11.02.2021г Тема урока: «I haven’t eating junk food for a long time»
8 кл Я не ем нездоровую пищу
Цели урока:
Образовательные:
· ознакомление с новым лексическим материалом;
· ознакомление с новым грамматическим материалом: Present Perfect Progressive.
Развивающие:
· развитие речевых умений монологической и диалогической речи по теме урока;
· развитие памяти, внимания, воображения.
Воспитательные:
· развитие чувства уважения к другой стране;
· продолжать прививать любовь и интерес к иностранному языку;
· воспитание привычки внимательно слушать учителя и одноклассников.
Ход урока:
I. Оргмомент
-Stand up, please! Good morning, boys and girls!
- Good morning.
- I am glad to see you. Sit down, please!
- Who is absent today? [если их не 14]
- [отвечают]
- Why?
- [отвечают]
- Well.
- Close your student's book. Take a piece of paper, sign it.
- Listen carefully to what I’m going to say. I will repeat the words twice. Ready? Go.
II. Языковая разминка
- A diet. Диета.
Overweight. Избыточный вес.
To promote.Способствовать.
Tolead (to).Вести (к).
To skip.Пропускать.
Used to. Обычно/бывало (начинается).
Inactivity.Неактивность.
A way to live.Образ жизни.
Regularity.Регулярность.
A disease.Болезнь.
A lifestyle.Стиль жизни.
To snack.Перекусывать на ходу.
Ahabit.Привычка.
Variety.Разнообразие.
Obesity.Чрезмерная полнота.
III. Основная часть.
1) Постановка задач.
- Have you written all? Hand in your work.
- What was your homework for today?
- [отвечают]
- Have you all done your homework?
- [отвечают]
- Open your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework.
- [еслиониневыполнилид/з] Why didn’t you do the homework?
- [еслиувсехсделано] I am glad to see that everyone has done the homework well today.
- Open your student's book on page 129 (one hundred and twenty-nine). Look at exercise 1.
- [называюдваимени] Act out the dialogue.
- [читают]
- Translate, please.
- [переводят]
- Well. What has Sarah been doing for a month to look good, [имя ребёнка]?
- She has been eating healthily, limiting her computer time and going to the fitness-club.
- Good.
2)Введение новой темы.
- Заметили ли вы незнакомую для вас форму глаголов в предыдущем задании? Эта форма называется Present Perfect Progressive – настоящее завершённое – длительное время. Для того, чтобы выразить действие, которое началось в прошлом, продолжалось какое-то время в прошлом и происходит до сих пор, в английском языке используется настоящее завершённое – длительное время (present perfect progressive) Сказуемое образуется по формуле have/ has + been +V ing . Помимо предлога for в таких предложениях часто употребляются указатели since – c (какого-то времени), all (day, night, the morning).
We use this tense:
· Действие началось в прошлом и продолжается в настоящее время.
They have been making biscuits since 11 o'clock.
· Действие в прошлом было длительным, а его результаты видны сейчас.
Bob is very tired. He has been working all day long.
Обстоятельства времени: for, since, how long .
3) Развитие умений.
- Look at exercise 2 (two). Pay attention to these words. Repeat after me.Lavender oil. Brazil nut mask.Olive shampoo. Honey conditioner. Strawberry soap.Brazil nut fixing gel. Good. Translate those worlds.
- Лавандовое масло.Бразильская масляная маска. Оливковый шампунь. Медовый кондиционер. Земляничное мыло. Бразильский ореховый фиксирующий гель.
- Paste the missing words. Connect the part of the sentence from the left column with the part from the right column. You have five minutes.
- Are you ready? Good. [имя], please, begin.
- [после каждого ответа] Translate, please.
- Good. Next task is exercise number 3 (three). Read these questions and find the answer to them. You have part of the answer in the right column. You have five minutes.
- Are you ready? Good. [имя], please, begin.
- [после каждого ответа] Translate, please.
IV. Подведение итогов урока.
- Well. What have you learned about The Body Shop company?
-It has been selling soaps and shampoo since 1976. It has been supporting small communities and charity programs. All their shops have been carrying the same logo.
- Good. Let's listen to the interview and tell what facts the journalist missed.
[слушаеминтервью]
- What did the journalist miss?
- He missed that company advertises herself through its philosophy. It is concerned about pollution. All these shops have wide open doors and a feeling of space and color.
- Good.
V. Домашнее задание.
- For homework do exercise number 1 on page 61 and number 2 on page 62 in workbook.
Скачано с www.znanio.ru
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.