Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)
Оценка 4.6

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
4 кл
18.09.2017
Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)
Тип урока: урок обобщения и систематизации изученного материала. Цель урока: организация работы по усвоению глаголов в простом прошедшем времени с применением технологий коммуникативной игры. Задачи урока: Практические: - закрепить употребление правильных и неправильных глаголов в простом прошедшем времени; - закрепить употребление правильных и неправильных глаголов в устной и письменной речи; - закрепить употребление наречий, характерных для простого прошедшего времени. Образовательные: - совершенствовать навыки монологической и диалогической речи; умение логично и связано высказываться; умение анализировать и выражать свое мнение, описывать происходящие события; Воспитательные: - воспитывать умения работать в парах, группах; - воспитывать интерес к изучению английского языка; - формировать культуру коллективного взаимодействия. Развивающие: - Развивать навыки мышления, логики изложения изученного материала в устной и письменной речи с использованием дифференцированного подхода в обучении; - развивать умение сравнивать, анализировать, воображать; формировать языковые навыки учащихся;
сценарий 4 А (Восстановлен).docx
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 5 им. В. ХОМЯКОВОЙ» Энгельсского муниципального района Саратовской области Тема   урока:    Активизация   в   речи   глаголов   простого   прошедшего   времени   на   примере   сказки «Красная Шапочка» Класс: 4 «а»  Тип урока:  урок обобщения и систематизации изученного материала. Цель  урока:  организация   работы   по   усвоению   глаголов   в   простом   прошедшем   времени   с применением технологий коммуникативной игры.  Задачи урока: Практические: ­ закрепить употребление правильных и неправильных глаголов в простом прошедшем времени; ­ закрепить употребление правильных и неправильных глаголов в устной и письменной речи; ­ закрепить употребление наречий, характерных для простого прошедшего времени. Образовательные:  ­ совершенствовать навыки монологической и диалогической речи; умение логично и связано высказываться;   умение   анализировать   и   выражать   свое   мнение,   описывать   происходящие события; Воспитательные: ­ воспитывать умения работать в парах, группах; ­ воспитывать интерес к изучению английского языка; ­ формировать культуру коллективного взаимодействия. Развивающие: ­ Развивать навыки  мышления, логики изложения изученного материала в устной и письменной речи с использованием дифференцированного подхода в обучении; ­ развивать умение сравнивать, анализировать, воображать; формировать языковые навыки учащихся; компьютер; медиапроектор; интерактивная доска; компьютерная презентация с материалом урока; аудиозапись, видеозапись; Раздаточный   материал:   индивидуальные   карточки   для   групповой   работы,   индивидуальные Оборудование урока: 1) 2) 3) 4) карточки для самостоятельной работы; 5)  Фотографии, картинки. План урока: I. Начальный этап (10 минут). 1) Организационный момент (1 мин). 2) Этап целеполагания  (2 мин). 3) Фонетическая зарядка (3 мин). 4) Речевая разминка (4 мин). II. Основной этап (25 минут). 5) Развитие навыков аудирования (3 минуты). 6) Закрепление знаний по теме «Неправильные глаголы» (4 минуты). 7) Активизация в речи употребления общего вопроса в простом прошедшем времени (5 минут). 8) Физкультминутка (2 минуты). 9)   Активизация   в   речи   употребления   специального   вопроса   в   простом   прошедшем   времени (5 минут). 10) Развития навыков чтения и перевода (6 минут). III. 11) Рефлексия. (7 мин.) 12) Подведение итогов урока. Домашнее задание (2 мин.) 13) Выставление оценок (1 мин.) Заключительный этап (10 минут). Сценарий урока 1. Организационный момент. (1 мин)  T:  Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. (Cлайд) Ps: Good morning, teacher. T: Sit down, please. What date is it today?  P1: Today is the 23rd of December. T: What day of a week is it today?  P2: Today is Wednesday.  T: Look at the window. What season is it now?  P3: It is winter. T: Could you describe this season?  P4: Winter is a beautiful season. P5: It’s time to make snowmen, skate and play snowballs. T: Good, thank you. What is the weather like today?  P6: Today is snowy and cloudy. T: Is it rainy? Is today cool or cold?  P7: It is not rainy today, but it is cold. T: ­ OK. Thank you. Let’s start our lesson.  2.  Этап целеполагания. (2 мин) Т: ­  So, I’ll show you a video, that you will see on the screen. Watch it and try to guess what we are going to talk about today. (Cлайд) T: ­ You have watched the video. What was it? P1: ­ It was a fairytale. T: ­ Do you know this fairytale? P2: Yes, it is «The Little Red Riding Hood» T: Yes, that’s right. Now, I would like you to look at the next slide. What words are they? (Cлайд) P1: They are irregular verbs. T: Well, now, tell me, please, what are we going to talk about on the lesson? P1: We are going to talk about irregular verbs. P2: We will talk about Past Simple Tense. P3: We are going to talk about fairytales. T: Yes, you are right! You know that a great holiday is coming. What holiday is it? P1: It is Christmas. T: Right. Christmas is a fairy time, and today we are going to get into a fairytale. And the verbs in Past Simple Tense will help us to do it. (Cлайд) So, you were divided into three groups. Today everyone has a chance to save our favorite fairytale. But you can do it only if you collect all the sentences, which your group can get for each well done task. I hope that our fairytale would be saved. 