Упражнения к тексту "Мой друг"
Оценка 4.6

Упражнения к тексту "Мой друг"

Оценка 4.6
Домашняя работа +4
docx
английский язык
Взрослым
13.03.2019
Упражнения к тексту "Мой друг"
Представленный материал - лексические упражнения к тексту «Мой друг» - разработан Озерец Е. А. на основе учебного текста «Мой друг» из пособия авторов Цветковой И. В., Клепальченко И. А., Мыльцевой Н.А. «Английский язык для поступающих в ВУЗы. Устный экзамен». Предназначен для закрепления лексического материала и развития навыков устной речи по учебной разговорной теме «Мой друг» для студентов 1-2 курса БПОУ РА «Колледж культуры и искусства им. Г. И. Чорос-Гуркина», осваивающих программу 10-11 класса общеобразовательной школы в объёме 164 часов.
Упражнения к тексту МОЙ ДРУГ.docx
MY FRIEND 1. Give the Russian equivalents of the words the and   word   combinations, pronunciation:  drill   1. Best; 2. friend's name; 3. to make friends; 4. a few years ago; 5. of the same age; 6. the same; 7. block of flats; 8. each other;   9. almost; 10. slender; 11. dark hair;   12.   large   dark   eyes;   13.   a   straight   nose;   14.   thin   lips;   15.   to   wear;   16. spectacles; 17. a nice guy;  18. honest; 19. just; 20. understanding; 21. kind;  22. trust; 23. I'm sure; 24. I can rely on him; 25. in any situation;  26. to let people down; 27. very responsible; 28. whatever; 29. shortcoming; 30. a bit;  31. stubborn; 32. nevertheless; 33. to be pleasant to deal with; 34. an only child; 35. a lawyer; 36. the most brilliant man; 37. to know everything;  38. law; 39. a music teacher; 40. no wonder; 41. so talented; 42. a very good ear for music;  43. jazz; 44. to play the piano; 45. to spend a lot of time together; 46. to watch video; 47. to listen to music; 48. sometimes; 49. to go to the cinema or to the theatre; 50. to walk around the centre of Moscow; 51. to visit small cafes; 52. museums; 53. art galleries; 54. shops; 55. to talk for hours; 56. about all sorts of things; 57. politics; 58. love; 59. to   discuss   films;   60.   television   programmes;   61.   to   quarrel   with   smb.;   62. misunderstanding; 63. between; 64. to make peace; 65. as soon as possible; 66. what   I   like   best   about   him;   67.   he   is   always   willing   to   help   and   share   his knowledge; 68. thoughts and feelings;  69. to respect for fairness; 70. strong will; 71. intellect; 72. modesty;  73. to miss; 74. for a long time; 75. without;  76. to feel lonely and uncomfortable;  77. friendship;  78. to feel strong and sure of myself. 2. Give the English equivalents of the words and word combinations: 1.   такой   талантливый;   2.   хороший   парень;   3.   тёмные   волосы;   4.   слушать музыку; 5. прямой нос; 6. носить одежду; 7. стройный; 8. я могу положиться на   него;   9.   подводить   людей;   10.   понимание;  11.   одного   возраста;   12. единственный ребёнок; 13. очки; 14. подружиться;   15. один и тот же; 16. очень ответственный; 17. самый выдающийся человек;  18. не удивительно; 19. в любой ситуации; 20. упрямый; 21. немножко;  22. проводить много времени вместе;   23.   честный;   24.   большие   тёмные   глаза;   25.   смотреть   видео;   26. добрый; 27. имя друга; 28. несколько лет назад; 29. многоквартирный дом; 30. недостатки; 31. что бы то ни было; 32. юрист; 33. между; 34. мириться; 35. ссориться с кем­л.; 36. ходить в кино или театр; 37. обсуждать фильмы; 38. скучать;   39.   уважать   за   справедливость;   40.   он   всегда   готов   помочь   и поделиться знаниями; 41. политика; 42. художественные галереи; 43. любовь; 44. музеи; 45. долгое время; 46. быстро, насколько возможно; 47. без; 48. интеллект; 49. гулять по центру Москвы; 50. скромность; 51. чувствовать себя одиноко и неуютно; 52. обо всех вещах; 53. посещать кафе; 54. дружба; 55. чувствовать себя сильным и уверенным; 56. что мне больше всего нравится в 1 нём;   57.   непонимание;   58.   магазины;   59.   сильная   воля;   60.   разговаривать часами;   61.   мысли   и   чувства;   62.   очень   хороший   слух   к   музыке;   63.   зд. справедливый; 64. те не менее; 65.  иногда; 66. джаз; 67. почти; 68. я уверен; 69. знать всё; 70. быть приятным в общении; 71. доверять; 72. закон; 73. друг друга; 74. учитель музыки; 75. играть на пианино; 76. лучший; 77. тонкие губы; 78. телевизионные программы. 3.   Make up sentences of your own with the given words and phrases. 4.    