Отрытый урок по англиискому языку
Оценка 4.9

Отрытый урок по англиискому языку

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
13.12.2018
Отрытый урок по англиискому языку
Цель урока соответствовала месту урока в теме, программным требованиям. Цель урока прозвучала и была доведена до учащихся. Учитывались особенности и интересы учащихся. Структура урока соответствовала типу урока, логична. Время было целесообразно распределено по этапам урока, но итог урока (домашнее задание и момент рефлексии) был подведён уже на перемене. Содержание урока соответствовало индивидуальным особенностям учащихся и уровню сложности материала (от простого к сложному)
ағылшын тілі ашыұ сабақ 1.docx
Short term plan  Lesson plan Long­term plan  unit: Unit  School: №127 Date: 01.02.2018 Teacher name:B.B.Isaeva Grade: 7«V» Number present: 15 absent:  Theme of the lesson: Focusing on TV programmes and films. Learning objectives  that/this lesson is contributing to 7C1 Use speaking and listening skills to solve  problems creatively and cooperatively together 7C3 Respect different points of view 7L3 understand with some support most of the  detail and argument in extended talk on a limited  range of general and curriculum topics All the leaners will be able to:  Say at least  simple sentences using new  vocabulary Lesson objectives  Most learners will be able to: Read and understand  text Answer the simple questions according to the theme Some learners will be able to:  Make a dialogue using new vocabulary Learners have met the learning objective (R1) if  they  1. speak and listen, solve problems creatively  and cooperatively together 2. Respect each other’ point of view  Criteria Value links  National unity, peace and harmony in our society. Respect and cooperation by: 1.Listening to the teacher 2.Listening to each other 3.Help each other 4.Encourage each other Cross­curricular  links  Litarature. ICT skills  pictures, active board Previous learning  Different activities based on the content of the  books. Planned timings Beginning 5 mins  Middle 5min Resources hhh://www.you tube.com/ watch. Planned activities  Open the “Magic box” Play game «Bomba».Checking the home task.   Make up sentences using adjectives according the  theme books. Brainstorming. 1.Do you watch TV every day? 2. What kind of TV program or movie do you watch? 3.What is your favourite movie? 4. Do you usually watch movies at home or at a movie theater? Television is a drug.mp4 Descriptor: 1. Answer the questions (with picture support) Open the “Magic box” Task 1 . Presentation of new theme. Task1.Read correctly the words in the  box.Match with pictures and remember it. Read and repeat in choir. Words 1.News [nju  ] ː 2.Quiz show [kwɪz ʃəʊ] Pictures 3. Soap opera  [s əʊ ˈɒ ə ə] p  p. r. 4.Educational programs  [ed.jʊ ˈ ke . n. ɪ ʃə ə] 5.Coach potate [k əʊ ʃ əˈ t  p te t ɪ əʊ] 6.Adventure story [ d vent ə ˈ ʃə ] (r) 7.Cartoon  network [kɑːˈtuːn netwɜːrk] 8.Talk  show[t k ɔː ʃəʊ] Descriptor:  reads correctly and remembers the  words; Open the “Magic box” –Here will be discussion. Regrouping:  Take pictures. Form two groups. Task2 .Discussing task. Solving the  problem. ­Teacher:Today you should discuss and solve the problems about good and bad  effects of watching TV programm or movies.  As a role of teachers, parents and pupils you  should demonstrate the talk show ''It is easy to say...". Open the “Magic box”.Here you will take a box with ball in it . Presentation of new grammar. Task 3 Find the phrases in the text and complete them  with the correct preposition. Write 4 sentences  about yourself using the prepositional phrases    1.go….sale                        4.keep…touch    2….. first                            5…… the same time     3.talk…. the phone            6.post…… social  media Descriptor: ­works individually ­completes  phrases with the correct prepositions ­makes up 4 sentences using prepositional phrases. The game “snow­ball” I’d like to see… I want to see… I would choose … I prefer watching  Group Assessment criteria Feedback     Core i3                    Core i5          Core i7    End 5 mins Slips of paper I need a lot of help. I need a little help.  I understand everything                        Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Successful stairs 1.Task 2 Star for each correct answer 2. Task3 Smile for each correct answer 3.Task4 Star for each correct answer 4.Task5 Smile for each correct answer Pre­ readi ng  task Read  the  text Fill –  in  Quest ions Dialogue Name of the stude nts Aruz han Kuas nysh Beiba rys Differentiation – how do you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more  able learners? Health and  safety check ICT links Giving to students their homework : Ask students to find out information about the films  they don’t know. They should find out the genre, plot and main actors. In the following class  they should talk about a film