3. Фонетическая зарядка (3 мин). T:  So, let’s start our lesson. Look at the screen, please, and repeat after me: (Cлайд) [æ] – fat, had, sat, catch [ei] – made, came, grey, gave [ u]ǝ  – ago, spoke, go [t] – liked, helped, walked,  [d] – played, smiled, lived [i:] – meet, week, see [ai] – cried, white, tried, riding  [  ɔ  :  ] – saw, short, small, caught T: Please, read these words one by one by chain. T: Good. Now, let’s play the game in pairs. On your desks you can see the cards with the sound; also you can see the words on the slide. (Cлайд) Match the words to your sound. For example, to the sound [ɜ:] you may write the words «were, bird, learn». And then we’ll read them. T: So, could you read your sound and the words? Ps: Our sound is [ai], and we wrote the verbs: fly, tried, cried. T: Right, so all of you get for one sentence of our fairytale. 4. Речевая разминка (4 мин). T: Well, I’d like we to play the game «Snowballing». Do you remember this game? The task is to repeat the previous sentence and to add your word. On the slide you see the beginning of the sentence and many different words below it that you may use in the sentence. (Cлайд) P1: I saw a house. P2: Yesterday I saw a house. P3: Yesterday I saw a big house… P14: Yesterday my friend and I walked, we saw a big beautiful house with two small windows and the black cat who sat on the nice roof. T: Thank you. Well, three days ago we had a weekend. I think everyone believes that his weekend was the best. So, tell me please why can you say that your weekend was the most interesting? What did you do? (Cлайд) P1: My weekend was the best, because I cooked a cake. P2: I think my weekend was the best, because I went to the cinema. P3: I’m sure that my weekend was the best. My mother and I played puzzle.  T: Thank you very much. Take for one sentence for your fairytale. II. Основная часть 5. Развитие навыков аудирования.  T:   Now you will listen to parts of three fairytales. You will hear them twice. Your first task is to understand what fairytale this part is from and fill in the table on your desks. And the second task is to write down the verbs from the slide which you will hear in the fairytale.  (Слайд ­ аудио) T: So, you heard the parts of fairytales. Tell me, please what fairytale was the first part from? Ps: The first fairytale was Little Red Riding Hood. The second fairytale was Three Little Pigs. The third fairytale was Cinderella. 6. Закрепление знаний по теме «Неправильные глаголы». T: That’s right. Thank you. Now we’ll listen to the Little Red Riding Hood one more time. On the next slide there are many verbs and you have to write down only those verbs that you will hear on the tape and say them in Past Simple form. Let’s start. (Слайд ­ аудио) T: Could you read your verbs?  P1:  love – loved; P2: to be – was/were; P3: to want – wanted; T: Let’s check your answers. (Cлайд) Is that right? Thank you. Now, you can get one more sentence. 7.   Активизация   в   речи   употребления   общего   вопроса   в   простом   прошедшем   времени  (5 минут). T:  Would you like to play another game? So, the game is called «Guess who I was».  (Cлайд)  On the blackboard you can see some photos of our fairytale’s characters, but they are turned back from us. One of you will go to the board, choose any photo, look at it, but you shouldn’t show it to the others. Imagine that you’re this hero and the others’ task is to guess who you are, asking questions in Past Simple Tense. You may use the constructions from the slide.  P1: Were you in the forest? P2: Yes, I was. P3: Did you visit your granny? P2: No, I didn’t. P4: Are you a wolf? P2: Yes, I am. T: Good! Thank you! Now you may get for one sentence. 8.  Физкультминутка (2 минуты). T:  I think you are tired. Let’s have a rest. Stand up, watch the video and try to repeat all the moves. (Cлайд – видео) 9. Активизация в речи употребления специального вопроса в простом прошедшем времени. Игра «Интервью»  (5 минут). T: Have you ever thought how old was Little Red Riding Hood? Or what did her grandmother like to do? So, you may know it, if you look at the cards on your desks. But, as you see some information is missing. Now, can you imagine that you are an interviewer? So, your task is to find out missing information with the help of the questions, which you may see on the slide. Ask your neighbors and fill in your table. (Cлайд) You may start.  P1: What did Granny like to do? P2: How old was a mother? P3: What was Wolf like?  T: So, are you ready? What did you find out? P1: I found out that Little Red Riding Hood liked the red colour. P2: I knew that Granny liked to read newspapers. P3: I found out that Hunter was brave and strong. T: Well done, thank you. Finally, you may get the last sentences for our fairytale.  