Контекстная задача TV - for and against

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 30.05.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Данная контекстная задача представлена в форме презентации. Одной из дидактических функций контекстного задания является мобилизация знаний, полученных в процессе образовательной деятельности. При этом вполне возможна ситуация, когда для решения задачи нужно использовать знания и умения, полученные при изучении разных учебных предметов.
Иконка файла материала Контектная задача TV - for and against.ppt
CContextual ontextual TTaskask  Olga Tasenyuk Olga Tasenyuk 2017 2017
TVTV: : FOR and AGAINST FOR and AGAINST    Телевидение занимает всё большее место в нашей жизни. На многочисленных каналах транслируются разные передачи. Одни люди проводят много времени перед телевизором, не выпуская пульт из рук и перескакивая с канала на канал, другие считают ТВ настоящим злом и не смотрят его совсем. Есть ли золотая середина?
TVTV: : FOR and AGAINST FOR and AGAINST
What are the advantages What are the advantages and which are AGAINST AGAINST?? television?  television? and disadvantages of and disadvantages of 1. Which of the points below do you think 1. Which of the points below do you think are are FOR, FOR, and which are • It brings the world into our living room. It brings the world into our living room. • It makes people envy the lives of others. It makes people envy the lives of others. • It allows governments to get their It allows governments to get their message across. message across. • It gives information on a lot of subjects. It gives information on a lot of subjects. • It influences what people think. It influences what people think. • It educates people. It educates people. • It does not require much effort to watch It does not require much effort to watch it.it. • It brings you closer to other people. It brings you closer to other people.
What are the advantages What are the advantages television?  television? and disadvantages of and disadvantages of 2. Make two groups, according to 2. Make two groups, according to your opinion. Add your own ideas your opinion. Add your own ideas and give arguments FOR FOR and and and give arguments AGAINST television. television. AGAINST 3. Make back-reports. back-reports. 3. Make 4. Is it possible to find a golden 4. Is it possible to find a golden mean? mean?
Study: A A man spends Study: man spends ( (??) / ) / wastes (!!)) wastes ( half of his life his life on half of computer. computer. on TV and TV and
Thank You Thank You