Методическая разработка на тему: “HEALTHY FOOD” 5 class
Оценка 4.9

Методическая разработка на тему: “HEALTHY FOOD” 5 class

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
05.01.2017
Методическая разработка на тему:   “HEALTHY FOOD”  5 class
The theme: “Healthy food” 5 class Date: 20.11.15 Цель урока: развитие лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда». Задачи урока: • Образовательные: o развивать лексические навыки по теме «Еда»; o развивать диалогическую речь; o информировать о здоровом питании как об одном из аспектов здорового образа жизни; o формировать у учащихся потребности изучения иностранного языка для овладения им как средством общения. • Развивающие: o развивать коммуникативную компетенцию, включая умения взаимодействовать с окружающими; o Развивать внимание, память, речь; o развивать учебно-организационные умения (самостоятельная работа). • Воспитательные: o способствовать развитию эмоциональной сферы личности учащихся; o воспитывать стремление к совершенствованию речевой культуры; o прививать интерес к изучению языка посредством игрового момента; o воспитывать умение работать в парах, группах. • Практические: o расширить словарный запас учащихся; o развивать умение общаться на иностранном языке. Оборудование урока: • мультимедийный проектор; • карточки с текстом «Good Food for Good Life», картинки по теме «Еда»; • презентация.The theme: “Healthy food” 5 class Date: 20.11.15 Цель урока: развитие лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда». Задачи урока: • Образовательные: o развивать лексические навыки по теме «Еда»; o развивать диалогическую речь; o информировать о здоровом питании как об одном из аспектов здорового образа жизни; o формировать у учащихся потребности изучения иностранного языка для овладения им как средством общения. • Развивающие: o развивать коммуникативную компетенцию, включая умения взаимодействовать с окружающими; o Развивать внимание, память, речь; o развивать учебно-организационные умения (самостоятельная работа). • Воспитательные: o способствовать развитию эмоциональной сферы личности учащихся; o воспитывать стремление к совершенствованию речевой культуры; o прививать интерес к изучению языка посредством игрового момента; o воспитывать умение работать в парах, группах. • Практические: o расширить словарный запас учащихся; o развивать умение общаться на иностранном языке. Оборудование урока: • мультимедийный проектор; • карточки с текстом «Good Food for Good Life», картинки по теме «Еда»; • презентация. Ход урока I. Организационный момент. Учитель: Good morning, dear girls and boys! Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are very glad to see you! Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you? Учащиеся: We are fine, thank you. And how are you? Учитель: I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now? II. Сообщение цели урока. Учитель: - Today we shall have a lesson according to our topic “Food” and we shall speak about tasty, healthy and useless food. - And now let’s start our work. III. Речевая разминка. Учитель: - Now, remember the words according to our topic. Now I will read you Russian rhymes and you must finish them in English. • Вкуснотища! Very Good! Пищу называем Food • Для Шарика, для друга Припас я сахар- sugar • Всегда ты сладкий ждешь сюрприз Конфетки по-английски –sweets • Это вовсе не каприз: Сыр мы называем cheese • Мясо жарится, шкварчит, Мясо по- английски meat • Рыбу ловишь- не шумишь, Рыба по- английски fish • Молоко я пить привык Молоко иначе milk • Вини-Пуха нет ли с вами А- то спрячу мед свой- honey • Масло нужно всем ребятам Масло по-английски butter • На кухне- повар, В рубке- мичман, • Мы кухню называем kitchen. IV. Закрепление лексических единиц по теме «Food». What would you like to eat\drink? I would like to … Name the products. V. Video “Our food” VI. Good Food for Good Life. Proper nutrition Правильное питание Vitamins Витамины Fruit Фрукты Vegetables Овощи Proteins Белки Minerals Минералы Porridge Каша Fish Рыба Meat Мясо Milk Молоко VII.Reading Please, take the cards with the text “Good Food for Good Life” Good Food for Good Life We need good food for good life. Good food has a lot of vitamins, proteins and minerals. They are in vegetables, fruit, bread, milk, meat, fish and porridge. These things help to make your bones and teeth strong. They make your body strong and healthy. It’s important to eat enough – not too much and not too little. Too much food makes you fat. Too little food makes you weak. Tasks: Are these statements true (T) or false (F)? - We need bad food for good life. - We need many vitamins. - It’s important to eat much. - Minerals make your bones and teeth strong. - Vitamins, proteins, minerals make you healthy. Find English equivalents in the text to the sentences: - В полезной еде много витаминов, белков, минералов. - Эти вещества помогают сделать крепкими ваши кости и зубы. VIII. Let’s rest IX.Proverbs about food - There are a lot of English and Russian proverbs connected with food. Look at the screen and try to match English proverbs to their Russian equivalents. •Tastes differ. •An apple a day keeps the doctor away. •The appetite comes with eating. •Every vegetable has its season. •After dinner sit a while, after supper walk a mile. •Too much butter won’t spoil the porridge. •Аппетит приходит во время еды. •Кашу маслом не испортишь. •О вкусах не спорят. •Кто по яблоку в день съедает, у того доктор не бывает. •После обеда посиди немного, после ужина с милю пройдись. •Каждый овощ имеет своё время года X. - Your next task is to find the odd word. 1.milk –cake –juice –tea 3. carrots –cabbage –tomatoes –fish 2. apples –oranges –potatoes –bananas 4. sweets –ice-cream –chocolate –meat 5. cheese- yogurt – onion- milk 6. garlic – carrot – strawberry – cabbage Solve the puzzle. XI.Project T.: Let’s do project. Now you will compose your menu. – What do you usually have for breakfast, lunch, supper. (Работа по группам. Группы выбирают продукты по своей теме, один уч-ся из группы защищает проект) P.: We usually have …, …, …, a) for breakfast. 1 группа. b) for dinner. 2 группа. T.: What food can help us to be healthy? An apple a day keeps the doctor away. (Кушай по яблоку в день и доктор не понадобится) An apple is useful for your health. Take one apple and mark your work and our lesson. Go to the board and click on our “tree”. The information is interesting, I can easily use it in practice. Excellent! The information is interesting, but I have some problems to use it in practice. OK! The information is difficult to understand. Not bad! XII.Riddles 1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very tasty. Children like to eat it very much. …apple 2. It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for vegetable soup or salad. It is good to eat. …carrot 3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast….bread 4. It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a birthday party. …cake 5. It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes from a hen. …egg 6. It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes from a cow. …milk XIII. Now let’s remember how we use the following pronouns: some\any, much\many. What pronoun do we use in the affirmative sentence? What pronoun do we use in the sentences? What pronoun do we use with countable nouns? What pronoun do we use with uncountable nouns? -Read the following sentences and correct the mistakes. I’d like any water, please. Are there much pupils in the class? Is there some cheese in the fridge? Give me any sweets, please. He has many money. There aren’t some pictures in the book. I have got much friends. The lesson is over. Thank you for being active at the lesson. It was very interesting to listen to your points of view. You were active and worked not bad. Your marks are … . Thank you!
урок.docx

