Тема урока: «Blue-eyed country»
Обучающая цель:
-повышать уровень коммуникативной компетенции;
-способствовать активизации новых лексических единиц в речи учащихся;
-способствовать развитию навыка монологической речи;
-способствовать развитию навыка восприятия и понимания речи на слух.
Развивающая цель:
-развивать творческую и познавательную активность учащихся в процессе индивидуальной и коллективной работы;
-развивать навыки взаимопомощи.
Воспитательная цель:
-создать условия для воспитания у учащихся чувства гордости за свою страну;
Оснащение урока:
компьютер, мультимедийная презентация, раздаточный материал, учебное пособие для 5 класса, Л.М.Лапицкая и др.
Методы:
Дидактический материал, работа в парах
Ход урока
1.Организационно-мотивацион-ный этап. Приветствие, создание атмосферы иноязычного общения, постановка цели и задачи урока
Hello, everybody! I am glad to see you. How are you?
2.Речевая разминка
What do you think the theme of today's lesson? Guess the code and find out the theme of the lesson.
What do you think which country is called blue-eyed?
3.Aактуализация знаний. Проверка Д/З
First of all I’d like to check your homework for today.
4. Введение в тему урока
Say what animals live in these places.
In
the deserts there are camels…
In the grasslands there are…
In the jungles there are…
In the sea there are…
1. Look at the blackboard, please. There are names of different animals. Say where these animals live.
Ostriches |
live |
in the deserts |
Cheetahs |
||
Eagles |
in Africa |
|
Koalas |
||
Sharks |
in the grasslands |
|
Lizards |
||
Rhinos |
in the sea |
|
Whales |
||
Dolphins |
in the jungles |
4.Фонетическая зарядка
I read, you repeat after me and remember
the words. Look at the screen and repeat after me:
Forest |ˈfɒrɪst| лес
Meadow |ˈmedəʊ| луг, поляна
Field |fiːld| поле
Hill |hɪl| холм, гора, возвышенность
Swamp |swɒmp| болото
5.Просмотр видео
You should see the video and say what you
saw there, and say what is in Belarus.
a forest, a field, ocean, …
Why Belarus is called blue-eyed country?
Look at the blackboard.
What do you see?
Yes, crossword.
Now I will read you about the animal, you have to guess what kind of animal, and to find the word on the board.
Match a picture with a word.
For example, a wild boar is a large wild pig with long hair.
6. Составь слово
1. Yenl-lynx
2. Kle-elk
3. Raobdliew- wild boar
4. Ered- deer
5. Rkost – stork
6. Verabe – beaver
7. Hodhedge – hedgehog
Sobin – bison
8. Объяснение грамматического материала
Remember how the plural of nouns is formed?
Book – Books книга-книги
Когда существительное в единственном числе заканчивается на:-sh,-ch,-s,-ss,-x,-o мы образуем множественное число, добавляя "-es".
Bus – buses автобус-автобусы
Box – boxes коробка-коробки
Когда существительное в единственном числе заканчивается на "y", мы изменяем "y" на "i" и затем добавляем "-es", чтобы образовать множественное число существительного в английском языке. Исключением является случай, когда "y" предшествует гласный звук.
Nappy – nappies…подгузник-подгузники
Day – days…день-дни
Исключения:
a deer-two deer
an elk-two elk
a wild boar – two wild boar
a bison – two bison
9. Закрепление речевого и грамматического образцов.
1. Where do the animals live?
2. Which animals and birds are symbols of Belarus?
3. Which animals are the most beautiful?
4. Which animals are the most dangerous?
5. Which animals are the strongest?
6. What other animals and birds live in Belarus?
10. Домашнее задание
At
home you must do the task from your book
ex.4a, p.98
11. Рефлексия
Today we talked about Belarus. If everything was clear and interesting, then raise the smiley face with a smile,
If the lesson was boring, not interesting, and you did not find anything useful, then the smiley sad.
Thanks for your active work.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.