Презентация к уроку английского языка по теме: "Дикие и домашние животные"

  • Презентации учебные
  • pptx
  • 01.05.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация к уроку английского языка в 4-х классах по теме: "Дикие и домашние животные". Цели урока:- развитие навыков монологической и диалогической речи; - формирование и развитие лексических и грамматических навыков; - развитие навыков чтения, аудирования и письма; - развитие памяти, внимания, мышления, воображения; - развитие инициативы в осуществлении иноязычной речевой деятельности; - умение использовать в речи пройденную лексику; - умение оценить себя и свои знания, оценить своих одноклассников.
Иконка файла материала Wild and Domestic Animals.pptx
Учитель английского языка: Балыкина И.А.
The aims of our lesson are to learn: Where the animals live; What they eat; What they can do; What animals and people do  for each other.
Listen and repeat [i:] ­ field, sea, eagle  [e] ­ weather , elephant, desert  [ u] ə ­ cold, road, ocean [au] ­ town, flower, cloudy [ei] ­ game, today, whale
The Animal Song The         is the king of the jungle The                 is big and strong. The                 is very dangerous. The            is very long. The               likes to swing through the branches. The            likes to walk, walk, walk. The           likes to sit in the mud pool all day. The            likes to talk, talk, talk………. lion elephant crocodile snake monkey camel hippo parrot
Where do Animals Live? On a farm      in the zoo     in the forest A hen A cockerel A pig A horse A sheep A rabbit  A duck A cow A lion A giraffe A monkey A tiger A kangaroo A fox A bear A wolf A hare
Make up your own sentence. Ex: A fox lives in the forest. A hen lives… A lion…
Let’s have a rest!
WILD  AND  DOMESTIC  ANIMALS
My Progress  Now I know:  ­ where the animals live;  ­ what they eat;  ­ what they can do;  ­ what animals and people do for each other.    Now I can say:  ­ where the animals live;  ­ what they eat;  ­ what they can do;  ­ what animals and people do for each other.
My Progress  “6 points” –   “7 points” –   “8 points” ­ good Very good excellent
Your hometask is: ­ to make the dialogue. Ask your  classmate about his or her pet:           ­ what it is like;           ­ what it its name;           ­ what it eats;           ­  what it can do.