Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)
Оценка 5

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Оценка 5
Контроль знаний +1
docx
английский язык
10 кл—11 кл
19.01.2017
Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)
Материал может быть использован как основа монологического высказывания учащихся по теме "Времена года", а также как иллюстративный материал к урокам. Материал способствует расширению словарного запаса учащихся. Тексты сопровождаются подборкой необходимой лексики, что облегчает тренировку навыков чтения и способствует коррекции произносительных навыков. Задания предполагают обсуждение изученного материала по опорам. Все тексты подобранны соответственно тематике. Контроль понимания текстов для чтения осуществляется с помощью 2 тестов, причем один тест направлен на контроль понимания содержания, а второй на знание грамматики раздела. Чтение и выполнение тестовых заданий к тексту может быть использовано как заключительная контрольная работа.Упражнения данного материала могут быть использованы в качестве дополнительных заданий на закрепление грамматических знаний учащихся, а также для проведения дополнительных контрольных работ. К упражнениям даются ключи. Существенной особенностью подобранного материала является то, что все грамматические упражнения составлены с использованием лексики изучаемой темы раздела.
Seasons are not only geography.docx
Seasons are not only geography ­ 1 ­    Warm up Look at the photos. What can you see in the photos? Use the Key Words to help you.  Key words­ Bright ­ яркий; светлый Chilly ­ холодный; прохладный Clear ­ светлый, ясный; безоблачный Cloud ­ облако; туча; Cold ­ холод Damp ­ влажный, сырой ­ 2 ­ Dew ­ роса Dry ­ сухой Dull ­ пасмурный, хмурый Early frosts ­ заморозки Fog ­ туман Freezing ­ замораживающий Frost ­ мороз Heat ­ жара Hot ­ жаркий Icicle ­ сосулька Lightning ­ молния Mild ­ мягкий, тихий Mist ­ туман Rain ­ дождь Rainfall ­ осадки Rainstorm ­ ливень с ураганом Shower ­ ливень Snowfall ­ снегопад Snowflake ­ снежинка Storm ­ буря, гроза, ураган, шторм To blossom ­ цвести To freeze ­ замерзать, обледеневать To melt ­ таять To pour ­ лить (о дожде) To shine ­ светить, сиять, озарять Weather forecast ­ прогноз  погоды Wind – ветер Reading What’s going on? Is our climate changing? ­ 3 ­ Jerome K. Jerome said that we are never happy with the weather. The weather, like  the government, is always in the wrong. But something has been really wrong with it  lately. Droughts, wildfires, landslides, avalanches, gales, tornadoes, floods… All over Europe it’s the same story. The weather is definitely getting worse and the so­called  extreme weather events are becoming more and more frequent.  Scientists have noticed it too. Their explanation is short: the cause is global  warming. What is global warming? Greenhouse effect is actually a natural feature of our atmosphere without which life  on our planet would be impossible. Certain atmospheric gases work as a kind of  blanket, keeping the Earth warm. The amount of these ‘greenhouse’ gases used to be  more or less the same for centuries. But the industrial revolution broke this balance. Because of heavy industry and other human activities the amount of CO2 and other  gases have increased by 30%. Climate experts predict that by 2050 the global average temperature will rise by 2­3  degrees. It doesn’t seem much. Remember, however, that the difference between the  overage global atmospheres now and the last ice age (20. 000 years ago) is only 6 to  8 degrees. So what could happen? Northern regions will be wetter and warmer, southern regions will be drier and  hotter. Forests will grow instead of tundra in Siberia. It’ll be possible to grow grapes  in Britain. Not so bad so far. But parts of Spain, Italy and Greece will turn as dry as a  desert. Snow will melt in the Alps and other mountains, and the water will cause  floods, landslides and avalanches. Sea levels will rise and a lot of coastal areas will  disappear under water. So will whole species of animals and plants. It sounds gloomy. Moreover, some experts argue that the short­term global  warming will lead to a more catastrophic long­term global cooling. As the arctic ice cap melts, a flow of fresh water will change currents, including the Gulf Stream,  which now keeps Europe warm.  