Презентация по теме "Advertising"

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 19.11.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Данная презентация содержит все необходимые материалы для проведения урока-обобщения по теме "Реклама": эпиграф к уроку, рекламные слоганы, материал для беседы, "круги по воде", картинки по социальной рекламе, классификацию рекламы, ее достоинства и не достатки, образовательную мишень для рефлексии в конце урока.
Иконка файла материала advert.ppt
Advertisement “Advertising is the greatest art form of twentieth century” “Advertising is the tool of the seller, that helps him to affect you and make buy his goods” Canadian writer Marshal McLuhan
attractive, amusing, awful  durable, dull  various, valuable, verbal  emotional, effect, expensive  ridiculous, reliable  talent, terrible, tiresome  interesting, innovative  silly, successful, stylish  illegal, impressive, improbable  negative, new, nonsense  gay, good, glamour • A ­ • D ­ • V ­ • E ­ • R ­ • T ­ • I ­ • S ­ • I ­ • N ­ • G ­
Life tastes good Connecting people Come and live the magic Better ideas. Driving by you Where money lives Change the way you see the world Awaken your sense Just do it Share moments. Share life It helps protect your skin Coca Cola NOKIA Disney FORD CITIBANK SONY NESCAFE NIKE KODAK NIVEA
Advertisement What is advertisement?  Functions of advertisement Types of advertisement Advantages and disadvantages  of advertisement  What techniques make  advertising so powerful and  successful?
Advertisement awareness of a certain object a marketing tool used to raise public Functions of advertisement    to attract public interest to something;  to maintain this interest and constantly  remind us of a product or a service; to  inform people of a brand or a company
Types of advertisement According the purpose  Political  Commercial  Social According the place  Outdoor  Indoor  On-line ads  Print ads  Periodical ads  Point of sale ads  Broadcast ads  Celebrity ads  Food packaging ads  Mobile billboards ads
Advertisement Advantages Disadvantages is beyond our helps to generate  sales,  we learn about  new products and services control, we cannot fully eliminate it, because it is everywhere, it is often annoying
What techniques make advertising so powerful and successful? •Repetition •Sound effects  •Imperative •Bandwagon •Personification •Memorable slogan  •Celebrities •Storyline (a plot)
Reflective dartboard (target)
Project “Create the ad”