Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Оценка 4.6

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
1 кл
31.03.2018
Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Публикация является частью публикации:
1_English 1 Grade 3 Unit My family&friends Family&friends LESSON PLAN.docx
School: NIS Taldykorgan LESSON: Unit 3 My  family and friend  Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m… Date:  CLASS: 1 Learning  objectives(s)  that this lesson  is contributing  to Lesson  objectives Teacher name: Angelina Vargass, Tolegenova A.K.  &Mukhametsharova A.K.   Number  present:  absent: 1. UE 7 use personal subject pronouns to identify things 1. S5 produce words in response to prompts 1. L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of  a limited range of basic and everyday classroom words All learners will be able to: listen and repeat the words according to the topic “Family &  friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…” Most learners will be able to: recognise and name some words according to the topic “Family &  friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…”   Some learners will be able to:  name and use most of the words according to the topic “Family &  friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…” Previous  learning Unit revision. My school Plan Planned timings Beginning  Warm up Planned activities (replace the notes below with your Resources planned activities) T. invites Ss to the circle and asks weaker Ss different kind of questions (T. asks questions one by one and uses pictures if it is needed. T. can prompt if Ss can’t understand and answer)  while stronger Ss are given pictures with prompts to describe. e.g.:  Handouts­1  1. Hello. How are you?  2. What is your name?  3. What is her/his name? 4. What colour is it? (yellow, blue, black, red, purple) Handouts­2 5. How many ...... have you got? (pens, books, rulers, desks,  pencils) 6. What have you got in your bag?   (pens, books, rulers,  desks, pencils) Handouts­3 7. What letter is this? (D,T,F,P,S,B)   Handouts­4  ` PPT Handouts of finger family  Handouts 1   Handouts of finger family  https://www.youtu be.com/watch? v=YJyNoFkud6g Handouts of  family  book  Middle Main:  T. invites Ss to stand in a circle and demonstrates the  words I’m … You are …  e.g.: I’m Assel, You are  Denis. The next S. turns to the neighbour S. and says  his/her name and next S’s name, e.g.: I’m Denis You  are Kira; I’m Kira, You are Masha, etc.  T. presents new words using PPT: family, mummy,  daddy, brother, sister, baby when the words are  presented, Ss should repeat after T. Then T. explains  the differences of He is and She is e.g.: Mummy – she  is, Daddy – he is, brother – he is, sister – she is.    Then T. says to take finger puppets and demonstrates  He is … She is… e.g.: He is Daddy, She is Mummy,  He is brother, She is sister, he is baby.    T. divides Ss into pairs by favourite colours and asks  them to sit together. T. gives finger puppets to  practice the words. T. explains that each S. should  show his/her finger puppets to his/her own partner  and say the word.    T. practices new phrases in the song about family several times: ­How do you do? ­Where are you? ­Here I am  (T can give the translation of these phrases)  Ss sing a song several times using their finger  puppets. At the end Ss sing it themselves without video support using  finger puppets.  T. gives out a family book with the pictures of rooms  and different places and pictures of family members.  Ss should cut the pictures and glue them on the  appropriate page, e.g.: Mummy is in the kitchen,  Daddy is in the office, etc. But there is no right place  of pictures it depends on S’s imagination. Let the Ss  to work on their own.  End  Plenary All learners will revise new words using their ‘Family book’.  T. asks S. who finishes first to introduce his/her book.  T. awards Ss with smiley faces Additional information Differentiation – how  do you plan to give  more support? How  do you plan to  challenge the more  able learners?  When Ss work  in a circle T.  gives different  levelled task  according to  S’s ability   Weaker Ss  work with T’s  support  Stronger Ss  work on their  own  Assessment –  how are you  planning to  check learners’  learning?  When T asks  questions, Ss  sing a song  and they do  an activity in  a circle  Family book  will be  assessed by  smiley faces  Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Maths – when Ss count school things   Kazakh and Russian languages – when Ss name  the family members  Ss will be safely arranged and seated in front of  the monitor away from electrical outlets and  cables.  ICT links – when T. shows PPT and presents the  song  Working in a circle Ss will develop their  friendship and working with ‘Family book’ Ss  will develop their imagination and critical  thinking skills.   Ss will appreciate their family and friends

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"

Сборник для 1 класса по теме "Моя семья"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2018