Урок викторина
Оценка 5

Урок викторина

Оценка 5
Занимательные материалы
docx
английский язык
5 кл
17.02.2018
Урок викторина
урок -викторина по английскому языку для 5 класса цели урока Формировать толерантное отношение к мнению других учащихся, развить умение выслушать друг друга, развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.урок на тему "я хочу знать ВСЕ"
Урок.docx
Урок­викторина по английскому языку в 5 классе «I want to know everything».  Цель:. закрепление имеющихся знаний в области английского языка  посредством игровой ситуации. развитие речи учащихся, обобщение знаний  учащихся, полученных на уроках английского языка. Задачи: 1. 2. 3. 4. Развить умственные способности учащихся, развить быстроту мышления,  умение давать краткие и полные, развернутые ответы на вопросы Дать учащимся проявить свои творческие способности Формировать толерантное отношение к мнению других учащихся, развить  умение выслушать друг друга, развивать умение работать в коллективе и  принимать совместное решение воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка. Оформление кабинета: Презентация: (название викторины «I want to know everything», флаги  англоязычных стран, карта СК Великобритании и Северной Ирландии, правила  игры, квадрат с цифрам, перечень конкурсов.) Ход викторины: I.                   Орг.момент. Приветствие ведущего. Teacher: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called " I want to know everything”. Two teams will  take part in a game of the most quick­witted and the cleverest. It’s time to introduce  yourselves. Who is the captain of the 1st team? P1: I’m the captain of the team. The name of our team is "Stars”. Teacher: Who is the captain of the 2nd team? P2: I’m the captain of the team. The name of our team is "Friends”.  (Состав команд, ихназвания определяются заранее). Teacher: Today all of you have a good chance to improve your English during the  game. I have invited a competent jury to count the points. The members of our jury  are your teachers ___________________. Now I’m going to teach you how to play  this game. The game has 8 contests, they are: 1. 2. The ABC game. A magic 5. 3. 4. 5. 6. 7. 8. a. Parts and wholes. Hidden words. A tongue­twister. The right choice. Solve the riddles. Read and match. Well, I wish you success. Be active, honest and helpful! II.                Основной этап.  Teacher: And now we come to the 1st contest of the game called "The ABC game”.  Kids, you’ll get some letters from the English alphabet. You must put the letters in the right order, so as to get the name of the English­speaking country. You have 1 minute  at your disposal. Each team can get 5 points. (Карточки с буквами: 1. Е, N, G, L, A, N, D.        2. A, M, E, R, I, C, A). Quiz­master: And now we come to the 2nd contest which is called "A magic 5”. Look  at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any  number.   Captains will have an opportunity to choose the number. (Капитан  выбирает номер задания, и команда отвечает)   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 You can get 5 points for the right answer.   1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Say or sing the English alphabet. Name 5 colors. Name 5 sorts of vegetables. Name 5 school subjects. You’re lucky! You won a prize! Name 5 sorts of fruit. Name 5 sports. Name 5 professions. Name 5 things that people wear. Name 5 English names. Name 5 English­speaking countries. Name 5 wild animals. Дети быстро и весело отвечают на вопросы, члены команды помогают друг  другу, если вытягивается номер 5, команда просто получает 5 очков. Teacher: The 3rd contest is called "Parts and wholes”. I need 1 pupil from each team.  You should combine these parts so as to get a popular name. Who will be the first?  You can get 1 point for each right answer. 1. Mickey                                      a) Claus 2. Mary                                          b) Duck 3. Robinson                                   c) Pooh 4. Peter                                          d) Mouse 5. Donald                                       e) Poppins 6. Winny­the­                                f) Crusoe 7. Santa                                          g) Pan Teacher: Attention, please! The 4th contest is called "Hidden words”. This round is for the captains. Find, please, the animals hiding in the following sentences! Example: If      I shout, he’ll hear me.(Fish)    I. 1. Close the door at once! (Rat) 2. He’ll come to America tomorrow. (Cat) II. 1. Do good workers succeed? (Dog) 2. If Roger comes, we’ll begin. (Frog) Teacher: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You  should read the tongue­twister as quickly as you can 3 times. a.       Put your head on your bed. b.      Run round the playground.  Teacher: The 7th contest is called "The right choice”. It’s very important to make the  right choice in our life: the right choice of a color, a hobby, a friend. Each team  should answer my questions. You’ll get the cards with the letters a, b, c. Choose the  right answer and show us the card.   The capital of England is a) London b) Paris c) Moscow. London stands a) the Volga b) the Mississippi c) the Thames. The symbol of England is a) a red rose    b) a tulip c) a daffodil. The English flag is a) blue and white b) red and green c) red and white. Golf comes from a) Scotland b) Russia c) the USA. A. Bell invented a) a car b) a telephone   c) a plane. Ch. Chaplin was a) an artist b) a composer c) an actor. Cricket comes from a) England "Robinson Crusoe” was written by a) Lewis Carroll b) Daniel Defoe   b) Italy c) France.          c) Alan  1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Milne. 10. The traditional Christmas meal in England is a) roast turkey     b) fish and chips c) porridge. Each team can get 1 point for the right answer. Teacher: One more contest. It’s called "Solve the riddles”. You should guess the  riddles. The team which answers  the first and correctly wins. You can get 1 point for  each right answer. I have got four legs but I can’t walk. (a table or a chair) I’m tall and green, I’m in the garden. (a tree) It does not have legs, but it goes. (a clock) Two brothers, but they don’t see each other. (eyes) It’s white, cold and sweet. All children like it. (ice­cream) It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. (a book) Teacher: Our last contest is «Read and match”. You should read these statements and  match them. 1)How old are you? 2) Nice to meet you! 3)What is your name? 4)How are you? 5)Where is Maths? a) I’m fine. b)It’s in the room 8. с)I am tweive. d) OK great! e) My name is Ann. III.             Заключительный этап. Подведение итогов игры.  Jury: The score is __ and ___. The team ____ is the winner. (Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки). Reflection. Do you like our game? Will you take part in such games more? If you didn’t win the game, don’t worry, you are all clever guys.  Приложение  Учетная карточка команд   Название конкурса Stars Friends Максимальное кол­во баллов за конкурс The ABC Game A Magic Five Parts and Holes Hidden Words A Tongue­twister The Right Choice Solve the riddles Read and Match   Итого:

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина

Урок викторина
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2018