Контроль Текст для чтения и/или аудирования с тестовыми заданиями ‘A FUNNY STORY’ (из серии)
Оценка 4.9

Контроль Текст для чтения и/или аудирования с тестовыми заданиями ‘A FUNNY STORY’ (из серии)

Оценка 4.9
Контроль знаний
docx
английский язык
5 кл—7 кл
30.05.2021
Контроль  Текст для чтения и/или аудирования с тестовыми заданиями ‘A FUNNY STORY’ (из серии)
текст для чтения или аудирования с тестовыми заданиями. можно использовать для контроля
печатная май 30.docx

 

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 14

имени Героя Советского Союза И. Г. Шабанова

станицы Родниковская

Курганинского района

Краснодарского края

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

Контроль

 

Текст для чтения и/или аудирования

с тестовыми заданиями

A FUNNY STORY

(из серии)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Выполнили: Жигло Ирина Викторовна

Учитель английского языка

Санжаревская Ирина Николаевна

Учитель английского языка

 

2020-2021 учебный год

 

 I Phonetics Pronounce the words correctly: nervous, doubt, throw, threw, following, running, being, walking, approaching

II Активизация лексического материала Pre-reading\listening tasks

 

1

nervous

нервный

2

no doubt

без сомнения

3

footsteps

шаги

4

to follow

следовать

5

railway

железнодорожная

6

grave

могила

7

to rob

ограбить

8

lonely

(зд) пустынный

9

cemetery

кладбище

10

throw smb on

броситься на

 

III Reading\ Listening Прочитайте (прослушайте) текст

‘A FUNNY STORY’

A nervous man, who lived in one of suburbs of a big town in England, was walking home from the railway station. The road was dark and lonely. Suddenly he heard footsteps approaching him from behind and thought he was being followed. He walked quickly. The footsteps continued to follow. The man started running. The footsteps still followed him. The man jumped over a wall and, running into an old cemetery, threw himself on the grass near one of the graves. «If he comes here», he thought, «there will be no doubt he wants to rob me». The man behind was following. He also got over the wall and came up to the grave. The nervous man stood up and asked: «What do you want? Why are you following me?» «I say», answered the other man, «do you always go home like this? Or are you having some special sort of jumping, exercises tonight? I am going to Mr. Ro­bertson’s and the man at the railway station told me to follow you, as you lived next door. Excuse my asking you, but will you have some more gymnastics or will you go straight home?»

IV Post-reading\ listening tasks Соедини глагол с предлогом. Combine a verb with a preposition (from the text)

1

live

up

2

walk

behind

3

throw smb

in

4

the man

from

5

jump

into

6

run

over

7

get

up

8

come

next door

9

live

over

10

stand

on

 

V Write out regular and irregular verbs into two columns Give three forms of irregular verbs

regular

irregular

 

 

 

 

 

VI For statements (1–6) choose the correct answer (A, B or C)

 

1.      A nervous man lived ___________________

A.      in the country

B.      in a suburb

C.      in a small town

 

2.      The man was ____________home from the railway station.

A.      working

B.      running

C.      walking

 

3.      The man walked

A.      lonely

B.      quickly

C.      nervously

 

4.      The man jumped over a wall and threw himself

A.      on the grass near one of the graves

B.      on one of the graves

C.      on the ground near one of the graves

 

 

5. The footsteps_____________ followed him

 

A. still

B. well

C. quickly

 

6.      ___________lived next door.

A.      Mr Robinson

B.      a nervous man

C.      the other man

 

VII Complete the sentences

The road was….(dark and lonely)

 

The man thought he was being…..(followed)

 

The footsteps continued….(to follow)

 

The man jumped over….(the wall)

 

The man threw himself on the grass…  (near one of the graves)

 

The man at the railway station told me….. (to follow you)

 

VIII Speaking Act out the dialogue between the nervous man and the other man*

 

 

 

Источник текста: Spoken English. Интенсивный курс английской разговорной речи, 1991

Автор: Ханникова Л. Н.

*Учителя могут изменять, добавлять задания в зависимости от подготовки групп


 

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа № 14 имени

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа № 14 имени

I Phonetics Pronounce the words correctly: nervous, doubt, throw, threw, following, running, being, walking, approaching

I Phonetics Pronounce the words correctly: nervous, doubt, throw, threw, following, running, being, walking, approaching

V Write out regular and irregular verbs into two columns

V Write out regular and irregular verbs into two columns

The footsteps continued….(to follow)

The footsteps continued….(to follow)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.05.2021