they didn’t know. Once, you feel that you know all the necessary vocabulary, it is a good idea, to print out the  following mind map and complete it with all the words you remember. Try to add the names of  some real TV programmes you watch too. For example write a comedy programme to the picture of Laurel and Hardy and write there Friends, too. Write the words you have learnt and examples of the programmes you know. TV programmes – games Now you have a chance to practise your knowledge in a playful way. The first quiz is fully in  HTML5 so it should play on your mobile devices too. Try to solve the quiz by matching the  words and the pictures and by writing the appropriate words to the pictures. If you pass you will  play the game called angry Farmer. My best result has been 25. Will you be better than me? a) Warm-up. Before discussing task. 1.Do you watch TV every day? 2. What kind of TV program or movie do you watch? 3.What is your favourite movie? 4. Do you usually watch movies at home or at a movie theater? 5.Have you ever seen the same movie more than once? If yes, name it. ­Teacher: All look at the screen. Here you can see some pictures and you should  give the definitions of them. news ­ 1.Information about what is happening in the world. quiz show­ 2. People try to win prizes by answering questions or quessing the questions get education  soap opera­ 3. Story of the daily life of a family educational programm­ 4. Information for pupils and students.  Developing pupils' and students' scope couch potato­ 5.A person who spends much time sitting or lying  down,usually watching television adventure­6.Adventure Films are exciting stories, with new  experiences or exotic locales cartoon ­7.A cartoon is a illustrated, animated visual art. Specially  for children talk show­ 8. A program where a group of people come together to  discuss different problems or topics put forth by a host. e) Discussing task. Solving the problem.  ­Teacher:Today you should discuss and solve the problems about good and bad  effects of watching TV programm or movies. As a role of teachers, parents and pupils  you should demonstrate the talk show ''It is easy to say...". Pupils are taken red sticker you are teachers, green sticker you are pupils and yellow  sticker you are parents. ­Teacher:Please , all imagine that you are at TV studio "Айтуға оңай". We 'll invite  the quest of studio, the pupil of the 11 th grade Abusar Erasyl. Now Erasyl will share  his misunderstanding question with you. And you should give your opinion. ­Erasyl: " Good morning, quests!" Can you help me? I know lots of people can't  imagine their lives without television. It is as essential part of our life. But other  consider watching TV programm or movies are wasting time. Who is right? Can  you tell me the advantage and disadvantage of watching TV programm and  movies in our life? ­ Teacher: To think or to prepare the answer of this question I give you only  3 minutes. Please, discuss at the group. When you are ready, you 'll give your opinion. You may use the word combination at the book or on the screen. Page 139, ex . 8 ( During the discussion I'll show opinion of other people) Pupils opinions: ­I disagree with ..... . Because we'll be coach potato and lazy person. ­ I agree with .... . Many films as soup operas make our life boring. Sometimes we  adicted on TV and soap operas. ­Watching TV for a long time it is harmful for our health, damage eye sight. ­One of the reason watching TV is it plays important role in our life. It is difficult to  say if it is good or bad for us. But more positive and negative sights. ­ I agree with ...... . At the first place television is an entertainment. We don't go to  cinema, don't spent money. ­I think. We can see plays, films, sport events, news, music programm, talk shows,  science programm. Teacher: We know your opinions. Please, let 's ask other quests or groups what they  think. You should make up questions and interview our quests or each others. Pupils questions:  1. What kind of TV programm do you watch? 2. Do you think of much violence on TV? 3.How often do you watch TV? 4.Do you think it is educational? 5. Conclusion.  Teacher: Each should write down your conclusion word and read it. Finally I want to say the word of famous Kazakh poet Abai Kunanbaiev: Beware of five evil And be closer to five in good deeds If you want to be a good person B U T , I T EA SY T O S AY.... Finally what can be said about the impact of TV is that it can be both good and bad. Most of the time it all depends on who is watching. Similar to what was mentioned in the   arguments above it has been proven that the television is not all bad or all good, but both.  6.Giving the home task. To write an essay about '' TV in my life'' 7.Evalution of the pupils answer. 