Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Оценка 4.6

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
1 кл
31.03.2018
Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Публикация является частью публикации:
1_English 1 Grade 3 Unit My family&friends Days of the week LESSON PLAN.docx
LESSON: Unit 3 My  family & friends  Days of the week Date:  School:  Teacher name:  CLASS: 1 Learning  objectives(s)  that this lesson  is contributing  to Lesson  objectives Previous  learning Number  present:  absent: 1.L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday  classroom words 1.R1 recognise initial letters in names and places 1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly All learners will be able to: Most learners will be able to:   listen and repeat the words according to the topic Days of the week recognise and name some words according to the topic Days of the  week Some learners will be able to:  name and use most of the words according to the topic Days of the  week In my house: There is / There are / Is there /Are there…? Yes/No Plan Planned timings Beginning  Warm up Planned activities (replace the notes below with your planned activities)  T. asks every S. to take his/her pencil case and eraser  then T. shows the video for prepositions. Ss should  repeat actions and words after the video. After Ss  should show the same positions of things without  video support. Stronger Ss can answer the question  “Where is it?”  T. gives different pictures for each S. Ss should give a full sentence using there is / there are and  prepositions in, on and under, e.g. There is a bag  near the chair, etc.  Middle Main:  T. shows PPT to present days of the week. Days are  presented by the actions, e.g.: Monday ­ I get up,  Tuesday ­ I wash my face, Wednesday ­ I do my hair,  Thursday ­ I put on my clothes, Friday ­ I go to  school, Saturday ­ I play with my friends and Sunday  ­ I sleep. (T. should use gestures to show all actions) Resources https://www.youtu be.com/watch? v=8F0NYBBKcz M Flashcards   PPT https://www.youtu be.com/watch? v=36n93jvjkDs Posters to make a  collage   T. just says the days of the week without PPT Ss  should show the appropriate action.  Physical training   T. shows the video about the days of the week and Ss  should sing along the song and do the actions together with T.    T. asks one S. to come to the board and show one  action the others should guess the day of the week,  e.g.: ­ I get up (Monday) ­ I wash my face (Tuesday) ­ I do my hair (Wednesday) ­ I put on my clothes (Thursday)  ­ I go to school (Friday) ­ I play with my friends (Saturday)  ­ I sleep  (Sunday) Time for creativity    Ss are divided into groups of four or five by choosing  shapes to make a Days of the Week collage. T.  provides learners with a week calendar, glue/tape and  a range of different images to cut out and stick on  different days [images e.g. school subjects/activities,  shopping, special foods, football, cinema, cleaning,  TV etc.]. Both groups are given the same equipment  and Ss should work using their creativity and  collaborative ability.        T. invites one group stand in front of their collage and gives one sample sentence, e.g.: Saturday is football  day, etc. Stronger Ss is allowed to say the full  sentence about one of the days, e.g. Tuesday is  English day etc. However, weaker Ss can say only the name of the day. In both cases Ss will achieve lesson  objectives.     End  Plenary All learners will name the days of the week when T. shows  PPT  PPT or song  T. gives worksheets of FA for the days of the week. The task  is to copy the days of the week as in the example according  to the teacher’s instruction. Worksheets  Additional information Differentiation – how  do you plan to give  more support? How  do you plan to  challenge the more  able learners? Assessment –  how are you  planning to  check learners’  learning? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links In warm up  activities,  when they  work in  groups, make  and present  their collage  and do the FA  Ss will be safely arranged and seated in front of  the monitor away from electrical outlets and  cables.  Working in groups Ss will become more tolerant  to each other and respect each other’s opinions   The topic itself teaches Ss to be accurate,  disciplined, responsible and punctual towards  their actions and people surrounding them    Weaker Ss   work with T’s  support  Stronger Ss  work on their  own   more support  can be given  during  elicitation,  instruction and  questioning  phases of the  lesson by  nominating  learners to   answer items  relating to  more high  frequency  vocabulary to  build  confidence  through  participation.  more able  learners will be challenged by  prompting their groups to   develop more  elaborate parts  of the bodyt  to  narrate.

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2018