Упражнения к тексту "У доктора"
Оценка 4.7

Упражнения к тексту "У доктора"

Оценка 4.7
Домашняя работа +4
docx
английский язык
Взрослым
13.03.2019
Упражнения к тексту "У доктора"
Представленный материал - лексические упражнения к тексту «У доктора» - разработан Озерец Е. А. на основе учебного текста «У доктора» из пособия авторов Цветковой И. В., Клепальченко И. А., Мыльцевой Н.А. «Английский язык для поступающих в ВУЗы. Устный экзамен». Предназначен для закрепления лексического материала и развития навыков устной речи по учебной разговорной теме «у доктора» для студентов 1-2 курса БПОУ РА «Колледж культуры и искусства им. Г. И. Чорос-Гуркина», осваивающих программу 10-11 класса общеобразовательной школы.
Упраднения к тексту У ДОКТОРА.docx
AT THE DOCTOR’S 1. Give the Russian equivalents of the words and word combinations, drill the pronunciation: 1. anything; 2. more important; 3. than;  4. health; 5.  to think so; 6. wealth; 7. wise; 8. to be good at; 9.  studies;  10. to be ill;  11. if; 12. headache; 13. heartache; 14. toothache; 15. backache; 16. earache; 17. bad pain; 18. stomach; 19. to complain of sore throat;  20. bad cough; 21. to run a high temperature; 22. bad cold; 23. to suffer from high or low blood pressure; 24. you should consult a doctor;  25. to examine one's throat; 26. to feel one's pulse; 27. to test one's blood pressure; 28. to take one's temperature; 29. to sound one's heart and lungs; 30. to test one's eyes; 31. to check one's teeth;  32. to have one's chest X­rayed; 33. after that; 34. to prescribe some treatment; 35. pills; 36.  tablets; 37. some other;  38. medicine; 39. which; 40. to buy;  41. at the chemist's; 42. to recommend; 43. to stay in bed; 44. for some time; 45. there might be serious complications; 46. the only thing; 47. you have to do; 48. to follow one's recommendations; 49. speaking about; 50. I can't help telling; 51. funny story;  52. to come to see the doctor; 53. to be very ill; 54. to complain of weakness; 55. insomnia; 56. memory loss; 57. serious problems with one's heart; 58. lungs; 59. liver; 60. patient; 61. no medicine can cure one's desease; 62. advice; 63. quiet place; 64. for a month; 65.  to have a good rest; 66. to take long walks; 67. in other words; 68. rule; 69. "Eat at pleasure, drink with measure and enjoy life as it is"; 70. to be well; 71. one shouldn't smoke; 72. to look cheerful and happy; 73. to thank the doctor; 74. it's not easy; 75. at one's age.  2. Give the English equivalents of the words and word combinations: 1. жаловаться на слабость; 2. жаловаться на боль в горле; 3. сильная боль; 4. страдать   от   высокого   или   низкого   кровяного   давления;   5.   проверить   ч.­л. зрение; 6. в аптеке; 7. измерить ч.­л. температуру; 8. сильный кашель; 9. вам следует проконсультироваться у доктора; 10. повышаться температуре; 11. головная боль; 12. более важно; 13. что­то; 14. единственная вещь; 15. сделать рентгеновский   снимок   грудной   клетки;     16.   спина;   17.   здоровье;   18.   быть очень больным; 19. лёгкие; 20. выписать какое­либо лечение; 21. таблетки; 22. измерить ч.­л. кровяное давление; 23. могут быть серьёзные осложнения; 24. который; 25. здоровье; 26. чем; 27. думать так; 28. боль в сердце; 29. желудок; 30. после этого; 31. вам следует сделать; 32. прослушать ч.­л. сердце и лёгкие; 33. боль в ухе; 34. осмотреть ч.­л. горло; 35. если; 36. лежать в кровати; 37. в течение   какого­л.   времени;   38.   следовать   ч.­л.   рекомендациям;   39.   потеря памяти; 40. серьёзные проблемы с сердцем; 41. печень; 42. в течение месяца; 43. никакое лекарство не вылечит  болезнь; 44. говоря о; 45. посчитать ч.­л. 1 пульс; 46. смешная история; 47. лёгкие; 48. совет; 49. хорошо отдохнуть; 50. тихое место; 51. предпринимать длительные прогулки;  52. тихое место; 53. хорошо себя чувствовать;  54. другими словами; 55. поблагодарить доктора; 56. в (ч.­л.) возрасте; 57. правило; 58. выглядеть бодрым и счастливым; 60. не следует курить; 61. приходить на приём к доктору; 62. какой­то другой; 63. пилюли; 64. бессонница; 65. проверить ч.­л. зубы; 66. лекарство; 67. учёба; 68. мудрый; 69. зубная боль; 70. сильная боль; 71. преуспевать в; 72. ешьте вволю, пейте в меру и наслаждайтесь жизнью; 73. богатство; 74. боль в спине; 75. сильная простуда. 3. Learn the following verbs: think (thought) ­ думать run (ran, run) – зд. повышаться feel (felt) – зд. посчитать (пульс) take (took, taken) – зд. измерять buy (bought) ­ покупать come (came, come) ­ приходить eat (ate, eaten) – есть, кушать drink (drank, drunk) ­ пить say (­id, ­id) – сказать, говорить complain (­ed, ­ed) (of) ­ жаловаться suffer (­ed, ­ed) from ­ страдать consult (­ed, ­ed) ­ консультироваться examine (­d, ­d) ­ осматривать sound (­ed, ­ed) – зд. прослушивать check (­ed, ed) ­ проверять prescribe (­d, ­d) ­ прописывать recommend (­ed, ­ed) ­ рекомендовать follow (­ed, ­ed) ­ следовать cure (­d, ­d) ­ вылечивать enjoy (­ed, ­ed) ­ наслаждаться look (­ed, ­ed) ­ выглядеть 4. Fill in the blank spaces with the words from the text: 1. Is there anything more important than …?  2. Health is the greatest … .  3. If you have  a…, …, …, …, earache or  bad … in the stomach,  if  you complain of a … … or a bad… , if you run a high … and have a bad … in your head, or if you suffer from high or low blood…, I think you should consult a doctor.  5. Give the English equivalents of the words in brackets: 1.   