Словообразование английских существительных
Оценка 4.9

Словообразование английских существительных

Оценка 4.9
Раздаточные материалы
docx
английский язык
8 кл—11 кл
30.01.2017
Словообразование английских существительных
Данная подборка упражнений по теме " Словообразование английских существительных" предназначена для изучающих английский язык. В разделе " Грамматика" в ОГЭ и ЕГЭ есть задания на словообразование. Сводная таблица вначале и последующие упражнения на закрепление и отработку суффиксального способа образования английских существительных делают вполне возможным выполнение подобного задания
словообразование существительных.docx
Forming Nouns  Verb accept acquaint act advise appear applaud  arrive  behave begin believe bore exclaim choose clean clear collect compare complain laugh move occupy perform practise invite punish think translate grow 1. Study the list of nouns formed from the verbs. Say what suffixes can be used for that : Noun composition congratulation correction decision defence dependence description destruction discovery entrance division explanation exploration flight imagination information invention knowledge loss obedience organization pleasure preparation introduction repetition service publication hatred  Noun acceptance acquaintance action advice appearance applause arrival behaviour beginning belief boredom exclamation choice cleanliness clearance collection comparison complaint laughter movement occupation performance practice invitation punishment thought translation growth Verb compose congratulate correct decide defend depend describe destroy discover enter divide explain explore fly imagine inform invent know lose obey organize please prepare introduce repeat serve publish hate Exercise 1.   Verb = ­ance = Noun perform – performance enter – entrance  appear – appearance  acquaint ­ acquaintance clear ­ clearance allow – allowance Translate : A wonderful circus performance , the entrance to the museum , a very old acquaintance, an  unusual appearance Put the nouns formed from the verb in brackets;  1. The ………to the theatre was crowded with people. ( to enter ) 2. The ……….of the two teams was greeted by the fans very warmly. ( to appear ) 3. My ……..with him has lasted long. ( to acquaint ) 4. This lively musical ………..will be held on Saturday ( to perform ) Exercise 2. A word which consists of two smaller words joined together is called a compound  word Translate: peacemaker schoolmate homeland seaside postman birthday raincoat cameraman armchair bookcase newspaper bedtime fisherman playground motherland Say which of these compound words indicate the meaning below  :  Workshop, milkman, watchmaker, tablecloth, shopkeeper, headlines, bookshelf, crossroads 1. a shop in which some kind of work is done 2. a man who sells milk 3. one who makes watches 4. one who keeps a shop 5. 6. 7. a cloth which covers a table 8. a shelf on which books are kept the place where roads cross the lines at the head of a newspaper Exercise 3. Noun ( Verb )  +  ­ist  =  Noun The suffix  ­ist  gives the meaning of one who follows a certain profession : Art – artist                           type – typist                        novel – novelist                   journal –  journalist                           piano – pianist                         science ­ scientist   Use these professions in the following : 1. Kate studied art in a special art school . She is now a famous …… 2. Mary is an excellent secretary. She types almost 250 letters a minute. She is the best  ……….in the office. 3. Jane wants to be a musician.  She has taken piano lessons for many years and she has  talent , so we are sure she will be a fine ……………….. 4. Our family friend works for a newspaper. He is a ………….. Exercise 11.  Artist,  chemist,  novelist,  biologist,  economist,  typist,   dramatist,   pianist,   scientist,    geologist,  journalist,  specialist  1. Elizabeth makes a very good impression as she plays the piano . She is an excellent ……. 2. Both Richard and Robert want to be writes when they finish their university studies.  Richard wants to write dramas for the theatre , and Robert wants to write fiction stories.  Richard hopes to be a ………., Robert wants to be a ……… I like all scientific studies , especially biology and chemistry. I know I will be a …..of  some kind,  but I do not know yet whether I want to be a ……………..or  a ……………. 3. 4. Tom studies economics at school, he will work as an ………. 5. Many of his articles have been published in this newspaper . He is now a well­known  …………… Exercise  5.  Form nouns : 1. The room echoed with the ……..of children  ( laugh ) 2. The ……..soon became well­known all over the world  ( discover ) 3. The work of the hospital fills us with ………. ( admire ) 4. The hot ………lasted two hours  ( argue ) 5. The children’s ……..at the concert was excellent    ( behave ) 6. The ……….of the two tears was greeted by loud cheerings  ( appear ) Exercise 6.  complete each phase by using the noun  formed from the verb in brackets : a wonderful ……. ( fly ) a clear …….. ( explain )  an important ……. ( discover ) stormy ……. ( applaud ) an exact …….. ( compare )  a fair  …. ( decide )  wise ……( think )  terrible …….( bore )  necessary ……… ( practise )  strange …… ( behave )  Exercise 7.   Form nouns from these verbs : perform                                             divide                                             invite explore                                              prove                                             invent  act                                                    grow                                              arrive move                                                 hate                                               complain Exercise 8.    here is a list of verbs which can form nouns with the suffix  ­(a)tion : Eg.  to collect – collection  to translate ­                          to invite ­                         to dictate – to celebrate –                        to add ­                            to subtract ­ to educate –                          to protect ­                       to co­operate – to compose –                        to admire ­                        to examine ­ to observe ­                          to decorate ­                     to devote – Exercise 9. Read and remember  ………ment                                           ……..sion to move ­ movement                               to impress ­ impression                               to excite – excitement                             to discuss ­ discussion to develop – development                       to depress ­ depression to agree – agreement                               to televise ­ television  to punish – punishment                            to divide – division Exercise 10. Fill in :  Membership,   authorship ,  ownership,  companionship,  fellowship,  partnership,   friendship,    workmanship,  seamanship Eg.   They have been friends for a long time.  Their friendship began in childhood.   1. I am not sure how many people belong to this club. I think the …….must be about two  hundred.  2. The police found the stolen car , but they do not know who it belongs to.  They have not yet found out ….. 3. That’s a beautiful and well­made boat. The man who built it must take pride in his  ……….. 4. The captain of the ship always says that his sailors must perform their duties well.  He  demands good …… 5. Both Mr. Jones and Mr. White have been in the same business for many years . Their  …..began almost thirty years ago. 6. Bill has joined many organizations. He enjoys participating in the different activities,  and he also likes to be with people who have the same interests. He enjoys their ……. Exercise 12.  ……………ness                               …………(i)ty useful – usefulness                               rare – rarity  idle –                                                  active ­ industrious –                                       possible ­ busy –                                                cruel ­ friendly –                                            curious ­ selfish –                                              difficult ­ forgetful –                                           able ­ happy –                                              humane ­  kind ­                                                 safe –                                                      disproportionableness              incomprehensibilities

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных

Словообразование английских существительных
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.01.2017