Конспект урока
Оценка 5

Конспект урока

Оценка 5
Работа в классе
doc
английский язык
3 кл
12.12.2018
Конспект урока
Урок в 3 классе по теме « Еда» Цели: Учебная - Употребление грамматических структур и лексических единиц по теме. Развивающая – развитие навыков аудирования, чтения, говорения по теме; Воспитательная – воспитывать культуру здорового питания, расширение знаний о влиянии различных продуктов питания на организм.
Открытый урок 3-й кл.doc
Урок в 3 классе по теме « Еда» Цели: Учебная ­ Употребление грамматических структур и лексических единиц по теме. Развивающая     – развитие навыков аудирования, чтения, говорения по теме; Воспитательная   различных продуктов питания на организм.   – воспитывать культуру здорового питания, расширение знаний о влиянии  Ход урока Hello. How are you? Ask P1 about her mother…about his parents Today we’ll speak about healthy food. POEM I. II. III. Let’s repeat our poem 1) I like ice­cream I like sweets I like cola I like chips T­Cl­P   P1, P2, P3 2) Now meet my friend Tiger. Is he funny? Let’s recite our poem about Tiger    He likes ice­cream    He likes sweets    He likes cola    He likes chips P1, P2…. 3) T­P        ­Do you really like cola? Is it tasty?  Does Tiger like cola?  Is cola good for children? ­ Do you like ice­cream? Does he (she) like ice­cream? Is it good for children? ­ Do you like sweets? Does he (she) like sweets? Are sweets good for children? ­ Do you like chips? Does he (she) like chips? Are chips good for children? 4) Let’s change our poem. Let’s say we don’t like bad things                 P1, P2… I don’t like ice­cream ­ I don’t like sweets I don’t like cola I don’t like chips ­ Let’s change Tiger’s poem. Say that he doesn’t like bad things P1,P2… He doesn’t like ice­cream He doesn’t like sweets He doesn’t like cola He doesn’t like chips 5) Now let’s see if you know what is good and what is bad for children Let’s make Pochemuchka’s poem T­CL­P, P1, P2… Do you like ice­cream? Do you like sweets? Do you like cola? Do you like chips? 6) OK. Let’s listen to your dialogues P1­P2, P3­P4… P1­ Do you like ice­cream? P2 – Yes, I do (No, I don’t). I (don’t) like ice­cream P1 – Do you like sweets? P2­ Yes, I do( No, I don’t)…. 7) Now let’s talk about  ourTiger! P1­P2, P3­P4… P1­ Does he (Tiger) like sweets? P2­ Yes, he does (No, he doesn’t). He likes (doesn’t like) sweets. ……… 8) Now we know what is good and bad for children, don’t we? T­ Say what is bad for children. P1,P2…. P1­ Chips are bad for children P2 – Cola is bad for children T­ So, would you like a glass of cola?( sweets, chips, ice­cream) ? P1­ No, thanks T­ Let’s make up your own dialogues P1­P2 P1­ Would you like some chips? P2­No, thanks …… 9) But now let’s see what is good for children. Do you remember? T­ who knows? P1,P2,P3……­ porridge, cheese, eggs, juice, milk, fruit…. T­Say what is good for children P1­ Porridge is good for children P2­ Cheese is good for children …….. 10) Let’s ask each other about good food (T­P1, P1­P2, P2­P3….) T­ Do you like porridge? P1­ Yes, I do T­ Ask P2 if his brother likes porridge P1­ Does your brother like porridge? P2­ Yes he does. T­ Ask P3 if likes porridge with milk. P2­Do you like porridge with milk? P3­ Yes, I do, I like porridge with milk …… 11) Now let’s make a new healthy poem (P1, P2…..) I like porridge I like cheese I like eggs I like juice ­ What about Tiger’s poem?   (P1,P2….) He likes porridge He likes cheese He likes eggs He likes juice ­ What about Pochemuchka’s poem? (P1.P2…) Do you like porridge? Do you like cheese? Do you like eggs? Do you like juice? …….. What about Tiger? Let’s help him Let’s make up a healthy poem for him (T­Cl­P) T­ Does he like porridge? P1­ Yes, he does ……. 12) Now, we’re very tired. Let’s do some exercises. By the way, do you do exercises every day (do you go to the staduim to run and jump?) Who likes to swim? Where do you go to swim? Who likes to play sports games? Where do you go to play sports games? Exercises ə ơ 14) I think now we’re very hungry, aren’t we? Let’s go to a café ['kæfei] or a restaurant  ['rest r nt] T­ Can you guess the meaning? P1­ кафе, ресторан T­Right you are, What do you prefer: a café or a restaurant? P­…I prefer a café… T­ Do you often go to the café? Restaurant? P­ Yes, we do, we often go to the restaurant Open your dictionaries and write down the new words 13) Now, we’re at the café. Listen to the dialogue (T­P) T­ Hello, nice to meet you. Would you like porridge? P­ No, thanks. T­ Would you like eggs and cheese? P­ I’d love to and a cup of coffee, please. T­Here you are: eggs,cheese and a cup of coffee. P­ Thanks T­Welcome. ­ First, let’s read it  T­Cl­P, P1,P2… P1­P2, P3­P4… I’ll show you some pictures and you’ll make up dialogues with these words ­ (underlined words are removed) Making up dialogues using pictures (cheese, eggs, ice­cream, milk….) 14) now we’ll read a story about Tom. Ex.9 p. 70 but first, we’ll learn new words!  What’s why Last Fall out­ fell out Read, please! P1,P2,P3  So, Did he like sweets and ice­cream?        Did his last tooth fall out?        Did he have teeth then/ So, is it good to have no teeth? Do you want to have healthy teeth/ What can you say about teeth and sweets ahd cola? P1­ I want to have healthy teeth, that’s why I don’t like sweets and cola! Ok! Let’s put down your home task!  Your marks:

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.12.2018