Тема “Choosing a career”.
Цель урока: Формирование навыков устной речи по теме «Выбор профессии»
Задачи:
Учебные: Совершенствовать произносительные навыки. Активизировать в речи лексические единицы по теме урока. Формировать навыки чтения с поиском заданной информации. Умение вести диалог-обмен мнением. Способствовать формированию навыков монологического высказывания по теме урока.
Развивающие: Развивать внимание, память, языковую догадку. Развивать самостоятельность мышления.
Воспитательные: Воспитывать уважительное отношение к различным видам профессиональной деятельности.
Оборудование: мультимедиа проектор, экран, ноутбук, аудиозапись стиха, мультимедиа презентация по теме урока, иллюстративная наглядность по теме “Профессии».
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учеников |
Организационный момент |
Беседа с учащимися |
Беседа с учителем |
Актуализация прежних знаний. 1. Мотивационная
2. Содержательная |
Предлагает чтение стихотворения “I want to be” (слайд №1) Задаёт вопрос “What do you want to be?”
Проводит игру игра «Угадай, кто это?» (слайд № 2) |
Читают текст стихотворения.
Отвечают по цепочке.
Отвечают(угадывают) |
Организация контроля домашнего задания.
|
Раздаёт карточки с индивидуальным грамматическим заданием по теме «Словообразование»
Побуждает учащихся рассказать о себе, о планах на будущее. Контролирует диалоги по изученной теме. |
Выполняют задание. (самопроверка упражнения, слайд №3). Рассказывают о себе(4 уч-ся)
Отвечают в парах.
2 ученика выступают с презентациями. |
Изучение нового материала. Стр. 124.
|
Раздаёт тексты для работы в группах. |
Читают текст, переводят, используя упражнение из учебника, готовят ответы на вопросы. |
Контроль усвоения нового учебного материала. |
Побуждает учащихся к высказыванию “Working in a changing world” |
От каждой группы выступают уч-ся. |
Релаксация |
Поют песню |
|
Объявление домашнего задания. Подведение итогов урока. |
Объясняет, даёт инструкции. |
Запись в дневники
|
Организационный момент: Good morning, children! Today we shall speak about your future professions. What will you do after you leave the school? Please, look at the board and these nice smile signs. This one means “I’m afraid”. This one means “I’m worried”. This one means “I’m ready for work». Can you show me the sign, which expresses your feelings?
Актуализация прежних знаний. Чтение стихотворения.
I want to bе
Some people often say to mе:
"Have you decided what you want to bе?"
I usually answer, "I don't know,"
But it isn't really so.
I want to win аn Olympic race,
I want to see the Earth from space,
I want to travel to Katmandu
I want to bе rich and famous, too.
I want to bе оn Hollywood's screen,
I want to invent а new machine,
I want to bе very clever and wise,
I want to win the Nobel prize.
Выполнение вопросно-ответных упражнений. Кем быть?
Игра «Угадай»
Salesperson Computer Programmer Pilot Builder Secretary Accountant Designer Manager Architect Mechanic
someone who can count well the money
someone who makes walls with bricks
someone who designs clothes
someone who writes computer programs
someone who repairs cars
someone whose job is to design buildings
someone whose job is to manage a company
someone who works at a shop
someone who flies a lot 10. someone who works at office
Индивидуальная работа по карточкам
Add the suffixes -er, -or to the following words to make nouns which describe people and professions.
Example: produce — producer
drive
office
edit
build
engine
act
write
photograph
teach
custom
organize
design
operate
Контроль диалогической и монологической речи учащихся.
(Образец диалога)
— Have you already decided what to do after the 9th form?
— It’s very difficult to make the right choice now but we have to. As for me, I want to continue my education and to prepare for entering a university or a college. And what about you?
— Oh, I haven’t made up my mind yet. There is so much we can do. Perhaps, I’ll stay on at my school.
— Why would you like to do it?
— Actually, I like my school. I have lots of friends and I always feel at home there. There are a lot of extra-curricular activities. After classes I can take part in the work of different school clubs. Besides, we have a lot of parties and discos. I think, it’s great. Social life is very important for me.
— Well, I can’t but agree with you. It’s good when you have plenty of friends at school. But I am interested in Economics, Maths and Information Technologies and my school has an ordinary curriculum with the standard number of subjects. Besides, I’m not satisfied with the level of teaching English at our school.
— Do you think you will need English for your future career?
I’m sure of it. English is a must for every educated person, for
every good specialist.
Просмотр презентаций учащихся.
Работа с раздаточным текстом и учебником (работа в группах).
People's ideas about work and jobs have changed over the years. About 3,000 years ago, people worked for one reason – to survive. Work was hard. People did what they had to do to meet their needs. About 500 years ago, people in the West began to see work as more than a way to survive. People worked to serve God, their country, and their families. Then, about 200 years ago, a new idea about work arose. This idea was that people should enjoy the work they do.
When people think about jobs today, they still work to survive. They still work to help others. But they look for more. They want a career that they will enjoy. People can choose among thousands of different careers. For example, a person can be a salesperson, reporter, or technician. They can choose almost any career they want.
Учебник для 9 класса по английскому языку.
Поиск ответов на вопросы:
What do you already know about jobs?
Why do people have to work?
What skills are necessary for different jobs?
What kinds of jobs do you enjoy most?
What qualities are valued?
Релаксация и подведение итогов урока.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.