборудование:  мультимедийный проектор   компьютер  раздаточный материал по теме   презентации  материал для аудирования 6. Методы обучения:   словесный   наглядный   практический План урока:  Организационный момент  Целевая установка  Фонетическая зарядка  Грамматика. Постановка проблемы  Чтение и перевод текста.  Актуализация знаний. Описание процесса. Диалог  Аудирование. Ответы на вопросы. Монологическая речь студентов.  Закрепление лексического материала. Решение кроссворда. Подведение  итогов. Выдача домашнего задания. ХОД УРОКА I.              Организация класса Teacher: Good morning my dear students and our guests! Nice to see you again. Let’s begin our lesson. II.              Целевая       установка Teacher: At the end of this lesson we will know: 1. How many voices are there in English; 2. What exactly is Present Simple Passive; 3. How to form Present Simple Passive; 4. When to use Present Simple Passive; 5. How to translate it into Russian. Teacher: And the Topic of this Lesson is “A brief History of Chocolate!” III.            Фонетическая       зарядка Teacher: What do you know about chocolate? Teacher: Who do you think invented chocolate? Teacher: And where? (Студенты отвечают на вопросы) Teacher: Good! You seem to know a lot about chocolate! IV.                 Грамматика    .   Постановка проблемы Teacher: Now let’s get back to Grammar! First of all: how many voices are there in English? (Студенты отвечают на вопросы) Teacher: 2. Active and Passive.   What exactly is Present Simple Passive? Observe.  How do I form Present Simple Passive in English? Easy! We make the passive by putting the verb 'to be'­ am/ is / are after the object and then adding the past participle. For regular verbs, we make the past participle by adding 'ed' to the infinitive. So ‘play’ becomes ‘played’. We use verb3 for irregular verbs. TIP: Don’t forget to change from subject pronoun to object pronoun!       When do I use     Present Simple Passive? There are 4 main uses of Present Simple Passive. 1. When we want to change the focus of the sentence; 2. When who or what causes the action is unknown or unimportant; 3. In scientific writing; 4. In formal writing instead of using someone/ people/ they.       How       do I 1. кратким страдательным причастием прошедшего времени с суффиксом   translate it into Russian? ­н  или  ­т  (с   вспомогательным   глаголом  быть  или   без   него),   т.   е. русским страдательным залогом; 2. глаголом на ­ся в соответствующем времени, лице и числе; 3. глаголом действительного залога в соответствующем времени, 3­м лице мн. числа, являющимся частью неопределенно­личного предложения: Coffee is drunk by the girl ­ Кофе (был) выпит девочкой. The chocolate is eaten by the girl ­ Шоколад (был) съеден девочкой (Студенты   устно   выполняют   грамматические   упражнения   с   интерактивной доски, практикуя только что освоенную грамматику) V.             Чтение       и перевод текста Teacher: Speaking about chocolate. Let’s read and translate the text!  (Студенты читают и переводят текст с интерактивной доски.) Teacher: Now I would like you to spot all verb phrases associated with Present Simple Passive in this text. (Студенты   находят   в   тексте   и   называют   вслух   глаголы   в   страдательном залоге) VI.    Актуализация знаний. Описание процесса. Диалог.          Teacher: Ahhh chocolate! I know we all love eating chocolate! But don’t we also like to drink something with it? How about the most British of drinks ­ Tea. Luckily I have invited the TEA EXPERTS to our class today! So let’s interview the experts. Три   студента   садятся   перед   классом   –   они   эксперты.   Позади   них   на интерактивной доске выведено следующее изображение:  Задача   экспертов   описать   процесс   изготовления   чая,   используя грамматику настоящего урока (Present Simple Passive) и расположенную выше иллюстрацию. Остальные студенты задают им вопросы по избранной теме. Question: How the tea plants are grown? Expert 1: To begin with tea plants are grown…  Expert 2: in special beds for about a year Expert 3: Year and a half! Question: What do you do next? Expert 1: After that they are planted… Expert 2: they are planted in the tea fields Expert 3: In the SPECIAL tea fields! Teacher: Now tell us, dear experts how are the tea plants picked? Expert 1: After about four years..  