: «I haven’t eating junk food for a long time»
Оценка 4.7

: «I haven’t eating junk food for a long time»

Оценка 4.7
docx
10.02.2021
: «I haven’t eating junk food for a long time»
11.02.21г _I-havent-eating-junk-food-for-a-long-time.docx

11.02.2021г               Тема урока: «I haven’t eating junk food for a long time»   

8 кл                                                    Я не ем нездоровую пищу

Цели урока:

Образовательные:

·       ознакомление с новым лексическим материалом;

·       ознакомление с новым грамматическим материалом: Present Perfect Progressive.

Развивающие:

·       развитие речевых умений монологической и диалогической речи по теме урока;

·       развитие памяти, внимания, воображения.

Воспитательные:

·       развитие чувства уважения к другой стране;

·       продолжать прививать любовь и интерес к иностранному языку;

·       воспитание привычки внимательно слушать учителя и одноклассников.

Ход урока:

I. Оргмомент

-Stand up, please! Good morning, boys and girls!

- Good morning.

- I am glad to see you. Sit down, please!

- Who is absent today? [если их не 14]

- [отвечают]

- Why?

- [отвечают]

- Well.

- Close your student's book. Take a piece of paper, sign it.

- Listen carefully to what I’m going to say. I will repeat the words twice. Ready? Go.

II. Языковая разминка


- A diet. Диета.

Overweight. Избыточный вес.

To promote.Способствовать.

Tolead (to).Вести (к).

To skip.Пропускать.

Used to. Обычно/бывало (начинается).

Inactivity.Неактивность.

A way to live.Образ жизни.

Regularity.Регулярность.

A disease.Болезнь.

A lifestyle.Стиль жизни.

To snack.Перекусывать на ходу.

Ahabit.Привычка.

Variety.Разнообразие.

Obesity.Чрезмерная полнота.


III. Основная часть.

1)    Постановка задач.

- Have you written all? Hand in your work.

- What was your homework for today?

- [отвечают]

- Have you all done your homework?

- [отвечают]

- Open your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework.

- [еслиониневыполнилид/з] Why didn’t you do the homework?

- [еслиувсехсделано] I am glad to see that everyone has done the homework well today.

- Open your student's book on page 129 (one hundred and twenty-nine). Look at exercise 1.

- [называюдваимени] Act out the dialogue.

- [читают]

- Translate, please.

- [переводят]

- Well. What has Sarah been doing for a month to look good, [имя ребёнка]?

- She has been eating healthily, limiting her computer time and going to the fitness-club.

- Good.

2)Введение новой темы.

- Заметили ли вы незнакомую для вас форму глаголов в предыдущем задании? Эта форма называется Present Perfect Progressive – настоящее завершённое – длительное время. Для того, чтобы выразить действие, которое началось в прошлом, продолжалось какое-то время в прошлом и происходит до сих пор, в английском языке используется настоящее завершённое – длительное время (present perfect progressive) Сказуемое образуется по формуле have/ has + been +V ing . Помимо предлога for в таких предложениях часто употребляются указатели since – c (какого-то времени), all (day, night, the morning).

We use this tense:

·         Действие началось в прошлом и продолжается в настоящее время.

They have been making biscuits since 11 o'clock.

·         Действие в прошлом было длительным, а его результаты видны сейчас.

Bob is very tired. He has been working all day long.

Обстоятельства времени: for, since, how long .

3) Развитие умений.

- Look at exercise 2 (two). Pay attention to these words. Repeat after me.Lavender  oil. Brazil nut mask.Olive shampoo. Honey conditioner. Strawberry soap.Brazil nut fixing gel. Good. Translate those worlds.

- Лавандовое масло.Бразильская масляная маска. Оливковый шампунь. Медовый кондиционер. Земляничное мыло. Бразильский ореховый фиксирующий гель.

- Paste the missing words. Connect the part of the sentence from the left column with the part from the right column. You have five minutes.

- Are you ready? Good. [имя], please, begin.

- [после каждого ответа] Translate, please.

- Good. Next task is exercise number 3 (three). Read these questions and find the answer to them. You have part of the answer in the right column. You have five minutes.

- Are you ready? Good. [имя], please, begin.

- [после каждого ответа] Translate, please.

Описание: C:\Users\user\Desktop\Снимок.PNG

IV. Подведение итогов урока.

- Well. What have you learned about The Body Shop company?

-It has been selling soaps and shampoo since 1976. It has been supporting small communities and charity programs. All their shops have been carrying the same logo.

- Good. Let's listen to the interview and tell what facts the journalist missed.

[слушаеминтервью]

- What did the journalist miss?

- He missed that company advertises herself through its philosophy. It is concerned about pollution. All these shops have wide open doors and a feeling of space and color.

- Good.

V. Домашнее задание.

- For homework do exercise number 1 on page 61 and number 2 on page 62 in workbook.

 

 

 

 


 

Скачано с www.znanio.ru

Тема урока : «I haven’t eating junk food for a long time» 8 кл

Тема урока : «I haven’t eating junk food for a long time» 8 кл

Open your exercise books, please

Open your exercise books, please

Good. Next task is exercise number 3 (three)

Good. Next task is exercise number 3 (three)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.02.2021