О обенности преподования технических дисциплин
Оценка 4.7

О обенности преподования технических дисциплин

Оценка 4.7
pdf
23.09.2020
О обенности преподования технических дисциплин
О обенности преподования технических дисциплин.pdf

No 44 (2020)

The scientific heritage

(Budapest, Hungary)

The journal is registered and published in Hungary.

The journal publishes scientific studies, reports and reports about achievements in different scientific fields. Journal is published in English, Hungarian, Polish, Russian, Ukrainian, German and French.

Articles are accepted each month. Frequency: 12 issues per year.

Format - A4

ISSN 9215 — 0365

All articles are reviewed

Free access to the electronic version of journal

Edition ofjournal does not carry responsibility for the materials published in a journal. Sending the article to the editorial the author confirms it's uniqueness and takes fuli responsibility for possible consequences for breaking copyright laws

Chief editor: Biro Krisztian

Managing editor: Khavash Bernat

*            Gridchina Olga - Ph.D.. Head of the Department of Industrial Management and Logistics (Moscow, Russian Federation)

*            Singula Aleksandra - Professor. Department of Organization and Management at the University of Zagreb (Zagreb, Croatia)

*            Bogdanov Dmitrij - Ph.D., candidate of pedagogical sciences. managing the laboratory (Kiev, Ukraine)

*            Chukurov Valeriy - Doctor of Biological Sciences, Head of the Department of Biochemistry of the Faculty of Physics, Mathematics and Natural Sciences (Minsk. Republic of Belarus)  Torok Dezso - Doctor of Chemistry. professor. Head of the Department of Organic Chemistry (Budapest, Hungary)

*            Filipiak Pawel - doctor of political sciences, pro-rector on a management by a property complex and to the public relations (Gdansk. Poland)

*            Flater Karl - Doctor of legal sciences, managing the department of theory and history of the state and legal (Koln, Germany)

*            Yakushev Vasiliy - Candidate of engineering sciences, associate professor of department of higher mathematics (Moscow, Russian Federation)

*            Bence Orban - Doctor of sociological sciences, professor of department of philosophy of religion and religious studies (Miskolc, Hungary)

*            Feld Ella - Doctor of historical sciences. managing the department of historical informatics, scientific leader of Center of economic history historical faculty (Dresden, Germany)

*            Owczarek Zbigniew - Doctor of philological sciences (Warsaw, Poland)

*            Shashkov Oleg - Candidate of economic sciences, associate professor of department (St. Petersburg, Russian Federation)

                                                          «The scientific heritage»

Editorial boård address: Budapest, Kossuth Lajos utca 84.1204

E-mail: [email protected]

Web: www.tsh-journal.com

     The scientific heritage No 44 (2020)                                                                                                                                     27

ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ ТЕХНИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН

Рихымбекок А.Ж.

к. ф-м,н.. Доцент, профессор

ЖГУ им, И. Жансугурова, г. Тае7Дыкорган

FEATURES OF ТЕАСН|УС, TECHNICAL DISClPLlNES

Rakhymbekov А.

candidare ofphysico-marhematical Sciences, associate Prof&ssor

Zhetys1i state University named after [ Zhansugurov, Srar Taldykorgan

Аннотация

В статье рассматриваются особенности преподавания специальных дисциплин студентам образовательной программы бакалавриата 6В 1 1201 «Основы безопасности жизнедеятельности и защита окружающей среды» Жетысуского государственного университета им. И. Жансугурова на кафедре «Агрономия и технические дисциплины». Приведены примеры организаций учебного процесса и дидактико-методических понятий.

Abstract

The article discusses the features ofteaching special disciplines to students 0f the 6611201 bachelor's degree program ”Fundamentals 0f life safety and environmental protection” 0f Zhetysu state University. 1. Zhansugurova at the Department 0f agronomy and technical disciplines. Examples 0f educational process organizations and didactic and methodological concepts аге given.

Ключевые слова: профессиональное обучение, термины. специальные, дисциплины, эксперимент. инструктаж.

keywords: professional training, terms, special, disciplines, experiment. instruction.


Методика профессионального обучения является важнейшим компонентом профессиональной подготовки педагогов профессиональной школы. Методические знания обслуживают профессиониьную деятельность преподавателя и мастера производственного обучения. тесно связаны с приемами, методами этои деятельности и, конечно же, с личностью самого педагога и его творчеством.

Авторитет педагога заслуживается годами в результате неустанной работы и проявлением высокого профессионализма. Этот вопрос постоянно задается студентам университета и учащимся школ и колледжей. И все они на первое место среди качеств, которыми должен обладать педагог. ставят знание своего предмета. Однако высшее образование не обеспечивает полной системы профессиональных знаний по всем профессиям. Известны случаи. когда студенты на педагогической практике затрудняются проводить занятия по специальным дисциплинам, как например, «Г•Летодика преподавания общетехнических и СПСЦИШЉных дисци             «Сопротивление                материалов», «Электротехника и радиоэлектроника», «Теплотехника» и «Гидравлика». Отсюда огромный спрос у молодых педагогов на методические разработки. в которых дается не методическая система обеспечения формирования новых знаний, а раскрывается конкретное готовое содержание учебного материала по техническим дисциплинам [11.

