Презентация по английскому языку "Save the animals. Help our nature" (8 класс)

  • Интерактивная доска
  • ppt
  • 06.02.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Этот материал предназначен для учеников 8 класса общеобразовательных школ. В нём есть групповые задания которые можно провести с классами которые учатся по УМК Аяповой. В презентации также есть рефлексия на английском языке. с помошью этой рефлексии можно узнать настрой учеников на следующий урок.
Иконка файла материала 8 A.ppt
The 13th of February  Class work The 13th of February Class work
Organization moment.    Organization moment.    Talking with a pupil on  duty about date, day,  season and making  absentees.
brown rat Fauna Fauna red fox grey squirrel
Phonetic and speech drill. Phonetic and speech drill. Listen and repeat about flora and fauna Listen and repeat about flora and fauna
I know I  want  know to  I learnt
Video about  animals
Read the textxt   Read the te Do you know that…… Do you know that……
Pair work   Pair work   Talk  to your partner Talk  to your partner Where do tigers come from? Where do tigers come from?     Do people threaten some Do people threaten some animals? animals?     What can you say about What can you say about elephants ? elephants ?     Will they disappear?    Will they disappear?
Semantic map. Complete the chart. Each group complete the chart  about one animal. Animals Habitat  How  many…are  left? Why do people  threaten them? Elephant  Tiger Blue  whale Semantic map. Complete the chart. Each group complete the chart about one animal.
Match the Kazakh word with the English Hunt                пілдің тісі       Hunter           пайда болу  Ivory              жоғалу  Appear           аң аулау Disappear       жеткілікті Enough           аңшы Match the Kazakh word with the English
•                                               Reflection “CHOICE” I work at the  lesson….. The lesson  seems to me… At the time of  the lesson… The given  material to  me… Active                         Passive Long                            Short    I’m tired                      I’m not tired Interesting                    Boring Clear                             Unclear •                                              Reflection “CHOICE”
Concluding stage. a/ Giving the home task  a/ Giving the home task  b/ Evaluation of students answers. b/ Evaluation of students answers. T: the lesson is over. Good­bye. T: the lesson is over. Good­bye. Congratulations Congratulations You are best You are best pupils! pupils!
Homework Homework Write an essay  “Saving Nature”
T: the lesson is over.  T: the lesson is over.  Good bye! Good bye!