10.  Развития навыков чтения и перевода (6 минут). T: So, you tried to do your best, that’s why you got all the sentences of the fairytale. Put them please in a correct order. On the blackboard you see three pictures from «Little Red Riding Hood». Try to find out what picture connects with your part? Whose part is the first? P1: Our part is the first. T: Then, could you start read one by one and translate? P2: One day a mother asked Little Red Riding Hood to take a cake and visit her granny. – Однажды мама попросила Красную Шапочку навестить бабушку и отнести ей пирог… T: That’s right. Thank you! Let’s check your answers. Were you right? (Cлайд) Ps: Yes, we were. 11. Рефлексия (7 мин). T:  Now let's summarize the results of our lesson. What are your feelings? What did you learn today? What was interesting for you? Do you like our today’s lesson?  Look at the slide. You may use the beginnings of these phrases as example. (Cлайд) P1: It was interesting for me to save a fairytale. P2: I liked to play the games. P3: It was interesting to listen to the fairytales. T:  Before we finish our lesson, I offer you to estimate your work. Here you can see the bright stones and two magic bags: a bag with a success and a bag with difficulties. If you think that the lesson was interesting, informative for you, you learned some new words, everything was clear, we may count that it was successful and you may put your stone into the bag with a success. But if you had a lot of difficulties, the lesson was boring and useless for you, then you put your stone into the bag with difficulties.  12. Подведение итогов урока. Домашнее задание (2 мин). T:  Thank you very much. Open your record books and write down your home task. (Cлайд) Your home task is to make a dialogue between a mother and Little Red Riding Hood for the first group, between Little Red Riding Hood and a wolf for the second group and between a wolf and Granny for the third group. Also you have an additional task – to write down a continuation of the fairytale. 13. Выставление оценок (1 мин). T:  Today all of you worked hard, were active and that’s why I give you good marks. The lesson is over. Good­bye. (Слайд) Ps: Thank you for the lesson. Goodbye. Приложения: 1)  Three little pigs Little   Red   Riding Hood Cinderella 2)  Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Age ? 30 15 70 35 Age 10 ? 15 70 35 What did he/she like? What he/she was like? Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest Strong and brave Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Age 10 30 ? 70 35 Age 10 30 15 ? 35 Age 10 30 15 70 ? Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 What did he/she like? What he/she was like? Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave ? To cook To lie To read books Good and nice Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice ? To lie To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook ? To read books Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf Granny Hunter Little Red Riding Hood Mother Wolf 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 70 35 Age 10 30 15 To cook To lie ? Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books ? Kind Hungry and grey Ill Strong and brave What did he/she like? What he/she was like? Red colour To cook To lie To read books ? Kind Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books ? Hungry and grey Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind ? Ill To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie To read books Kind Hungry and grey ? To work in the forest What did he/she like? What he/she was like? Strong and brave Red colour Good and nice To cook To lie Kind Hungry and grey Granny Hunter 70 35 To read books To work in the forest Ill ? 3)  The sound [æ] The sound [ei] The words: The words: The sound [ u]ǝ The sound [t] The words: The words: The sound [d] The sound [i:] The words: The words: The sound [ai] The sound  [  ɔ  :  ] The words: The words: The sound [k] The sound [u:] The words: The words: 4) Sentences for the fairytale. One day a mother asked Little Red Riding Hood to take a cake and to visit her Granny. Little Red Riding Hood went to the forest and met a wolf. “Where are going?” – asked a wolf. “I’m going to see my Granny” – answered Little Red Riding Hood. Her Granny lived behind the trees and she was ill. A wolf ran to the granny’s house and ate her.  He got into Granny’s bed. Later, Little Red Riding Hood came to her Granny’s house. She looked at the wolf and said: “Granny, what big teeth you have!” “All the better to eat you with!!” – shouted the wolf and ate Little Red Riding Hood. A hunter was in the wood, heard a scream and ran to the house. The hunter hit the wolf. The wolf opened his mouth and Granny and Little Red Riding Hood jumped out of it.  The wolf was very afraid and ran away. And Little Red Riding Hood never saw him again. 5)  6)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)

Открытый урок по английскому языку ( 4 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.09.2017