Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)
Оценка 5

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Оценка 5
Занимательные материалы +1
docx
английский язык +1
7 кл—11 кл +1
16.08.2018
Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)
Разработанный материал представляет собой пьесу на английском языке по мотивам сказки "Goldylocks and the three Bears" для постановки на уроке или во внеурочное время (на факультативном занятии). Сценарий включает 3 "части": 1) введение (цитаты о театре - монолог из комедии Вильяма Шекспира: Как вам это понравится / As You Like It на английском и русском языках), 2) сама пьеса и 3) заключительное слово (также на обоих языках). Языковой материал адаптирован и рассчитан на средний уровень владения языком. В качестве зрителей могут быть приглашены родители.Файл состоит из 2 документов: 1) действующие лица / Cast (для удобства распределения ролей между учащимися) и 2) сама пьеса на английском языке.
Goldylocks andd the three Bears.docx
Pupil 1 All the world's a stage, And all the men and women merely players: They have their exits and their entrances; And one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. Pupil 2 Весь мир ­ театр. В нем женщины, мужчины ­ все актеры. У них свои есть выходы, уходы, И каждый не одну играет роль. Семь действий в пьесе той. Pupil 3 А в нашей их всего лишь три, И с удовольствием представить их хотим вам. “Маша и медведя три”. Goldilocks and the three Bears, You are welcome! Scene 1 The Narrator 1:  Hello, dear guests. Welcome to our fairy forest! There are green trees… beautiful                          flowers … nice animals and birds…(stepping aside)                                                                                   *********************** (the animals appear from the opposite sides of the stage one by one, dancing and spinning around) Miss Fox: Hello, Mr. Frog!  Mr. Frog: Hello, Miss Fox! Mr. Hedgehog: Good evening, Miss Little Mouse! Miss Little Mouse: Good evening, Mister Hedgehog. Mr. Pig: How do you do, Mister Bird. Mr. Bird: How do you do, Mister Pig! Miss Cat:  Fine weather, Mister Wolf! mr­mew! Mr. Wolf: Oh, yes, indeed, Miss Cat!  Mr. Mole:  You look nice, Miss Squirrel! Miss Squirrel: Oh, thank you, Mister Mole! How sweet of you! Mr. Deer: Can I give you a hand?  Mr. Raven: Oh, yes, please. How kind of you! (all are dancing)                                                   ********************** (somewhere a girl is singing; the animals stop in the alert) Goldilocks: (singing behind the stage)                                   The more we get together, together, together.                                   The more we get together, the happier we’ll be……                                   Mmmmmmm… The Narrator 1:   And there is … a singing girl? (in surprise)                                           (Goldilocks appears, dancing and singing and spinning around. The animals disappear) The Narrator 1: (showing understanding) Oh, it is Goldilocks. Shhh… (disappears)                            (A Little Rabbit and Goldilocks collide / bump into each other with their backs) Goldilocks: Oops. / I’m sorry.  Little Rabbit: Ouch! / Never mind. My name is Little Rabbit. What is your name? Goldilocks:    My name is Goldilocks. How do you do?  Little Rabbit: How do you do.                       What are you doing in the forest? Goldilocks: I am picking up mushrooms and berries and flowers (showing her basket). Little Rabbit: And where is your house?  Goldilocks: It is there … or there … or there… Oh, I don’t know… I’ve lost my way, I think …                                         (bursting out crying / into tears) Little Rabbit: Tut, tut!                                              (Little Rabbit’s Mum appears) Little Rabbit’s Mum: Oh, here you are! You! You are a very, very bad rabbit! It’s getting dark.                                    (looking at Goldilocks)What’s up? Little Rabbit: Goldilocks is lost! Little Rabbit’s Mum: Oh, dear, oh, dear! I will help you. Can you see that cottage?                       Go there. And tomorrow we will find your way home. Goldilocks:    That’s a good idea! Thank you. Little Rabbit’s Mum: Not at all / you are welcome. See you tomorrow.  (a candle/pocket lamp in the window)                                                                                                   (All are leaving. The Narrator 2 appears) Scene 2 The Narrator 2: Oh, poor Goldilocks ... Dear children! Do not go to the forest alone!                           But … (Goldilocks appears, a cottage is in front of her) ... here she is.                           