Learn the following verbs: make (made, made) ­ делать see (saw, seen) ­ видеть wear (wore, worn) – носить (одежду) let ( let, let) ­ позволять deal (dealt, dealt) – иметь дело с meet (met, met) ­ встречать know (knew, known) ­ знать spend (spent, spent) ­ проводить go (went, gone) – ходить, идти feel (felt, felt) ­ чувствовать live ­ (­d, ­d) – жить rely ­ (­ied, ­ied) –полагаться на finish ­ (­ed, ­ed) ­ заканчивать start ­ (­ed, ­ed) –начинать.  play ­ (­ed, ­ed) ­ играть watch ­ (­ed, ­ed) – смотреть, наблюдать listen ­ (­ed, ­ed) ­ слушать walk ­ (­ed, ­ed) – ходить пешком, прогуливаться talk ­ (­ed, ­ed) – разговаривать, беседовать discuss ­ (­ed, ­ed) ­ обсуждать quarrel ­ (­ed, ­ed) ­ ссориться respect ­ (­ed, ­ed) ­ уважать share ­ (­d, ­d) – разделять, делить что­л. miss ­ (­ed, ­ed) ­ скучать  5.   Make up as many word combinations as you can: a.  a   few,   the   same,   every,   tall,   slender,   dark,   large,   straight,   thin,   honest, understanding, responsible, talented; b.   age,   nose,   lips,   guy,   lawyer,   man,   eyes,   a   music   teacher,   years   ago,   boy, television programmes. 6. Insert a missing word, translate the sentences into Russian: 1. Nick is a tall  ... boy.  2. He has got dark … , large dark eyes, a … nose and thin lips.  3. He … spectacles.  4. He is a nice … .  5. He is very honest and … , understanding and kind.  6. I  …  him a lot and I'm sure that I can  … on him in any … . 7.  He never lets people … .  8. Nick is only 19 but he is very … — he finishes whatever he starts.  9. He's got only one …  ­ he is a bit … .  10. … he is pleasant to deal … .  11. Nick's an … child and his parents love him very much. guy, wears, situation, responsible, shortcoming, only, nevertheless, straight, trust, down,  just, stubborn, with, hair, rely, slender 7. Translate the sentences into Russian: 1. We spend a lot of time together.  2 2. We often watch video or listen to music.  3. Sometimes we go to the cinema or to the theatre, or walk around the centre of Moscow, visiting small cafes, museums, art galleries, shops.  4. We talk for hours about all sorts of things (politics, love, teachers, girls).  5. We discuss films, television programmes, books.  6. I never quarrel with Nick.  7. But if there's some misunderstanding between us we try to make peace as soon as possible.       8.    Make up the sentences: 1. always, to help, and, his, is, He, share, knowledge, willing. 2. respect, fairness, his, him, for, I, intellect, modesty, and. 3. feel, uncomfortable, lonely, and, I. 4. me, friendship, Our, helps, strong, feel, to.      9.    Look at the picture and describe the appearance of any person in the pictures you like according to this plan: a) face features ­  черты лица; b) figure – фигура; c) clothing – одежда; d) general impression – общее впечатление; e) individual feature – индивидуальные особенности; f) features of character – черты характера.  1.   2.  6.   7.   3. 4. 5.     10. Tell your groupmates about your best friend.  Consider the following issues when telling about your friend. They will help you to reveal the subject matter of the topic. 1. Your best friend's name. 2. Time of your friendship. 3. Your friend's place of residence. 4. Your first meeting: time and circumstances. 5. Frequency (частота) of your meetings. 6. Appearance and character of your friend (see the plan of ex. 9). 3 7. Topics of conversations with  your friend. 8. Your friend's shortcomings (just say it if you want to). 9. Dependance of friendship on shared interests — hobbies and leisure activities. Your opinion. 10. Features you like or dislike in people. MODEL SCHEME FOR RENDERING A TEXT 1. The introductory phrase.  I’d like to tell you some words about … . 2. The title of the text, (article, book) (if necessary).  The text is headlined … . 3. The author. The source. (if necessary).  The author of the text is … .  The text was published in … . 4. The subject. The contents.  The text is about … .  The main idea of the text is … . a. beginning:  The author starts with (introduces, describes, notes, …) … . b. continuation:  Then (after that, next, ,..) he depicts (mentions, points out, reveals, …) … . c. conclusion:  The text ends with … .  At the end the author tells us (sums up, …) … . 1. Your own opinion on the problem.  I think that… . It seems to me, that … .    To my opinion, … . The only way to have a friend is to be one. 4

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"

Упражнения к тексту "Мой друг"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.03.2019