Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)
Оценка 4.8

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Оценка 4.8
Контроль знаний +1
docx
английский язык
10 кл—11 кл
19.01.2017
Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)
Материал может быть использован как основа монологического высказывания учащихся по теме "Еда, продукты", а также как иллюстративный материал к урокам. Материал способствует расширению словарного запаса учащихся. Тексты сопровождаются подборкой необходимой лексики, что облегчает тренировку навыков чтения и способствует коррекции произносительных навыков. Задания предполагают обсуждение изученного материала по опорам. Все тексты подобраны соответственно тематике. Контроль понимания текстов для чтения осуществляется с помощью 2 тестов, причем один тест направлен на контроль понимания содержания, а второй на знание грамматики раздела. Чтение и выполнение тестовых заданий к тексту может быть использовано как заключительная контрольная работа.Упражнения данного материала могут быть использованы в качестве дополнительных заданий на закрепление грамматических знаний учащихся, а также для проведения дополнительных контрольных работ. К упражнениям даются ключи. Существенной особенностью подобранного материала является то, что все грамматические упражнения составлены с использованием лексики изучаемой темы раздела.
We are what we eat.docx
­ 1 ­ We are what we eat. Цитата­ "There is no sincerer love than the love of food."      George Bernard Shaw                                                                                       Warm up                                             Look at the photos. What can you see in the photos? Use the Key Words to  help you.    Key       words­ ­ 2 ­ To prefer healthy food Eat fruit and vegetables  To eat … times a day Regular meals Not to eat at night Count calories Use low­calorie foods Follow a diet To love   tasty things To be free to decide  Reading  American Food Americans have a wider assortment of foods to choose from than consumers in any other country. Meats, fish, fruits, vegetables, nuts, cereals from various parts of the nation   are   available   throughout   the   country  during   any   season   of   the   year. Frequently, the problem for the consumer is not the lack of variety of brands of food,   but   rather   the   bewildering   assortment   from   which   one   must   choose.   In addition, the consumer can  choose from foods that are fresh, frozen, canned and cooked or uncooked. Currently, virtually all food stores have available a wide array of frozen foods especially prepared to be heated or cooked in a microwave oven. The microwave oven has revolutionized the home preparation of meals.  It, along with the supermarket, where virtually any kind of foods are  available, make the preparation of food the most time­efficient in the world. A family can make only one trip a week to the supermarket to purchase its food needs for an entire week. Before the turn of the century Americans  will have access to computer­based shopping enabling   them   to   make   their  buying   decisions   at   home   and   picking   up   their purchases at the store or having them delivered to their homes. Since   the   1950s   fast­food   and   take­out   restaurants   have   had   a   phenomenal proliferation, first in the US, and more recently throughout the world. The first fast­ food   chains   like   McDonalds,   Burger   King,   Arby's   and   Wendy's  which   offer sandwiches, hamburgers, French­fried potatoes, hot dogs.  pizzas, pancakes, chili and fried chicken, have been joined by other chains some of which offer Mexican, Chinese   and   other   ethnic   foods.   The   cost  of   the   food   in   such   restaurants   is frequently   cheaper   than   if   one   were   to  prepare   similar   food   in   one's   kitchen. Consequently, an entire family may  frequently go to eat at fast food places for convenience and economy. ­ 3 ­ A more recent development in the American food industry has been the demand for healthier foods. The food industry has made available a wide variety of low­fat dairy and meat products. Animals are now being scientifically bred to produce lean meat. Even low fat cheeses and ice jams are being produced. Vegetable, fruit and cereal consumption are  increasing. A second demand is for foods grown and produced free of fertilizers, pesticides and herbicides. This has led to the development of an “organic food" industry. Of course, the cost of organic foods is substantially higher than for nonorganic food. The market for organic food has nevertheless been expanding. (from "Life and Issues in the USA") Vocabulary assortment ­ выбор, ассортимент (to be) available ­ доступный; имеющийся в распоряжении lack of variety – недостаток разнообразия brand ­ сорт a wide array –широкий набор, комплект microwave oven – микроволновая печь food stores – продуктовые магазины chains ­ цепь, цепочка, вереница череда similar ­ подобный ( to ); похожий, сходный purchase ­ покупка; закупка, купля ethnic foods – этнические продукты demand – потребность low fat – пониженная жирность consumption ­ сфера потребления throughout the world – по всему миру development ­ развитие, расширение, развертывание organic foods ­ органический, естественный expand ­увеличивать(ся) в объеме, в размерах Comprehension Task1 Choose the correct word or words from the drop­down menu 1. Americans have a wider … of foods to choose from than consumers in any other country. A) assortment B) alternative C) selection ­ 4 ­ 2. The problem for the consumer is not the … of brands of food, but rather the  bewildering assortment from which one must choose. A) plenty of variety B) a lot of varieties C) lack of variety 3. Currently, virtually all food stores have available a wide array of … especially prepared to be heated or cooked in a microwave oven. A) fresh foods  B) frozen foods C) fast foods  Keys : 1­ a 2­ c 3­ b Task2 Complete the sentences      1. The microwave oven has revolutionized the home … of meals. 2. A family can make only one trip a week to the supermarket … its food needs  for an entire week. 3. Before the turn of the century Americans  will have … to computer­based shopping enabling them to make their buying decisions at home.  4. Some Americans … their purchases at the store and have them delivered to their homes.  