The   doctor   will   (осмотрит)   your   (горло),   (посчитает)   your   (пульс), (измерит)   your   (кровяное  давление),   (измерит)   your   (температуру), (прослушает) your heart and (лёгкие), (проверит) your eyes, (проверит) your (зубы) or have your (грудную клетку) X­rayed.  6. Translate the sentences: 1. Доктор прописывает лечение.  2. Мы можем купить пилюли, таблетки и какие­либо другие лекарства в аптеке.  3. Доктор рекомендует лежать в постели.  4. Могут быть  (There can be) серьёзные осложнения.  5. Этот человек очень болен.  6. Последуй рекомендациям врача.  7. Пациент жаловался на бессонницу и слабость.  8. Пациент вылечил эту болезнь.  9. У вас серьёзные проблемы с печенью, поэтому (that’s  why) вам нельзя курить.  2 10. Ты выглядишь радостным и здоровым.  11. Больше гуляйте!  12. Ешьте в меру! 7. Pick out of the text the names of parts of a body. 8. Match the picture with the names of  medical procedures. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. a. examine one's throat b. take one's temperature c. test one's blood pressure d. sound one's heart and lungs e. feel one's pulse f. test one's eyes g. check one's teeth h. have one's chest X­rayed                    9. Compose the situation using the given vocabulary: 3 a. Suffer from, bad cough, run a high temperature, consult a doctor, take one's  temperature,  sound one's heart and lungs,  recommend, have one's chest X­ rayed, prescribe some pills. b. Come to see the doctor, complain of  insomnia, recommend, take long  walks, follow one's recommendations,  to be well, thank the doctor.           10. Complete the following sentences using the active vocabulary: 1. Health is very … . 2. When I am ill I go to the … . 3. Doctors usually prescribe … and … . 4. Follow the doctor’s recommendations  ­  take long …  and  … with  measure. 5. You can buy any medicine at the … . 11.  Summarize the text.  Consider the following issues when rendering. They will help you to reveal the subject matter of your story. 1. The importance of health. A famous saying. 2. a. Ache in different parts of a body (name all kinds of ache); b. various complaints of patients (name them); c. sufferings from some unpleasant symptoms (name them); d. actions of a patient in case of illness.        3. Actions of a doctor during the examination of a patient.        4. Prescribed treatment.         5. The main doctor’s recommendation to prevent serious complications            in case of illness of a patient.           MODEL SCHEME FOR RENDERING A TEXT 1. The introductory phrase.  I’d like to tell you some words about … . 2. The title of the text, (article, book) (if necessary).  The text is headlined … . 3. The author. The source. (if necessary).  The author of the text is … .  The text was published in … . 4. The subject. The contents.  The text is about … .  The main idea of the text is … . a. beginning:  The author starts with (introduces, describes, notes, …) … . b. continuation: 4  Then (after that, next, ,..) he depicts (mentions, points out, reveals, …) … . c. conclusion:  The text ends with … .  At the end the author tells us (sums up, …) … . 1. Your own opinion on the problem.  I think that… . It seems to me, that … .    To my opinion, … . 12. Compose the dialogue on your visit to the doctor: you have a bad cold in your head, that’s why you go to the hospital to see a doctor (a role of your groupmate).  Consider the following issues during the discussion. They will help you to reveal the subject matter of your talk. 1. Your latest illness – a bad cold in your head. 2. Your complaints: bad cough, high temperature, sore throat and others. 3. The actions of the doctor. 4. The doctor's order to stay in bed. 5. The doctor's prescription and a piece of advice. 6. The saying "Health is the greatest wealth".              Use the following phrases: ­ What a pity! ­ What can I do for you is to … . ­ Let’s hope for the best! ­ What has happened to you? ­ What is your complaint? ­ How do you feel at the moment? ­ How long have you been ill? ­ Please, take a seat here. ­ Don’t worry! Keep calm! ­ ­ It’s not painful. I don’t think it’s dangerous. TIPS FOR MAKING UP A DIALOGUE         When composing a dialogue you have to:  1. suggest your idea: 5  Let’s think (speak) about … .  2. invite your friend to the conversation:  How (What) about … ?  Would you like to ... ? 3. prove your idea: I suggest (think, suppose, can’t deny the fact, …) … . I’m sure (of it). In my opinion … . It’s a good (great) idea! I’m afraid … .       Personally, I think … . 4. learn the opinion of your friend:   What do you think  about … ?  What’s your opinion?    And (what about) you?  5. take   into   consideration  the   opinion   of   your friend;  agree or disagree (be polite!):  You are absolutely right.    I (can /can’t) agree (with a statement). I'm sorry to disagree with you. I think that this  statement is wrong (right). 6. find   common   ground   on   the   problem   under discussion.  Of course!   That's just what I was thinking.  I think so too. I suppose we can  make up our minds  (find common ground).        MUTUAL   conversation   is   the   basis   of   any conversation! 1. Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and 2. An apple a day will keep all the doctors away.  wise. 6

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"

Упражнения к тексту "У доктора"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.03.2019