Expert 3: Five years! Expert 2: the tea plants are picked by hand Expert 3: BOTH hands! (Both experts 1 & 2 look at him) Question: For how long do you dry the leaves? Expert 1: Following this, the leaves are dried.  Expert 2: The leaves are dried for ten to twenty hours Expert 3: Thirty hours, obviously. Question: What’s the last step in this process? Expert 1: Lastly the leaves are crushed in a machine. Expert 2: and transport all over the world. Expert 3: all over the universe! Teacher: That was really interesting, dear experts!  VII.          Аудирование.   Ответы   на   вопросы.   Монологическая   речь студентов. Teacher: Want to know even more about the history of chocolate? Let’s listen! (Студенты слушают аудиозапись, посвященную истории появления шоколада. Приложение 1) Teacher: Now let’s talk. (Студенты отвечают на вопросы) Where did chocolate 1st come from? 1. Answer: From Latin America (Central America and Mexico) 2. Who invented it? When did they discover the delights of chocolate?  How did they prepare it?  Do you know the meaning of roasted?  Answer: The Mayans 3. Answer: 600AD 4. Answer: From cocoa beans 5. Answer: Cooked in an oven 6. Did   the   Mayans   use   cocoa   beans   only   to   make chocolate? Answer: No! They used to give them as presents or even as money. 7. A European guy came to Latin America. Who was it? Where was he from? When was it? Answer: The Spaniard Hernan Cortes. / Cortes from Spain. 8. Answer: In 1517. 9. Answer: The Aztec emperor Moctezuma. And he gave him chocolate. 10. Whom did he meet in Latin America?   What happened after that? Did Cortes stay in Latin America? Never did he return to his beloved Spain? Answer: No. He took the chocolate and came back. Teacher:  I want you to use new expressions here:  loaded (his ships)  and  sail  as oppose to swim. 11. Chocolate came to Spain and spread across Europe, or maybe no? Answer: No! Spanish kept it a secret. For one hundred years. 12. Answer: It became cheaper. They built chocolate houses in Britain. It became hard. What happened with chocolate in the 19 century? Teacher: Perfect answers! I would also like you to use the new word ­ solid! The synonym for hard. So you could say “solid chocolate”.  VIII.       Закрепление       лексического       материала Teacher: To summarize it all, ­ let’s do the crossword! Два студента выходят к интерактивной доске: один из них зачитывает вслух вопросы   к   кроссворду,   а  другой   вписывает   ответы,   названные   остальными учащимися. Ответы на кроссворд – Приложение 2. Across 2. A lot of similar things put on top of each other 6.  A delicious sweet drink that Cortes brought from Latin America 8. Not liquid or fluid, hard 9. Putting a lot of things on the ship. Carrying a lot of Weight Down 1. To arrange a group of things so that they cover a flat surface 3. The long green part of a plant which the seeds grow in 4. Cooked in an oven 5. Traveling in a boat or in a ship 7. Tear or break into more than 1 peace Teacher: I’d like to thank you all, for working hard today! You all demonstrated good grammar skills. And you are able to use Present Simple Passive correctly from now on!  Your homework for the next lesson is to create a presentation in PowerPoint on Pancake (definitely chocolate) making by arranging the images on these sheets. (Учитель раздает листки из приложения 3 студентам) Teacher: I put you all excellent marks!  Teacher: The lesson is over. Goodbye and see you next week! Приложение 1 Скрипт к аудио: Приложение 2 Ответы на кроссворд  Across 2. A lot of similar things put on top of each other Ответ Pile 6.  A delicious sweet drink that Cortes brought from Latin America Ответ Chocolate 8. Not liquid or fluid, hard Ответ: Solid 9. Putting a lot of things on the ship. Carrying a lot of Weight Ответ: Loaded Down 1. To arrange a group of things so that they cover a flat surface Ответ: Spread 3. The long green part of a plant which the seeds grow in Ответ: Pod 4. Cooked in an oven Ответ: Roasted 5. Traveling in a boat or in a ship Ответ: Sail 7. Tear or break into more than 1 peace Ответ: Split Приложение 3 Homework:

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate

Present Simple Passive and The Brief History of Chocolate
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.02.2017