ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО ХИМИИ НА ТЕМУ "КИМЁВИЙ КОМПИТЕНЦИЯ"

  • Презентации учебные
  • pptx
  • 27.04.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

У двудольных стержневая корневая система ,а у однодольных мочковатая корневая система. Однодольные растения – это класс Покрытосеменных растений, у которых семенной зародыш состоит из одной семядоли. Примерами таких растений являются пшеница, лилия, тюльпан, осока, пальма. Двудольные растения – это один из классов Покрытосеменных растений, у которых семенной зародыш состоит из двух семядолей. Характерными представителями класса являются подсолнечник, дуб, кофе, береза, лавр, виноград, картофель и гречиха. В первую очередь они отличаются строением у однодольных-одна семя,а у двузх дольных две семи У двудольных две семядоли(зародышевых листка), у однодольных - одна. У однодольных лист обычно без черешка. У однодольных жилкование листа параллельное, вдоль краев листа, у двудольных - "хаотичное" К двудольным относятся все деревья и кусты, а также травы и лианы.
Иконка файла материала kimyo kompitensiya.pptx
KIMYO FANINI O`QITISHDA  O‘QUVCHILARDA  KOMPITENTSIYALARNI  SHAKLLANTIRIB DARS O`TISHNING  MUAMMO VA YECHIMLARI   Navoiy viloyati  Zarafshon shahar 12­maktab kimyo fani o‘qituvchisi  Mirzaeva  Xursandoy Muxammattursunovna
Bugungi kunda ta`lim muassasalarida kompiten- siyaviy darsni tashkil qilishda,o`quvchilarga yetka- zib berishdagi vazifalari. Kompitensiyaviy darslarni tashkil etish O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 6-apreldagi 187-sonli qarori bilan tasdiqlangan.Kompitentsiya- bilim,ko`nikma,malaka demakdir.Umumiy o`rta ta`lim maktablarda kimyo fanini ma`lum izchillikda oddiydan murakkabga tomon orgatish maqsadga muofiq.Buning uchun boshlang`ich sinflardagi taiatshunoslik,biologiya,fizika fanlaridan olgan bilimlarini umumlashtirish maqsadga muofiq.
Kimyoviy formulalarni bilishi va qonuniyatlar ni tushunishi Inson  hayotidagi  Kimyoviy  moddalarning  ahamiyatini Kimyoviy jarayonlar ni kuzatish va tajribalar qila olishi Kimyo fanini hayotga bog‘lay olishi
O‘QUVCHILARDA  KOMPETENSIYALARNI SHAKLLANTIRISH YO‘LLARI   pedagogik    va  axborot  kommunikatsion  Mavzularga  doir  amaliyotda  qo‘llashi  mumkin  bo‘lgan  kompetentlikka doir topshiriqlarni tuza olish; Ilg‘or  texnologiyalardan foydalanish; Kimyoviy  jarayon  va  hodisalarni  o‘quvchilarga  sodda,  oddiy    va  tushunarli  holda  o‘rgatish  metodikasiga  ega  bo‘lish;darsda hayotiy ko`rgazmadan foydalanish Dars jarayonida fanlararo bog‘liqlikka e’tibor qaratish;   O‘quvchilarni  mustaqil  izlanuvchanlikka, tadqiqotchilikka o‘rgatish. fikrlashga,  ijodkorlikka,
KOMPETENTLIKNI  SHAKLLANTIRISH UCHUN  O‘QUV  TOPSHIRIQLAR o‘quvchilarning  psixo­fiziologik  xususiyatlari  e’tiborga  olingan; berilayotgan  topshiriq  tushunarli,  qiziqarli  va  amaliyot  bilan bog‘langan; o‘quvchi kimyo fanini chuqur o`zlashtishiga  qaratilgan;   asosiy    mazmundan  chalg‘itmasdan,  hayotiy  vaziyatda  duch  keladigan  muammoni  yecha  olishda  o‘quvchini  faol  harakat qilishga undaydigan bo‘lishi kerak.
Kimyo fanidan kompetentlikka  yo‘naltirilgan o‘quv  topshiriqlardan namunalar
7­sinf.   O‘quvchilarni kimyo faniga dastlabki qiziqishlarni  oshirish maqsadida kundalik hayotda qo‘llaniladigan  kimyoviy moddalardan foydalanamiz. Masalan
7­sinf. Mavzu  “:Modda va uning xossalari” nomli mavzuda tabiatda uchraydigan ko’plab moddalarning mavjudligi, ularni tuzilishi, agregat holatining ko’rinishi ko`rsatiladi.
7­sinf MAVZU.Kimyoviy formula. Valentlik  Fe Zn Cu Bu sonlar qaysi elementlarning valentliklariga tegishli? Mi sTem ir Ru x ?“Juftini toping” o’yini Na Al Ca II I III FeIIRuxMisNaCaAl
«ЧАРХПАЛАК» 8- SINF. OKSIDLANISH-QAYTARILISH REAKSIYALARI № Водороднинг металлар ва металмаслар билан таъсири Турли хил аломатлар Оксид-чи Қайт-чи Олинган модда Модда- нинг тузилиши Модда- нинг агрегат ҳолати 1 2 3 4 5 6 7 Na Ca Al Cu S P N
8­sinf    Galogenlar mavzusida Oson (3 baho) Galogenlarga qaysi elementlar kiradi? Galogenlarning davriy jadvaldagi o’rni? Galogenlarning biologik ahamiyati Differensiyallash usuli O’rta (4 baho) Murakkab (5 baho) Galogenlarning tabiatda tarqalgan birikmalari? ‘ Natriy xlorid va kalsiy ftorid tuzlarini formulalarini yozing. Ushbu CaF2 birikmani nomlang Masala. 5 g xlor qancha kislorod bilan reaksiyaga kirishadi? Natriy xlor tarkibida 15 g xlor ioni bor. Natriy xlorning massasini toping. Osh tuziga 10 g kumush nitrat ta’sir ettirildi. Qancha gramm co’kma tushgan?
Ammiakni suvda erishi. Ammoniy gidroksid NH3 H2O NH4OH Ammoniy gidroksid
“HA­YO‘Q”  USULI.Mantiqiy savol.  Turli xil modda molekulalari bir xil. Yo‘q  Suv molekulasi va bug‘ molekulasi bir­biridan farq qiladi. Ha  Modda tarkibi kimyoviy belgi bilan ifodalanadi. Yo‘  Issiq suv molekulasi sovuq suv molekulasidan farq qiladi. q  Issiq suv molekulasining tezligi sovuq suv molekulasi  Yo‘q Ha tezligidan katta. Yo‘q o‘zgaradi.  Termometr isitilganda undagi simob molekulalari soni   Moddaning kimyoviy xossalarini o`zida saqlovchi eng kichik   Zarracha atom deyiladi. Yo‘q
KELGUSIDAGI  VAZIFALAR   O‘qituvchilar  o‘z  ustida  ishlab,  kompyuter  savodxonligini  oshirish,  hamda  elektron  vositalar  (o‘quv  filmlar,  virtual  laboratoriyalar, videodarslar) dan samarali foydalanish;  Kimyo  fanidan  zamonaviy  o‘quv  laboratoriya  jihozlarining  vaqtida yetib kelishi va ulardan samarali foqdalanish;  O‘quvchilarni  ijodiy  rivojlantirish  uchun  ko‘nikmasiga ega bo‘lishiga erishish; fikrlashga  topshiriqlarni  mustaqil  yechish  o‘rgatish,  malakasini     Kimyo  faniga  o‘quvchilarni  qiziqtirish  maqsadida  to‘garaklarni  jonlantirish