The theme: “Healthy food”

5 class

Date: 20.11.15

Цель урока: развитие лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда».

Задачи урока:

·         Образовательные:

o    развивать лексические навыки по теме «Еда»;

o    развивать диалогическую речь;

o    информировать о здоровом  питании как об одном из аспектов здорового образа жизни;

o    формировать у учащихся потребности изучения иностранного языка для овладения им как средством общения.

·         Развивающие:

o    развивать коммуникативную компетенцию, включая умения взаимодействовать с окружающими;

o    Развивать внимание, память, речь;

o    развивать учебно-организационные умения (самостоятельная работа).

·         Воспитательные:

o    способствовать развитию эмоциональной сферы личности учащихся;

o    воспитывать стремление к совершенствованию речевой культуры;

o    прививать интерес к изучению языка посредством игрового момента;

o    воспитывать умение работать в парах, группах.

·         Практические:

o    расширить словарный запас учащихся;

o    развивать умение общаться на иностранном языке.

Оборудование урока:

·         мультимедийный проектор;

·         карточки с текстом «Good Food for Good Life», картинки по теме «Еда»;

·         презентация.

Ход урока

 

I. Организационный момент.


Учитель:  Good morning, dear girls and boys!

Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are very glad to see you!

Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you?

Учащиеся We are fine, thank you. And how are you?

Учитель:  I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now?

 

II. Сообщение цели урока.  

 

Учитель:

-  Today we shall have a lesson according to our topic “Food” and we shall speak about tasty, healthy and useless food.

- And now let’s start our work.

 

III. Речевая разминка

 

Учитель:

- Now, remember the  words according to our topic. Now I will read you Russian rhymes and you must finish  them in  English.

·         Вкуснотища!  Very Good! 
Пищу называем  Food

·         Для Шарика, для друга 
Припас я сахар- sugar

·         Всегда ты сладкий ждешь сюрприз 
Конфетки по-английски –sweets

·         Это вовсе не каприз: 
Сыр мы называем cheese

·         Мясо жарится, шкварчит,
Мясо по- английски  meat

·         Рыбу ловишь- не шумишь,
Рыба  по- английски fish

·         Молоко я пить привык 
Молоко иначе milk

·         Вини-Пуха нет ли с вами
А- то спрячу мед свой- honey

·         Масло  нужно всем ребятам 
Масло по-английски butter

·         На кухне- повар,
В рубке- мичман,

·         Мы  кухню называем kitchen.

