Данная контекстная задача представлена в форме презентации. Одной из дидактических функций контекстного задания является мобилизация знаний, полученных в процессе образовательной деятельности. При этом вполне возможна ситуация, когда для решения задачи нужно использовать знания и умения, полученные при изучении разных учебных предметов.
Контектная задача TV - for and against.ppt
Контекстная задача TV - for and against
CContextual
ontextual TTaskask
Olga Tasenyuk
Olga Tasenyuk
2017
2017
Контекстная задача TV - for and against
TVTV: : FOR and AGAINST
FOR and AGAINST
Телевидение занимает всё большее
место в нашей жизни. На
многочисленных каналах
транслируются разные передачи.
Одни люди проводят много времени
перед телевизором, не выпуская
пульт из рук и перескакивая с
канала на канал, другие считают ТВ
настоящим злом и не смотрят его
совсем. Есть ли золотая середина?
Контекстная задача TV - for and against
TVTV: : FOR and AGAINST
FOR and AGAINST
Контекстная задача TV - for and against
What are the advantages
What are the advantages
and which are AGAINST
AGAINST??
television?
television?
and disadvantages of
and disadvantages of
1. Which of the points below do you think
1. Which of the points below do you think
are are FOR, FOR, and which are
• It brings the world into our living room.
It brings the world into our living room.
• It makes people envy the lives of others.
It makes people envy the lives of others.
• It allows governments to get their
It allows governments to get their
message across.
message across.
• It gives information on a lot of subjects.
It gives information on a lot of subjects.
• It influences what people think.
It influences what people think.
• It educates people.
It educates people.
• It does not require much effort to watch
It does not require much effort to watch
it.it.
• It brings you closer to other people.
It brings you closer to other people.
Контекстная задача TV - for and against
What are the advantages
What are the advantages
television?
television?
and disadvantages of
and disadvantages of
2. Make two groups, according to
2. Make two groups, according to
your opinion. Add your own ideas
your opinion. Add your own ideas
and give arguments FOR FOR and
and
and give arguments
AGAINST television.
television.
AGAINST
3. Make back-reports.
back-reports.
3. Make
4. Is it possible to find a golden
4. Is it possible to find a golden
mean?
mean?
Контекстная задача TV - for and against
Study: A A man spends
Study:
man spends ( (??) / ) /
wastes (!!))
wastes (
half of his life
his life on
half of
computer.
computer.
on TV and
TV and
Контекстная задача TV - for and against
Thank You
Thank You
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.