Презентация для проведения практического занятия по теме: «Проблемы экологии» Английский язык

  • Презентации учебные
  • pptx
  • 24.04.2018
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Тема практического занятия по теме: «Проблемы экологии» помогает студентам получить дополнительную информацию, систематизировать знания лексики и речевых оборотов, грамматических правил. Социокультурное развитие будущего медицинского работника невозможно без изучения данной темы. Тема «Проблемы экологии» связана с будущей профессиональной деятельностью. Данная тема актуальна и для развития речевых навыков, умения воспринимать англоязычную речь на слух, получать необходимую информацию из сложного текста и ориентироваться в конкретной ситуации общения.
Иконка файла материала Презентация экология.pptx
Общие цели занятия:  •ознакомление студентов с терминологией по теме занятия. •развитие навыков диалогической и монологической речи по данной теме; •развитие навыков чтения англоязычных текстов; •развитие умений извлекать необходимую информацию из текста. Знать: •   Понятие инфинитива английского глагола. •   Понятие времени The Future Simple Tense. •   Уметь строить предложения с использованием      The Future Simple Tense. •  Лексический минимум, необходимый для чтения      и перевода  текстов по теме занятия.
1 3 2 4 5 6           7
1.The second month of the year.
1.The second month of the year.                          February
2. When there are no clouds      in the sky  we can say :     “The sky is ……
2. When there are no clouds      in the sky we can say :       “The sky is  clear”.
3. The temperature is      35 degrees above zero.      It is very  ……..
3. The temperature is      35 degrees above zero.      It is very hot.
4.Put on a hat and a coat.     It is very ………
4. Put on a hat and a coat.      It is very cold.
5.Winter is the season of  ice and snow,       sometimes the weather is ………
5. Winter is the season of  ice and snow,     sometimes the weather is  frosty.
6. It is very misty because of fog.      It is   .……
6. It is very misty because of fog.      It is foggy.
7. The sun is shining.      It is  …….
7.The sun is shining.      It is sunny.
F e b r u a r y c l e a r   h o t   c o l d   f r o s t   f o g g y   s u n n y
Opening lesson:  ”Ecological  problems”
«The world is a fine place  and worth fighting for» Ernest Hemingway
Look at the apple. Imagine it’s our planet.
I’m cutting it into 4 pieces.  Three quarters (3/4) of the Earth surface is water and only ? is land.
One half of it is habitable. The rest of the land is  the deserts, mountains, frozen ice­caps and other  places that people cannot live in.
Only 1/32 gives us food and shelter.  Less than 1% of water is drinkable.  So you see! People should take care of their small Earth.
1. Is the situation really so dangerous? 2. What can we do to protect the nature  and to save our planet?
1.extinct 2. litter 3.ozone layer 4.habitat 5. biosphere. 6. acid rain 7. recycling 8. global warming 9. deforestation 10. environment a. a layer of the chemical ozone in the  earth’s atmosphere that block harmful  rays from the sun b. the raising of the temperature of the  earth’s atmosphere caused by the  burning of  fuels and increased amount  of gases such as carbon dioxide c. no longer existing, as an animal  species d. The material which pollutes rivers,  lakes and forests. e. act of cutting down large areas of  forest f. the process of treating paper, plastic  and metals so that they can be used  again g. Everything that is around us. h. the natural environment of a plant  or animal i. the part of the Earth which contains  all the living creatures  j. rain that contains acid from  industrial waste
Our planet country air rivers, lakes and  seas food forests people water         must be healthy to eat. safe to live on. clean and not  dangerous to bathe  in. powerful and  happy to live in. unpolluted and  clean to breathe. rich in birds and  animals. clear and safe to  drink. healthy and happy.
rubbish,  garbage,  trash,  litter,  waste,  junk,  debris.
«One man’s trash is another man’s treasure (сокровище).»
What can we                reduce               reuse              recycle energy,   paper,   glass bottles,   water,      tins, milk containers,   newspapers,   toys,   old computers, rechargeable  batteries, natural riches , old clothes
What can we  reduce: energy,   water,  natural riches            reuse: rechargeable  batteries, old clothes,       toys,  glass bottles, paper             recycle: old computers, milk containers,    newspapers,  paper , tins
Questions: 1. What are the most serious environmental  problems?  2. What are the reasons for water pollution?   3. What are the reasons for air  pollution?  4. What can people do to stop pollution of our  environment?
Summarize the text, retell it.         Ecological problems are……………        To protect nature I will…………….. Образование Future Simple Утвердительные предложения: I/You/He/She/It/We/They + will + инфинитив смыслового глагола Вопросительные предложения: will + I/You/He/She/It/We/They + инфинитив смыслового глагола Отрицательные предложения: will + I/You/He/She/It/We/They + will  not+ инфинитив смыслового глагола
“ Earth ”
Правила написания синквейна  1. Первая строка ­ одним словом обозначается тема (имя существительное). 2. Вторая строка ­ описание темы двумя словами (имена прилагательные). 3. Третья строка ­ описание действия в рамках этой темы тремя словами  (глаголы, причастия). (разные части речи). 4. Четвертая строка ­ фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме  5. Пятая строка ­ это синоним из одного слова, который повторяет суть темы. Пример:  «Sport» Sport Difficult, professional Trains, teaches, builds  character It makes you strong! Aim Задание : Тема “ Earth”
Thank you for your attention!