Учитель: Русакова Ксения Александровна
Тема урока: Dress right
Класс: 5
Практическая цель: формирование лексических навыков речи.
Задачи:
1) Семантизация нового лексического материала.
2) Отработка нового лексического материала в языковых условно
коммуникативных упражнениях.
3) Аудирование текста об одежде и погоде.
4) Составление диалога с использованием новой лексики.
Образовательная цель: создание условий для расширения словарного запаса по теме
«Одежда».
Воспитательная цель: воспитание уважительного отношения к собеседнику в
процессе общения.
Развивающая цель: развитие умения работать в парах.
Новый лексический материал: raincoat, dress, suit, umbrella, skirt, shirt, trousers, high
heels, socks.
Оборудование: проектор, экран, раздаточный материал. №
этапа
урока
1
Название этапа
урока
Организационный
момент
2
3
Речевая зарядка
Фонетическая
зарядка
3
Введение нового
лексического
материала
Ход урока
Речь учителя
Время
Примечания
1 слайд
2 слайд
3,4 слайды и
карточки
Good morning, students!
Look at these photos. Are the
clothes suitable for such weather?
Why not?
Now try to guess what we are
going to talk about?
Yes, you are right. The topic of our
lesson is «Dress right».
What advices can you give to these
people?
What they need to change in their
outfits?
Look at the slide and complete the
sentence.
(WEATHER,CLOTHES)
THERE IS NO BAD____________,
THERE ARE ONLY BAD
________
Let’s translate what it means.
[w] weather, windy, sweater.
] there is, there are, clothes
[
[æ] bad, jacket.
[ʌ] gloves, umbrella.
Repeat after me. All together. Let’s
read all statement.
Now look at the slide. You
see the pictures of clothes and
the words. Match them.
We have some new words.
Let’s try to find the pairs.
Let’s check up. Open your
books at page 88 and check
your works.
Write down new words in your
dictionaries.
3
3
5
5
5
5 4
5
6
Закрепление
нового
лексического
материала
Рефлексия
Домашнее задание
Ex. 2 p.88 you should match the
opposites. And use them to describe
the people’s clothes in ex 1.
Now we are going to play one
game. On the slide you can see
pictures with weather. One student
describes the weather, the other
suggests clothes to put on.
Example you can find in your books
at page 88.
Today I brought some clothes with
me let's try them put on. And ask
your classmates what they think
about it.
Example you can find in your books
at page 88 ex. 3.
Now listen the text about weather
and clothes. After listening you
should answer for my questions.
Where’s Patsy? Where is she going?
What Patsy’s wearing?
Our lesson is coming to an end.
Tick what you can do in this list.
Ex.9 p.89 Find pictures of your
family and friends. Write a short
description of each picture.
58 слайды
5
915 слайды
5
5
3
1
16 слайд и
одежда
17,18 слайды
19 слайд
карточки
20 слайд Now I can…
Give name of clothes for warm and cold
weather.
Describe the people’s clothes.
Percent Describe the weather.
Work in pairs.
Make a dialog.
Dress right
Dress right
Dress right
Dress right
Dress right
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.