Данная проблема существует на нашей кафедрах «Профессиональное обучение». «Агрономия и технические дисциплины» Жетысуского государственного университета им.. И. Жансугурова на старших курсах во время прохождения профессиональной практики. Для этой цели педагоги профессиониьного обучения должны изучить содержание всех технических дисциплин, включенных в учебные планы школ и колледжей, научить работать студентов с учебным материалом. приемам и методам формирования технических знаний и профессиональных умении и навыков.

Для организации учебного процесса нужно хорошо знать не только учебный предмет. но и закономерности учебного процесса. психологию учебной деятельности учащихся_ Соединение знания предмета со знаниями процесса обучения не происходит автоматически. Немало хороших инженеров. мастеров производства ухолят из профессиональных учебных заведений из-за того. что не могут организовать учебный процесс по предмету [2,3].

Объектом познания методики профессионального обучения является процесс обучения определенному предмету в учебном заведении. Например. если речь идет о методике обучения электротехнике в начальном профессиональном образовании, то объектом методического познания является процесс обучения электротехнике, т.е. цели изучения этого предмета. содержание программы. методы и формы организации учебно-познавательной деятельности учащихся и результаты обучения. Однако в чем отличие методики от педагогики?

CONTENT

Kuralbayev Z.

 

Kravchuk A.

THE APPROXIMATING FUNCTION OF THE OUTER

 

CATASTROPHIC LEVEL OF SCIENTIFIC THOUGHT AND

BOUNDARY OF THE DIAPIR

3

ETHICS IN THE REPUBLIC OF BELARUS. PART 2.

PHYSICS AND MATHEMATICS

Drachev K. , Gubin S.

SCIENTIFIC PUBLICATIONS OF PROFESSOR

VIRTUAL LAB WORKS FOR STUDENTS REMOTE FORM9

STAROVOITOV E.I......23

Kravchuk A.

Rakhymbekov A.

CATASTROPHIC LEVEL OF SCIENTIFIC THOUGHT AND

FEATURES OF TEACHING TECHNICAL DISCIPLINES....27

ETHICS IN THE REPUBLIC OF BELARUS. PART 1.

Yurov V., Shelpyakov B, Guchenko S.

ANALYSIS OF PUBLICATIONS OF PROFESSOR

TITANIUM NITRIDE COATINGS ON TURBINE

ZHURAVKOV M.A. .....................................................13

SHOVELS...............29

TECHNUL SCIENCES

Различия методики обучения и педагогики следует искать в сущности обучающей деятельности педагога-прелметника и методической деятельноли педагога-методиста. Предметом деятельности педагога-предметника является организация процесса обучения по предмету. Преподаватель предметник организует когнитивную (учебную) деятельность учащихся на основе содержания и соответствуюших методов обучения. Результатами обучающей деятельности являются обученный учашийся, его система профессиональных знаний и Koshumbayev M., Koshumbayev A.

DEVELOPMENT OF A NEW DESIGN OF A VORTEX

WIND TURBINE..........34 Brovman T., Shilnikov S., Gerashchenko A.

OPTIMIZATION OF TECHNOLOGICAL PARAMETERS OF SHEET...43 Novoselsky N., Vasileva E, Sysoev A.

MICRO CUTTING DURING ABRASIVE EXTRUSION

PROCESSING.46

Danilenko N., Repnikova N.

EFFECTIVE CONTROL BY AUTONOMOUS DEVICE WITH

ACCOUNT FOR CURRENT —48 Dobrovolska L.

TRANSMISSION OF ENERGY IN A SYSTEM OF TWO CIRCUITS FOR WIRELESS CHARGING OF TECHNICAL

DEVICES....53

Kaibassova D.

EXTRACTION OF STATISTICAL DATA FOR

DETERMINING THE UNIQUENESS OF DOCUMENTS

BASED ON ANALYSIS OF THE CONTENT OF

EDUCATIONAL PROGRAMS OF DISCIPLINES..............57 Kvyatkovskaya A, Kurenkova E.

THE USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE METHODS IN

THE PROBLEM OF SEARCHING AN ANALOGUE COMPANY FOR THE ECONOMIC DIAGNOSTICS OF IT

COMPANIES....63

Murashov l.,Dzhabakova A, Mirzoyan D, Pakhareva P.

USE OF LASER EMITTING WITH THE PURPOSE OF

REMOVING OSCE CHANGES FROM CHICKEN MEAT ..66 Prikhodko A, Strikitsa N.

CORRELATION-SPECTRAL CHARACTERISTICS OF

SIGNALS WITH RECTANGULAR QUADRATURE

AMPLITUDE MODULATION

No 44 (2020) The scientific heritage (Budapest,

No 44 (2020) The scientific heritage (Budapest,

Однако в чем отличие методики от педагогики?

Однако в чем отличие методики от педагогики?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.09.2020