IV. Закрепление лексических единиц по теме «Food». 

What would you like to eat\drink?      I would like to  …

Name the products.

V. Video “Our food”

VI. Good Food for Good Life.

 

Proper nutrition

Правильное питание

Vitamins

Витамины

Fruit

Фрукты

Vegetables

Овощи

Proteins

Белки

Minerals

Минералы

Porridge

Каша

Fish

Рыба

Meat

Мясо

Milk

Молоко

VII.Reading

Please, take the cards with the text “Good Food for Good Life”

Good Food for Good Life

We need good food for good life. Good food has a lot of vitamins, proteins and minerals. They are in vegetables, fruit, bread, milk, meat, fish and porridge. These things help to make your bones and teeth strong. They make your body strong and healthy.

It’s important to eat enough – not too much and not too little. Too much food makes you fat. Too little food makes you weak.

Tasks:

Are these statements true (T) or false (F)?

-          We need bad food for good life.

-          We need many vitamins.

-          It’s important to eat much.

-          Minerals make your bones and teeth strong.

-          Vitamins, proteins, minerals make you healthy.

Find English equivalents in the text to the sentences:

- В полезной еде много витаминов, белков, минералов.

- Эти вещества помогают сделать крепкими ваши кости и зубы.

VIII. Let’s rest

IX.Proverbs about food

  - There are a lot of English and Russian proverbs connected with food. Look at the screen and try to match English proverbs to their Russian equivalents.

•Tastes differ.

•An apple a day keeps the

doctor away.

•The appetite comes with

eating.

•Every vegetable has its

season.

•After dinner sit a while,

after supper walk a mile.

•Too much butter won’t

spoil the porridge.

 

•Аппетит приходит во

время еды.

•Кашу маслом не

испортишь.

•О вкусах не спорят.

•Кто по яблоку в день

съедает, у того доктор

не бывает.

•После обеда посиди

немного, после ужина с

милю пройдись.

•Каждый овощ имеет

своё время года

 

 

 X. - Your next task is to find the odd word.

1.milk –cake –juice –tea

3. carrots –cabbage –tomatoes –fish

2. apples –oranges –potatoes –bananas

4. sweets –ice-cream –chocolate –meat

5. cheese- yogurt – onion- milk

6. garlic – carrot – strawberry – cabbage

Solve the puzzle. 

XI.Project

T.: Let’s do project. Now you will compose your menu.
– What do you usually have for breakfast, lunch, supper.

(Работа по группам. Группы выбирают продукты по своей теме, один уч-ся из группы защищает проект)

P.: We usually have …, …, …,

a) for breakfast.       1 группа.
b) for dinner.            2
группа.

 

T.: What food can help us to be healthy?

An apple a day keeps the doctor away.

(Кушай по яблоку в день и доктор не понадобится)

An apple is useful for your health. Take one apple and mark your work and our lesson. Go to the board and click on our “tree”.

   The information is interesting, I can easily use it in practice. Excellent!

 The information is interesting, but I have some problems to use it in practice. OK!

    http://cs417116.vk.me/v417116573/55/IS39qo36h84.jpg    The information is difficult to understand. Not bad!

 

XII.Riddles

1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very tasty. Children like to eat it very much. …apple

2.  It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for vegetable soup or salad. It is good to eat. …carrot

3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast….bread

4.  It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a birthday party. …cake

5.  It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes from a hen. …egg

6.  It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes from a cow. …milk

XIII. Now let’s remember how we use the following pronouns: some\any, much\many. What pronoun do we use in the affirmative sentence? What pronoun do we use in the                                sentences? What pronoun do we use with countable nouns? What pronoun do we use with uncountable nouns?

-Read the following sentences and correct the mistakes.

I’d like any  water, please.

Are there much pupils in the class?

Is there some cheese in the fridge?

Give me any sweets, please.

He has many money.

There aren’t some pictures in the book.

I have got much friends.

 

    The lesson is over. Thank you for being active at the lesson. It was very interesting to listen to your points of view. You were active and worked not bad. Your marks are … . Thank you!

 

 

 


 

The theme: “Healthy food” 5 class

The theme: “Healthy food” 5 class

Мясо жарится, шкварчит, Мясо по- английски meat ·

Мясо жарится, шкварчит, Мясо по- английски meat ·

Tastes differ. •An apple a day keeps the doctor away

Tastes differ. •An apple a day keeps the doctor away

The information is interesting, but

The information is interesting, but
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.01.2017