Dress right
Оценка 4.7

Dress right

Оценка 4.7
Презентации учебные
docx
английский язык
5 кл
23.09.2019
Dress right
Публикация является частью публикации:
000ab8c0-a93d3cc8.docx
Учитель: Русакова Ксения Александровна Тема урока: Dress right Класс: 5 Практическая цель: формирование лексических навыков речи. Задачи: 1) Семантизация нового  лексического материала. 2) Отработка нового лексического материала в языковых условно­ коммуникативных упражнениях. 3) Аудирование текста об одежде и погоде. 4) Составление диалога с использованием новой лексики. Образовательная цель: создание условий для расширения словарного запаса по теме  «Одежда». Воспитательная цель: воспитание уважительного отношения к собеседнику в  процессе общения. Развивающая цель: развитие умения работать в парах. Новый лексический материал: raincoat, dress, suit, umbrella, skirt, shirt, trousers, high  heels, socks. Оборудование: проектор, экран,  раздаточный материал. № этапа урока 1 Название этапа урока Организационный момент  2 3 Речевая зарядка Фонетическая зарядка 3 Введение нового лексического материала Ход урока Речь учителя Время Примечания 1 слайд 2 слайд 3,4 слайды и карточки ­Good morning, students!  ­ Look at these photos. Are the  clothes suitable for such weather?  Why not?  ­Now try to guess what we are  going to talk about? ­Yes, you are right. The topic of our lesson is «Dress right». ­ What advices can you give to these people? ­ What they need to change in their  outfits? ­Look at the slide and complete the  sentence. (WEATHER,CLOTHES) THERE IS NO BAD____________, THERE ARE ONLY BAD  ________ Let’s translate what it means.  [w] weather, windy,  sweater. ] there is, there are, clothes [ [æ] bad, jacket. [ʌ] gloves, umbrella.  Repeat after me. All together. Let’s  read all statement.  ­Now look at the slide. You  see the pictures of clothes and  the words. Match them.  ­We have some new words.  Let’s try to find the pairs. ­Let’s check up. Open your  books at page 88 and check  your works. ­Write down new words in your  dictionaries. 3 3 5 5 5 5 4 5 6 Закрепление нового лексического материала Рефлексия Домашнее задание ­Ex. 2 p.88 you should match the  opposites. And use them to describe the people’s clothes in ex 1. ­Now we are going to play one  game. On the slide you can see  pictures with weather. One student   describes the weather, the other  suggests clothes to put on. Example you can find in your books at page 88. ­Today I brought some clothes with  me let's try them put on. And ask  your classmates what they think  about it. Example you can find in your books at page 88 ex. 3. ­Now listen the text about weather  and clothes. After listening you  should answer for my questions.  Where’s Patsy? Where is she going? What Patsy’s  wearing?   Our lesson is coming to an end.  Tick what you can do in this list. Ex.9 p.89 Find pictures of your family and friends. Write a short description of each picture. 5­8 слайды 5 9­15 слайды 5 5 3 1 16 слайд и одежда 17,18 слайды 19 слайд карточки 20 слайд Now I can… Give name of clothes for warm and cold  weather. Describe the people’s clothes. Percent Describe the weather. Work in pairs. Make a dialog.

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right

Dress right
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.09.2019