Презентация по английскому языку What we value 5 класс

  • Интерактивная доска
  • pptx
  • 22.11.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация по предмету английский язык. Презентацию используем для урока в 5 классе. Презентация выполнена качественно. Она раскрывает тему урока. Формат презентации MS PowerPoint.Презентация поможет сделать ваше выступление эффективным, донести до учеников главную мысль, удержать их внимание.Помните: качественная презентация— залог успешного проведения урока на английском языке. Удачи!
Иконка файла материала English_Grade5_Values_PPT.pptx
Unit: Values Topic: What we value
Lesson objectives Discuss the meaning of values Learn topical vocabulary Write the description of a good person Make a card
What is “value”? "There are some things in life that are very  important. I believe that education is very  important. What are some things that you  believe are very important?"
What you value?
Discussion  Love me, love my friends  Opposites attract  A friend in need is a friend indeed  East or West home is best
Vocabulary  good = helps a friend; takes turns when playing a  game; is a good loser; helps family at home; keeps  bedroom tidy; doesn’t take people’s things without  permission; puts rubbish in a bin  not good = not speaking to a friend; fights when  playing; gets angry when loses; doesn’t help at home;  takes people’s things; throws rubbish on floor
Writing  Write a "Good Person Recipe" telling someone else how  to be a good person. Include the "ingredients" of good  values and the steps for being a good person.
Cards from the heart
Make a card Step 1: Fold the piece of paper or cardboard  in half to make the inside of the card.  Step  2:  Plan  a  design  (draw  or  stick  a  picture) Step 3: Inside the card write what you value  in the person you give it.
Reflection  • How does your card show you care for someone?  • How does your card show your true feelings?  • Why did you choose the colours, materials and words on your  card?  • What do you like about other students’ cards? Why?  • How are you going to give this card to your special person?  •After you have given this card to your special person, think  about what happened. How did they react? What did they say to  you? How did you feel?  What have you learned about “values”?