pick up     preparation        to purchase        access                                 Keys: • 1. preparation • 2. to purchase • 3. access • 4. pick up Task3 Make up questions to which the following sentences might be the answers. 1. Meats, fish, fruit, vegetable etc. are available throughout the country during any  season of the year.   2. Now virtually all food stores have a wide choice of frozen foods specially prepared to be cooked in a microwave oven. 3. The microwave oven has revolutionazed the home preparation of meals.  ­ 5 ­ 4. Since the 1950s fast­food and take­out restaurants have had a phenomenal  proliferation in the U.S. 5. An entire family can often go to eat at a fast­food place for convenience and  economy. 6. Animals are now being scientifically bred to produce lean meat. 7. A demand for foods grown and produced free of fertilizers has led to the  development of "an organic food" industry. Task4 Find in the text equivalents to the following words and phrases. 1) Потребители, 2) выбор, ассортимент продуктов, 3) типы продуктов, |4)  консервированный, 5) полуфабрикат, 6) духовка, 7) свежая еда 8)целая неделя,  9) доставлять домой,  10) "быстроешки", 11) постное мясо, 12) ресторан, "обеды  на дом". Keys: 1)consumers 2) assortment of foods 3) variety of brands of food 4) canned food 5) frozen foods 6) oven 7) fresh food 8) entire week 9) deliver to homes 10) fast­food 11) lean meat 12) restaurant, take­out   Grammar focus ­ 6 ­ Task 1 Click the correct answer 1. Since the 1950s fast­food and take­out restaurants … a phenomenal  proliferation, first in the US, and more recently throughout the world.  2. The first fast­ food chains … sandwiches, hamburgers, French­fried potatoes,  hot dogs. pizzas, pancakes, chili and fried chicken.   3. The cost of the food in such restaurants is frequently … than if one were to prepare similar food in one's kitchen.                                                       1. a) have been having     b) have had     c) had 2. a) offer     b) offers     c) offered 3. a) cheap     b) cheapest     c) cheaper     Keys: 1­b 2­a 3­c Task 2 Put the words in brackets into the correct forms 1. A more recent development in the American food industry … (be) the demand for  healthier foods. 2. The food industry … (make) available a wide variety of low­fat dairy and meat  products. 3. Even low fat cheeses and ice jams  … (be) produced. 4. Vegetable, fruit and cereal consumption … ( increase) .    Keys: 1. has been 2. has made 3. are being 4. are increasing   3  Task   Complete the sentences with the words below ­ 7 ­  Food  … our mind and behaviour. 1. 2. A humorist once wrote that the word diet … from the word “to die”. 3. The idea of a … diet is to have a bacon sandwich in each hand. 4. Some people like chocolate bars, ice cream and the like. Why … they give  up such tasty things? 1. 1) influenced                   2) influences                       3) influence 2. 1) comes                          2) has come                        3) came 3. 1) balancing                    2) balance                           3) balanced 4. 1) must                            2) should                             3) may   Keys: 1. influences  2. comes 3. balanced    4. should  Speaking Task 1 Comment the following quotations 1. "One cannot think well, love well, sleep well, if one has not dined well."                                                                                           Virginia Woolf 2. "One should eat to live, not live to eat."                                                                                             Cicero 3. "At a dinner party one should eat wisely but not too well, and speak well but not too wisely."                                                                                      W. Somerset Maugham 4. "Part of the secret of success in life is to eat what you want and let the food fight it out inside."                                                                                            Mark Twain 5. “Why does man kill? He kills for food. And not only food: frequently there must  be a beverage.”                                                                          Woody Allen "Without Feathers" ­ 8 ­ Task 2 Answer the questions    1. What problem do consumers face when buying food? 2. How often does a family visit a supermarket to purchase its food for a week? 3. What will enable people to make their buying decisions right at home? 4.What is the secret of success of fast­food and take­out restaurants? 5.What is the most successful food programmes on TV? 6.Which food items are very popular now? 7. How often do you eat a ready meal from a supermarket? 8.What is good and bad about fast food? Task 3 I. Do you agree or disagree with the following statements? 5. Today many people want food to be quick and easy. 6. All happiness depends on a leisurely breakfast.  7. If you are feeling tired or lazy, you can even phone a local restaurant. 8. Today many people eat out at least once a week/month.  9. He may live without books ­ what is knowledge but grieving?  He may live without hope ­ what is hope but grieving?  He may live without love ­ what is passion but pining?  But where is the man that can live without dining?                                                      (Edward R. Bulwer­Lytton "Lucille") 10.The Russians a “sweet tooth”. They love cakes, chocolates and sweets. 11.“Ready­made” meals from supermarkets and “take­away” meals from fast food  restaurants are very popular in our country.  12.Russian tastes have changed a lot over the past 20 years. Task 4   Fruity Language There are a lot of idiomatic expressions in English which use the names of  fruits and vegetables. Check how many you know by matching the expressions with their meanings.  1. to be the apple of someone’s eye 2. to go bananas 3. as cool as a cucumber ­ 9 ­ 4. to be in a pickle 5. a lemon 6. a couch potato 7. a bowl of cherries 8. a carrot a) to become wild or angry; to go crazy b) to be in a difficult or confused situation  c) a silly person d) someone who spends lot of time watching TV e) a promised reward for doing something  f) something very, very pleasant  g) very calm, not nervous or embarrassed  h) to be one’s favourite (person or thing) Keys: 1) h 2) a 3) g 4) b 5) c 6) d 7) f 8) e

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "We are what we eat" (английский язык 10-11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
19.01.2017