And this is the Bears’ cottage! (disappears)                                                      ****************** Goldilocks: Hmm … Whose cottage is this? Anybody home? (opening the door and coming in) Goldilocks: (in the kitchen. On the table there are three bowls of porridge)                     Mmm! Porridge! I love porridge! I’m so hungry. (She is trying each dish in turn, moving from one chair to another)  Goldilocks: This is salty. And this is sweet. Mmmmm! And this is tasty / yummy!                    (She eats it all up, and just as she is finishing the chair breaks down) Goldilocks: Oooopsy Daisy!                   (going to the bedroom and lying in beds in turn) The Narrator 2: (appears) Well, well… There is nothing like a little nap after dinner…                                           Forty winks, you know… (going aside watching Goldilocks)  Goldilocks: (trying the largest bed) No! This is hard. Oh! This is soft. Ah! This is nice!                                                         (yawning and falling asleep) Scene 3                             (music is heard somewhere, three voices are singing)                                                                    The more we get together, together, together.                                   The more we get together, the happier we’ll be…… The Narrator 3: Can you hear that? (the Bears appear, singing)                        These are the three Bears. It is their cottage. They are back from a walk and they are tired. (disappears)                                                        ****************** Mum Bear: Oh! We are home! Thanks God! I’m so tired!  Dad Bear: (entering the house and the kitchen) And I’m so hungry! Where is my porridge?                     No! Someone has been eating my porridge! Mum Bear: Oh! Someone has been eating my porridge, too! Baby Bear: Someone has been eating my porridge, too! And they have eaten it all up!                                                              (the Bears sit down one by one) Dad Bear: No! Someone has been sitting on my chair! Mum Bear: Oh! Someone has been sitting on my chair, too! Baby Bear: Someone has been sitting on my chair, too! And they have broken it!   Dad Bear + Mum Bear: Very Strange!!! Hmmm … very, very strange (scratching their heads) Baby Bear: Very Funny!!! (giggling)                                (the Bears are coming into the bedroom one by one) Dad Bear: No! Someone has been lying in my bed! Mum Bear: Oh! Someone has been lying in my bed, too! Baby Bear: Shhhh (in a whisper). Someone has been lying in my bed, too! And they are still here! Dad Bear + Mum Bear: Aaaaaaah! (running around the room, their hands on the heads)                                       It is terrible!  Baby Bear: It is wonderful! The more, the merrier! (All sing but Goldilocks: the Bears + the Little Rabbit + the Narrator + the rest)                                                                    The more we get together, together, together.                                   The more we get together, the happier we’ll be!                                  For your friends are my friends,                                   And my friends are your friends,                                  The more we get together, the happier we’ll be!                                                                    The merrier, the merrier, the merrier we’ll be!                                   The more we get together, the merrier we’ll be!                                   The cleverer, the cleverer, the cleverer we’ll be!                                   The more we get together, the cleverer we’ll be!                                              (Goldilocks wakes up. They look at her) Goldilocks: (yawning and stretching) Did you say “a cup of tea”? The Narrator 3: No, dear. But that’s a good idea!                                                      (All sing)                                  The more we get together, together, together.                                   The more we get together, the happier we’ll be!                               (The actors are bowing, taking hold of their hands)                                                        !!! THE END !!!   Bottom­line: (Pupil 1) That is the end of our story.  But, please, don’t feel sorry. We’ll meet some other day. It isn’t far away! Bottom­line: (Pupil 2) Вот вы прослушали историю сию,  И потому вам говорю, Ну вот и сказочки конец,  Ну, а кто слушал – молодец!

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)

Сценарий пьесы "Goldylocks and the three Bears" на английском языке (7 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.08.2018