Карточка на тему "Подготовка к ЕГЭ. Грамматика"

  • Карточки-задания
  • Контроль знаний
  • Раздаточные материалы
  • docx
  • 30.07.2019
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Английский язык. Подготовка к ЕГЭ. Грамматика. Present Perfect Continuous (Progressive). Множественное число и имён существительных. Условные предложения 2-го типа. Past Simple. Future in the past. Passive voice. Герундий. Местоимения. Объектные (косв. падежи). Степени сравнения наречий. Особые случаи well - better - best.
Иконка файла материала Грамматика.docx
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные   заглавными   буквами,   чтобы   они   грамматически соответствовали содержанию текста.    так,      When you see a bird flying, do you dream about flying too? If you do, you aren’t alone. For thousands of years, people (DREAM) of being able to fly. They watched birds and bats soar. They imagined people and other animals that could fly and told (STORY) about them. They had many ideas. As they tried each new idea, they learned a lot. They learned about gravity. If there were no gravity, people, dogs, cats, and everything else (GO) floating off into space.           People also learned about air. Air (MAKE) of tiny particles called molecules. When you walk or run, you push through air molecules. When air molecules push back on a (MOVE) object, that is a farce called drag. Like gravity, drag works against objects that are trying to fly. Kites were useful and fun, but people wanted more. They wanted to fly like birds. People made wings and strapped (THEY) to their arms. They flapped their arms but couldn’t fly. They built gliders. The gliders that worked (WELL) had special wings. The air pulled the wings from above and pushed the wings from below. When the wings went up, so did the glider!