What shall we do? Certainly we can cheer ourselves up with the idea that this forecast is far from  proven. After all, people begin to measure temperature not so long ago. The  climatologic history of the world is long and man’s knowledge of it is short. But it doesn’t mean that we can just sit and wait. Since the global warming is  the result of air pollution, the main thing is to lower greenhouse gases emissions.  People should use clean energy, such as wind, solar and wave power, which do not  emit greenhouse gases. If we recycle cans and paper, insulate our homes, take public  transport and think about energy efficiency in the home­switching off unused lights,  for example, we’ll reduce the threat of global climate change. The question is: will mankind succeed in making such radical change in  attitudes and lifestyles in time? ­ 4 ­ Vocabulary to be in the wrong­быть виноватым drought –засуха wildfire­лесной пожар landslide­обвал, оползень avalanche­ сход ледника, снежной лавины gale­шквалистый ветер tornado­ смерч flood­наводнение extreme­экстремальный event­явление frequent­частный cause­причина global warming­глобальное потепление greenhouse effect­парниковый эффект feature­черта, свойство atmosphere­атмосфера amount­количество carbon dioxide­двуокись углерода to predict­предсказывать average­средний ice age­ледниковый период desert­пустыня to melt­таять coastal­прибрежный area­ область, район to disappear­ исчезать species­ вид gloomy­мрачный shot­term­ краткосрочный ice cap­полярный лед current­течение to cheer up­утешиться forecast­прогноз proven­доказанный to measure­измерять air pollution­загрязнение воздуха emission­выброс solar­солнечный to recycle­перерабатывать to reduce­уменьшать threat­угроза mankind­человечество to succeed­суметь сделать  attitude­позиция, отношение ­ 5 ­ Comprehension Task1 Choose the correct word or words from the drop­down menu 1. The weather is definitely getting … and the so­called extreme weather events are  becoming more and more frequent.  A) worse B)  better C)  nicer 2. Greenhouse effect is actually a … of our atmosphere without which life on our  planet would be impossible. A) accurate question  B) urgent question C) natural feature 3. The amount of these ‘greenhouse’ … used to be more or less the same for  centuries. A) features B) gases C) questions  Keys : 1­ a 2­ c 3­ b Task2 Complete the sentences      1. Northern regions will be …, southern regions will be drier and hotter. 2. Snow will melt in the Alps and other mountains, and the water will … ,  landslides and avalanches. 3. Some experts argue that … global warming will lead to a more catastrophic  long­term global cooling. 4. Certainly we can cheer ourselves up with the idea that this … is far from  proven.   the short­term     forecast           cause floods       wetter and warmer                       Keys: • 1. wetter and warmer • 2. cause floods • 3. the short­term • 4. forecast ­ 6 ­ Task3 Are the statements true or false? 1. It’ll be impossible to grow grapes in Britain. 2. People begin to measure temperature not so long ago.      3. The climatologic history of the world is shot and man’s knowledge of it is long. Keys: True­2,  False 1,3 Task4 Translate these sentences from the text 1. Jerome K. Jerome said that we are never happy with the weather. The weather,  like the government, is always in the wrong. But something has been really wrong with it lately. 2. The weather is definitely getting worse and the so­called extreme weather  events are becoming more and more frequent.      3. Northern regions will be wetter and warmer, southern regions will be drier and  hotter. Forests will grow instead of tundra in Siberia. Grammar focus Task 1 Click the correct answer  Spring is … of all the seasons of the year. 1. 2. The weather …, everything changes and seems to revive. 3. The grass is green and one can see a lot of flowers … from it. 4. All of us enjoy summer with its … sunshine, with its gardens and meadows  full of flowers. 