Презентация по теме: «The Environmental Protection» (7 класс)

  • Интерактивная доска
  • pptx
  • 30.03.2018
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Предмет: иностранный язык (английский язык), урок - обобщение. Тема: «The Environmental Protection » Продолжительность: 45 минут Класс: 7 (седьмой) Технологии: мультимедийные, интерактивные. Аннотация: данный урок является завершающим этапом по разделу «How do you treat the Earth?». Урок направлен на закрепление сформированных фонетических, лексических и грамматических умений и навыков. На уроке используются разнообразные методические приемы, языковой и страноведческий материал, различные виды наглядности, все то, что позволяет привить учащимся интерес к изучению английского языка. Урок полностью основан на информационных технологияхПредмет: иностранный язык (английский язык), урок - обобщение. Тема: «The Environmental Protection » Продолжительность: 45 минут Класс: 7 (седьмой) Технологии: мультимедийные, интерактивные. Аннотация: данный урок является завершающим этапом по разделу «How do you treat the Earth?». Урок направлен на закрепление сформированных фонетических, лексических и грамматических умений и навыков. На уроке используются разнообразные методические приемы, языковой и страноведческий материал, различные виды наглядности, все то, что позволяет привить учащимся интерес к изучению английского языка. Урок полностью основан на информационных технологиях
Иконка файла материала The Environment Protection.pptx
Our theme:  “The Environment protection” Автор:  Семёнова Анна Константиновна             учитель английского языка              высшей категории               МБОУ СОШ с. Воскресеновка               Конспект  урока    английского  языка  для  7  класса  к  УМК  English­ 7 авторы В.П. Кузовлев, Н. М. Лапа и др.
“The Environment protection”
Add one word to make proper word combination  a national …  the grand …  a nature …   to protect the…  a unique…  air  … … tourist places  to  damage …
What science studies nature? Ecology
The main ecological problems: Acid rains Deforestati on Littering Water pollutio n Ecological problems The animals disappear Global warmin g Air pollutio n
What are the main ecological problems of today? Air pollution Fires Trees are cut down Water and land pollution
Let`s remember :Present Simple Passive Люди загрязняют воду. People pollute water Вода загрязняется людьми. Water is polluted by people
Present Simple Passive Люди загрязняют воду. People pollute water Вода загрязняется людьми. Water is polluted by people am is + 3 форма глагола are ( polluted)
WHAT ARE THE RESULTS OF OUR INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT? We pollute the air. - We change the climate. When the air is polluted, climate is changed.
WHAT ARE THE RESULTS OF OUR  INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT? We leave a fire. – We destroy the forest. When the fire is left, the forest is destroyed.
WHAT ARE THE RESULTS OF OUR  INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT? We throw away plastic bottles.                                        – We damage nature. When plastic bottles are thrown away, nature is damaged.
WHAT ARE THE RESULTS OF OUR  INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT? We leave litter in the forests.                                             – We hurt animals. When litter is left in the forests, animals are hurt.
throw wildlife sea plants water protect There are a lot of factories and __________ in my city. They ________ a lot of chemicals into the air and into the _________. They poison water into the ________. Fish can’t live in it. ____________ is destroyed.
Match the words on the left with the definitions on the right. a) It’s the place where animals, birds and plants are protected. 1. Environment 2. Hunters 3. The earth 4. A Nature reserve 5. A tree 6. Litter b) The material which pollutes rivers, lakes and forests. c) Everything that is around us. d) People who kill animals for their meat and fur.
Let’s do exercises that I’ll show you Come, my friend Come, my friend and dance with me It is easy, you can see. One step back, one step out. Then you turn yourself around It is fun to dance with you, And it isn't hard to do. One step back, one step out, Then you turn yourself around.
Let’s try to   offer our own ways of  environmental protection
We must REMEMBER!!!  Don’t throw the paper  Put litter away  Put it in a rubbish bin  Never break plants and baby trees  Don’t paint on trees  Don’t leave fire  Don’t waste energy  Organize ecological activity  Save energy and water  Don‘t dump chemical waste into rivers  Use paper, not plastic
Homework: Choose a project you’d like to do :  “Conservation reserves;  "Environmental problems in my home town  "Save the Earth“  “How do I treat the Earth?” or do your own (village)“; one.
What Emotions Do You Feel? Positive Emotions Negative Emotions I Feel… Unsatisfaction Sadness Fear Tired Satisfaction Happiness Success Proud Joy Why? Because I… worked hard didn’t relax Was active Received a good (bad) mark
Thank you for your attention!