Презентация животные Английский язык
Оценка 4.7

Презентация животные Английский язык

Оценка 4.7
pptx
27.12.2021
Презентация животные Английский язык
Презентация животные Английский язык
презен англ жив.pptx

Урок-игра по теме «Животные» - «Animals»

Урок-игра по теме «Животные» - «Animals»

Урок-игра

по теме
«Животные» - «Animals»

Английский язык

Презентацию урока выполнил учитель английского языка ГБОУ №315
Микляев Л.А.

Игра проводится после изучения темы «Animals»

Игра проводится после изучения темы «Animals»

Игра проводится после изучения темы «Animals».

Дети делятся на 2 команды (с помощью учителя), чтобы силы были равны.

Учащиеся получают жетоны за правильно-выполненные задания.

По итогам игры проводится награждение команды-победителя. Все участники игры награждаются поощрительными призами.

Оформление игры: красочно-оформленные рассказы ребят о своих любимых животных.

Цель урока: закрепление лексического и грамматического материала по теме «Animals»

Цель урока: закрепление лексического и грамматического материала по теме «Animals»


Цель урока:
закрепление лексического и грамматического материала по теме «Animals».

Задачи:
- развитие познавательного интереса учащихся;
- развитие коммуникативных навыков;
- развитие навыков говорения.

Для создания хорошей атмосферы игра начинается песней «At the

Для создания хорошей атмосферы игра начинается песней «At the

Для создания хорошей атмосферы игра начинается песней «At the Zoo» We’ re at the zoo, Me and you, The lions are here And the zebras too! The hippos are happy, The crocodiles are sad, And look at the monkey! It’s smiling at Dad! We’ re at the zoo, Me and you, The elephants and the tigers too! The dolphins are clever, But they don’t go to school, They have all their lessons Right here in the pool!

Tasks for the pupils

Tasks for the pupils

Tasks
for the pupils

Read and say YES or NO Giraffes are fat animals

Read and say YES or NO Giraffes are fat animals

Read and say YES or NO

Giraffes are fat animals
Tigers eat vegetables
Crocodiles can swim
Zebras look like horses
Dolphins are very tall animals
Monkeys are clever animals

C R O C O D I L E Y A L T P I N

C R O C O D I L E Y A L T P I N

C

R

O

C

O

D

I

L

E

Y

A

L

T

P

I

N

X

T

E

T

I

S

G

R

O

S

Z

A

R

O

G

K

E

A

N

O

E

Z

I

N

E

T

A

B

L

E

B

U

G

I

R

A

F

E

R

E

L

E

P

H

A

N

T

E

A

M

A

C

M

O

N

K

E

Y

W

D

N

B

A

R

O

R

O

L

P

H

I

N

I

B

W

10 animals are hidden in this crossword. Can you find them?

Tongue-twisters PAT’S BLACK CAT

Tongue-twisters PAT’S BLACK CAT


Tongue-twisters


PAT’S BLACK CAT
IS IN PAT’S BLACK HAT



ELEPHANTS CAN’T PHONE
AND FISH CAN’T FLY

Now I want to see how well you draw

Now I want to see how well you draw

Now I want to see
how well you draw



One pupil from each team
will come to the blackboard and
draw the animal.
While they are drawing,
you will listen to my riddles and try
to guess them.

RIDDLES Guess, what am I? 1

RIDDLES Guess, what am I? 1

RIDDLES
Guess, what am I?

1. I’m clever and very funny. I’ve got two arms and two legs.
I can climb trees. I like bananas.
Слайд 15
2. I’m big and strong. I eat leaves and bamboo.
Слайд 16
3. I’ve got beautiful yellow skin with black stripes on it.
I can run fast and jump. I eat meat.
Слайд 17
4. I’m very tall. I’m yellow and black. I eat leaves.
Слайд 18
5. I’m grey and I’m very big. I don’t eat meat.
I like vegetables, leaves, grass and fruit.
Слайд 19
6. I’ve got a big body and a long tail.
I give milk. I eat grass.
Слайд 20

DISCRIBE THE ANIMAL Look at the pictures drawn by the «artists» and describe them

DISCRIBE THE ANIMAL Look at the pictures drawn by the «artists» and describe them


DISCRIBE THE ANIMAL



Look at the pictures
drawn by the «artists» and describe them.


Make a sentence about the animal.
All your sentences must be
without mistakes.

These questions help you: - Is it big (small, fat, tall) animal? -

These questions help you: - Is it big (small, fat, tall) animal? -

These questions help you:

- Is it big (small, fat, tall) animal?

- Has it got a long tail (body)?

- Has it got big (small) ears, eyes?

- Can it swim (climb, jump, run fast)?

- Where does it live? (forest, water, jungle, desert)

- What does it eat? (grass, fish, meat, vegetables)

SUMMARIZING Well, boys and girls

SUMMARIZING Well, boys and girls

SUMMARIZING

Well, boys and girls. It’s very well that you know so much about animals, have pets at home and take care of them.

I’ve got presents for you. I hope you’ll like my presents.

На начало урока

Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.12.2021