Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах
Оценка 4.6

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Оценка 4.6
Конкурсы +1
docx
английский язык
10 кл—11 кл
10.12.2017
Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах
В работе представлены два задания на проверку сформированности навыков чтения и пять заданий на поверку сформированности лексических и грамматических навыков: задание на множественный выбор, задание на словообразование, задание на трансформацию, задание на нахождение лишнего слова и открытый тест, где учащимся предлагается вставить только одно слово вместо пропуска. Ко всем заданиям даны ключи в конце работы.Задания олимпиады по английскому языку для учащихся 10-11 классов.
Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10.docx
Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10­11 классах  I. Reading A. Read the text and match the names with their interpretations. 1. Michael Dance / Mr Dance 2. Luke Dance                                    3. Loughborough University 4. Officer Training Corps expedition 5. Lima 6. Climbing 7. Littiehampton 8. La Paz 9. West Sussex a) The journey of exploration in which Luke participated b) The capital of Peru c) An area of England d) A village in England e) The main character of the story f) The place where Luke studied g) A city in Bolivia h) Luke Dance's father i) A town in England STUDENT STRANDED IN JUNGLE BATTLES HIS WAY TO SAFETY By Kate Watson­Smyth Maroon = to be left alone in a place you cannot leave, with no means of getting away. A British student who went missing in South America after falling into a river and being swept  over a waterfall has been found safe and well. He was saved by the air in his backpack, which  kept him afloat, but was then marooned alone in the jungle for nearly two weeks. Luke, aged 19, had gone trekking alone in the Bolivian jungle for the last two weeks of an eight­ week trip to South America. The alarm was raised when he failed to arrive for a rendezvous with friends. Michael Dance, his father, who flew to Bolivia at the weekend to search for his son, said Luke  had built himself a camp and was hoping to signal to passers by, but after two weeks when his  food was running out he realised he would have to try and make his own way out — over  another waterfall. Luke, who is about to start the second year of a management­science course at Loughborough  University, was part of a 12­strong Officer Training Corps [ko:] expedition to South America.  The group had planned to retrace the routes of Inca trails and map them for the Peruvian  government, but their sponsorship fell through at the last minute. They decided, however, to  make the trip anyway. A month ago, Luke, who had kept in regular touch with his divorced parents in West Sussex,  England, sent his father an e­mail to say he was planning to travel alone for three weeks before  meeting up with his friends in the Peruvian capital, Lima, to catch a flight home on 15  September. That was the last they heard from him. On the fourth day of his solo trek, Luke got into trouble.  His father said yesterday: "It was wet. He ended up on the wrong path and lost his footing in the  mud. "The weight of his backpack took him over the side and he fell into the river, He could not climb back out because it was too steep. He ended up falling over a 15ft waterfall." When Luke eventually realised that no help was coming, and he was down to the last of his  rations, he had to take the only route out he could find. He tumbled over waterfalls and rapids for two days before managing to get out of the river valley and make his way to the nearest village.  From there he took a bus heading for La Paz. "He is OK in himself," said his father yesterday. "He's got some injuries to his legs and has lost  two stone. He is very weak." Earlier this week, Mr Dance, from Climping, near Littiehampton, West Sussex, said his son was  "incredibly fit" and well equipped to deal with potentially dangerous activities such as climbing  and trekking. A keen sportsman, he has done a parachute jump, and a bungee jump, a 6,000­ metre mountain climb as well as Whitewater rafting. Mr Dance and his son are expected to fly home today. The Independent, 26 September 2000 B. Choose the best answer 10 What was the goal of the expedition?         a) to find Indian trails a) his heavy rucksack b) to follow the routes of the lnca trails c) his poor physical fitness 11. Who did Luke travel with?         a) his father b) alone c) his friends  12   How long did his journey last? a) two weeks b) three weeks c) eight weeks 13. What made Luke fall into the river? b) the fact that he was exhausted from hunger c) to make a map of Peru  14. What helped Luke to reach safety after falling into the river? a) his father b) his equipment c) his friends 15. What did Luke do after climbing out of the river? a) b) c) He built a camp He met his friends He walked to the nearest village. Trekking alone means travelling on foot alone. To retrace the route means to discover the route. Their sponsorship fell through means that the expedition got money. He ended up on the wrong path means that he lost his way.  