5. There …a lot of fruit and vegetables at that time. 1. a)  the most pleasant    b) the best pleasant    c)  the pleasanest  2. a) gets warmer and warmer     b) will get warmer and warmer     c) is getting warmer and warmer  3. a) peeps out     b) peeping out     c) are peeping out 4. a) cloudy ­ 7 ­     b) cloudless     c) unclouded 5. a) are     b) were     c) is Keys: 1­a 2­c 3­b 4­b 5­c Task 2 Put the words in brackets into the correct forms 1. It often rains and the air …(get) colder and colder.  2. Winter is … (cold) the year that is why we spend more time at home. 3. The "Golden Autumn" is really beautiful with its yellow, red and brown trees and  golden leaves …(fall) down. 4. To be interested in the changing seasons is a …(happy) state of mind than to be  hopelessly in love with spring.  (George Santayana) 5. Ponds, lakes, rivers and streams are frozen and the roads … (cover) with slippery  ice or deep snow.    Keys: 1. gets 2. the coldest 3. falling 4. happier      5. are covered Task 3 Complete the sentences with the words below  1. The days are … in summer. The longest day of the year is the 22nd of June.       2. In summer many people …town and … the hottest time in the country or at the  seaside.  3. The trees are bare in autumn because bitter winds … them of all leaves. 4. Winter also gives great opportunities for those who … winter sports. 1. 1) long                        2)  longest                        3) longer 2. 1) leave, spend           2) leaves, spends              3) leaved, spent       3. 1) are stripping           2)  have  stripped             3) stripped 4. 1) goes in for              2) go in for                       3) is going in for Keys: 1. longest   2. leave, spend      3. stripped        4. go in for  ­ 8 ­  Speaking Task 1 Comment the following quotations  1. “A rainy day is the perfect time for a walk in the woods.”                                                                                                    Rachel Carson 2. “Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.” John Ruskin  3. “Weather is a great metaphor for life ­ sometimes it's good, sometimes it's bad,  and there's nothing much you can do about it but carry an umbrella.”                                                                                               Terri Guillemets  4. “It is best to read the weather forecast before praying for rain.” Mark Twain  5. “There's no such thing as bad weather, only unsuitable clothing.”                                                                                                   Alfred Wainwright ­ 9 ­ Task 2 Answer the questions  1.  What do you think about this saying “Bad weather always looks worse  through a window.”?   (Author Unknown)  How many seasons are there in a year? 2. 3. When does nature awaken from her long winter sleep? 4. Why do we like spring so much? 5. Why do people try to spend more time in the open air in summer? 6. Is summer the best season for tourism? 7. Where did you go last summer? 8. Do you like ‘Indian Summer’? Why? 9. Do you like late autumn? 10.What do you usually do on a nasty rainy day? 11.What is the weather like in winter? 12.Do you go in for skating or skiing? 13.Were you fond of playing snowballs and making snowmen when you were a  child? 14.Most people prefer summer to any other seasons of the year. What about you? 15.What are the advantages and disadvantages of each season? Task 3 Do you agree or disagree with the following statements? 1. We always have snow in June. 2. We sometimes have rain in July and August. 3. We sometimes have warm weather in December.  4. It is warm in March. 5. It is always frosty in January.  6. We never have windy weather in February.   7. It is cold in June.   Make up as many sentences as you can with some words on the topic "Seasons  and Weather". to awaken ­пробуждаться to cover ­покрывать ­ 10 ­ emerald­green ­изумрудно­зеленый to be in blossom ­быть в цвету nightingale ­соловей sweet ­зд. приятный thunder ­гром lightning ­молния to pick mushrooms and berries ­собирать грибы и ягоды to go boating ­кататься на лодке to prefer ­предпочитать transparent ­прозрачный to freeze (froze, frozen) over ­замерзать, покрываться льдом tobogganing ­катание на санках there is nothing like ­нет ничего лучше

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Seasons are not only geography" (английский язык 10-11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
19.01.2017