Тема урока: «A Day in my life»
Цель урока: совершенствование лексических и грамматических навыков устной речи.
Задачи:
· Тренировать учащихся в применении Л.Е. по теме "A Day in my life" в устной речи.
· Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи. развивать учебно-организационные умения (самостоятельная работа), овладение грамотной и выразительной, устной и письменной речью.
· Воспитывать потребность в соблюдении режима дня, воспитывать умение работать в парах, группах.
Оборудование урока:
мультимедийный проектор;
карточки с текстом “Boys’ day”,
презентация.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
a) Приветствие
Good afternoon, boys and girls. I am glad to see you. How are you? Let’s greet each other.
б) Речевая зарядка
I get up, wash and dress.
I have breakfast without mess.
I go to school and study all day
I have six lessons every day.
After school I go home
I have supper with my mom.
I do my homework and go to bed.
That is what? It`s not a secret.
Today at the lesson we’ll revise our theme “A day in my life”
II. Активизация изученной лексики
Your task is to read and translate.
· Get up · Clean teeth · Wash my face and hands · Take a shower · Have breakfast · Have dinner · Have supper · In the morning · In the evening · In the afternoon · Go to school · Help mother |
· Watch TV · Go for a walk · Do sports · Listen to music · Sleep · Play games · Read a book · Take a dog for a walk · At night · Do homework · Come home · Go to bed |
2. Good of you. I know everybody of you like playing. Let’s play a bit. You should look and make pairs
· Have · Go · Help · Watch · Read · Play · Do · Clean · Listen to |
· Teeth · Homework · Music · Breakfast · To school · Mother · A book · TV · Games |
III. Let’s rest
VI. Reading
Please, take the cards with the text “Boys’day”
Работа в группах.
Compare the day of two boy’s. Find the similarities and differences.
V. Развитие монологических умений
What do you think about your school subjects?
VI. Now you are ready to tell about your day. Look at this plan. It will help you to describe your day
Usually
I get up at…
I wash ….., clean…, and have …
After breakfast I…
At … o’clock I …
Then I …
I sometimes …
After dinner I…
In the evening I …
I have supper at …
After supper I …
At … o’clock I go to bed.
V. Cинквейн “My day.”
Групповая работа. Предлагается составить синквейн о дне.
Первая строка – тема стихотворения, выраженная одним словом - существительным.
Вторая строка – описание темы в двух словах, как правило, 2 прилагательными.
Третья строка – описание действия в рамках данной темы тремя словами, обычно 3 глаголами.
Четвертая строка – фраза из четырех слов, выражающая отношение автора к данной теме.
Пятая строка – одно слово, синоним к первому.
VI. What you can do after school?
Write the name of activity under the picture and then write the name in the proper place.
VII.The total of the lesson.
When do you get up?
What do you do in the morning?
What do you do in the evening?
When do you go to bed?
VIII. Домашнее задание ex 15,p111,words.
IX. The end of the lesson. Assessment of students: giving marks.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.