C. Put T if the statement below is true according to the text or an F if it is false. 16. 17. 18. 19. 20.       He tumbled over waterfalls means he avoided them. 21. 22. His backpack took him over the side means that he lost his balance. He has lost two stone means that he lost two items of jewellery III. Multiple Choice Cloze  Read the text below and decide which answer А, В, С or D best fits each space. There is an  example at the beginning (0). The Majestic Sequoia Tree One of the most (0) impressive trees in the world is the sequoia, a(n) (23)……….. tall, evergreen tree which is thought to be (24) ………. of the largest and oldest living things on Earth. Sequoia  was (25) ……….  after Sequoyah, a Cherokee Indian, who (26) ………. a system for writing down his people's (27) ……… . Millions of years ago there were many different kinds of sequoias (28) ………. in forests all  around the world. (29) ………. there are only two kinds: the redwood sequoia and the giant sequoia. Both have  reddish brown barks and are found (30) ………. in California. Redwoods are (31) ………. the  tallest living trees and they grow (32) ………. ninety­one metres tall ­ about as high as a thirty  storey building, (33) ………. their trunks can be more than three metres (34) ………. Giant  sequoia do not grow as tall as redwoods, (35) ………. their trunks are bigger. Several are about thirty metres around at the base. The world's largest tree is a giant sequoia called the  General Sherman Tree. It (36) ………. in Sequoia National Park in California. It is  approximately eighty­three metres high, and its trunk is more than thirty metres around. The  General Sherman Tree is (37) ………. 2,200 and 2,500 years old. 0. A.  impressive 23. A. brilliantly 24. A. much 25. A. named 26. A. discovered 27. A. conversation 28. A. growing 29. A. Presently 30.  A. extremely 31. A. among 32. A. above 33. A. since 34. A. deep 35. A. but 36. A. locates 37. A. almost B. exciting B. incredibly B. unique B. called B. investigated B. language B. advancing В. Briefly B. completely B. halfway B. over B. because B. wide B. even B. stands B. between C. touching C. hardly C. some C. titled C. invented C. wording C. raising C. Shortly C. mainly C. between C. more С. as C. thick С. still C. exists C. among D. stirring D. impossibly D. one D. chosen D. explored D. communication D. developing D. Nowadays D. centrally D. along D. beyond D. whereas D. fat D. despite D. sets D. around IV. Error Correction Texts Read the text below and look carefully at each line. Some of the lines are correct and some  have a word that should not be there. If a line is correct, put a tick (Vj next to it. If a line has a word which should not be there, cross the word out (X). There are two examples at the  beginning (0 and 00) The Battle of the Uniforms (0) (00) (38) (39) (40) (41) (42) (43) (44) (45) (46) (47) In Japan, the majority of secondary school students wear V their uniforms. As expected, some students like wearing uniforms, while others do not have. In a recent government report however, it was reported that uniforms are to becoming more popular. The reason for this increase in popularity, is that the normally boring uniforms they are growing more fashionable. These new, improved uniforms are used to attack students to a particular secondary school. Some students had said they liked these modern uniforms very much because they were comfortable. In addition, they however said they didn't have to spend a lot of time each morning for deciding what to wear. On the other hand, some students complained about that the new uniforms were far too expensive and that any kind of uniform can limits one's individuality. In the end, it seems quite more unfortunate that the appearance of a uniform could influence a student to must choose one secondary school over another. (48) (49) (50) (51) (52) V. Key­Word Transformation Sentences Complete the second sentence so that it has a simple meaning to the first sentence, using the  word given. Do not change the word given. You must use between two and five words,  including the word given.  buy a new computer. I'm sorry I upset you at the party. you at the party. They say that castle was built in the fourteenth century by a Welsh duke. Sarah is too young to drive a car. Sarah drive a car. Because of the high prices I don't want to buy a new computer. Study the example. 0.      Engineering doesn't interest Mark. Interested   Mark is not interested in engineering. 53. Not 54. Rather       Because of the high prices 55. Mr Tunnels told his assistant, "It wasn't necessary to cancel my flight to Vienna" have Mr Tunnels told his assistant, "You 56. Wish I 57. Said That castle is in the 14th century by a Welsh duke. 58. Accused     Mrs Pond her rose garden. 59. Suggested 60. Better        You 61. Down If you don't 62. For He you'll never lose weight. "I'm sorry I broke your mug," he said. You'll have to reduce the amount of food you eat or you'll never lose weight. "You've destroyed my rose garden, Mat," said Mrs Pond. "Let's go on a picnic" said Jenny. Jenny a picnic. It wouldn't be a good idea to stay up late before the exam. late before the exam. mug. VI.   Open­Close Text Read the text below and think of the word which best fits each space. Use only one word in  each space. There is an example at the beginning (0). The Pacific Ocean The Pacific ocean is (0) the largest body of water in the world. If the seven continents (63)  ………. placed in the Pacific Ocean there would (64) ………. room for another, the size of Asia. The ocean represent half of the world's ocean area and more (65) ………. a third of the surface  of the earth. It is bordered (66) ………. North and South America in the East and Asia and  Australia in the west. Thousands of islands lie in the Pacific Ocean. They range (67) ………  island nations like Japan and New Zealand to the hundreds of small islands found in the central  and Southern Pacific. Some of (68)………. islands are the peaks of volcanoes that rise from the  sea floor. (69) ………. are coral reefs that lie on underwater peaks. The word Pacific (70)  ………. peaceful. The ocean received its (71) ……… from the Portuguese explorer, Ferdinand  Magellan, (72) ………. sailed its waters (73) ……….  weeks, driven by gentle winds. (74) ………. , the Pacific is not always peaceful. Typhoons and hurricanes have destroyed ships as  (75) ……….  as island cities. Earthquakes and volcanic eruptions deep in the sea (76) ………. caused huge destructive waves which sometimes reach (77) ………. of thirty metres. VII.  Word Formation Read the text below and use the word given in capitals at the end of each line to form a word  that fits in the space in the same line. There is an example at the beginning (0). Are vou afraid of mixina with other people? Well, take some comfort  KNOW FORTUNE in the (0) knowledge that there are thousands like you. (78) ……….,  however, socializing is a skill that can be learnt. First of all, it is really important to keep your (79) ………. on what  others are (80) ………. saying or doing and not on what you think  they're thinking about you. (81) ………. one of the most useful things you can do is  (82) ………. look around you ­ not at the small number of loud and  amazingly (83) ………. people, but at the quiet and shy ones who feel  just like you. Approach them and talk to them, trying to remember that other people  also face the fear of (84) ………. . Finally, learn some form of (85) ………. or voice control and practise  it before going to a social event. You will start making progress and discover that fitting in  is no (86)  ………. a tense experience but something that happens (87) ……….  . SECOND SIMPLE CONFIDENCE CONCENTRATE ACTUAL LONELY RELAX LONG NATURAL   KEYS I. Reading    C.  16. T A. 1. h               B. 10. b          17. F      2. e                    11 b          18. F      3. f                    12 a         19. T      4. a                    13. a      5. b                    14. b          20. T      6. d                    15 a                  21. T       7. l                                  22. F      8.g      9. с II.     Multiple Choice Cloze 23. В 24. D 25. A 26. С 27. В 28. A 29. D 30. С 31. A 32. В 33. D 34. С 35. A 36. В 37. В IV. Error Correction Texts 38. have 41. they 42. V 39. to 40. V 43. V 44. had 45.V 46. however 47. for 48. about 49.V 50. can 51. more 52. must V. Key­Word Transformation Sentences is not old enough to I would rather not need not have cancelled wish I had not upset said to have been built accused Mat of having destroyed/destroying suggested going on had better not stay up cut down on your food apologized for braking 53 54 55 56 57 58. 59 60 61 62 VI.    Open­Close Text 63. were 64. be 65. than 66. by 67. from 68. these VII.   Word Formation 69. others 70. means 71. name 72. who 73. for 74. however 75. well 76. have 77. heights 78. fortunately 79. concentration 80. actually 81. secondly 83. confident 85. relaxation        87. naturally 84. loneliness        86. longer 82. simply

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах

Материалы школьной олимпиады по английскому языку в 10-11 классах
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.12.2017