8. The lesson is over. Good­bye! Overview The lesson is based around the theme of  television, and a short film  called  Television by Beth Fulton inspired by Todd  Alcott's poem of the same name. The lesson also  shows students how they can use and learn  vocabulary using the superb online  dictionary Lingro.  Step 1 Ask your students to read the questions related  to  television in the document below and to choose 6 questions they would like to ask their partner.  Then they should take turns asking and answering the questions.  Step 2 Tell your students they are going to watch a  short  film which is inspired by a poem  called Television . Ask them what they think a poem  called  Television might be about. Show them the  film, and ask what they think the message of the film and poem is. Do they agree with the  message?  Link:  http://www.vimeo.com/10857606 Step 3 Tell the students they are going to watch the  film  again, but this time they should note down any  uses of the affirmative and negative imperatives which they hear and see.  Short term plan  Lesson plan Long­term plan  unit: Unit  School:  Date:  Teacher name:  Grade: 7th Number present: 15 absent:  Theme of the  lesson:  Focusing on TV programmes and films. Learning  objectives  that/this lesson is contributing to 7C1 Use speaking and listening skills to solve  problems creatively and cooperatively in  groups 7C3 Respect different points of view 7L3 understand with some support most of the  detail of an argument in extended talk on a  limited range of general and curriculum topics Lesson objectives  All the leaners will be able to: Say at least 5­6 simple sentences using new  vocabulary Most learners will be able to: Read and understand text Give an opinion at discourse level Answer the simple questions according to the theme Some learners will be able to: make a dialogue using new vocabulary Learners have met the learning objective  (R1) if they  1. speak and listen, solve problems  creatively and cooperatively in groups  2. Use a variety of simple perfect forms  3. Understand with some support most of  an argument 4. Respect each other’ point of view National unity, peace and harmony in our  society. Respect and cooperation by: Criteria  Value links  1.Listening to the teacher 2.Listening to each other 3.Help each other 4.Encourage each other Cross­curricular  links  Litarature, geography ICT skills  pictures, active board Previous learning Different activities based on the content of the  books. Plan Planned timings Beginning 5 mins  Planned activities  Resources Beginning. Greeting .  Warm up activity:  1.Do you watch TV every day? 2. What kind of TV program or movie do you  watch? 3.What is your favourite movie? 4. Do you usually watch movies at home or at  a movie theater? 5.Have you ever seen the same movie more  than once? If yes, name it. T:Divide into 3groups, count from 1,2,3 Checking the homework Make up sentences  using adjectives according the theme books  Brainstorming. P: Guess the theme of the lesson. hhh://www.youtube.com/ watch. Middle  35 min 1.T: Introduce the lesson objectives an introduce  new words Flashcards P:Repeat the new words after teacher in chorus  film, movie, picture documentary dubbed film feature film news­reel popular science short film a science­fiction T: Look through the text  The most popular entertainment in our home life is  television. There is also a cable TV station in our  town. Television plays an important role in our life.  It informs people about current events both national  and international, the latest achievements in science  and culture, and offers some programs, which are  both interesting and stimulating. Every day we can  see different tips of programs on TV. News is  broadcast at regular intervals. They also present  operas, ballets, music concerts and various shows.  Broadcast for schools are produced on five days of  the week, during school hours. In the late afternoon  and early evening TV channels showed special  programs for children. In the evenings and at  weekends there are broadcasts of sports events. A  large time of TV evening's time is occupied by films and serials, but as for me I like quizzes.. 3.True false 4.T: match the words and their definitions.  Television  Newspaper  Tabloid  The Internet  Radio 1. a paper printed and sold usually daily or  weekly with news, advertisements etc.; 2. the process of sending and receiving  messages through the air; broadcasting  programmes for people to listen to; 3. broadcasting programmes (the news, plays,  advertisements, shows, etc.) for people to  watch on their television sets; 4. a newspaper with rather small pages, many  pictures and little serious news; 5. a way to communicate with your partner  who might be a thousand miles away using  the computer (e­mails). 5.Complete the sentences which programme you  would choose if you want to see.         a soap         a music programme         a comedy         a news programme         a sport programme         a documentary         a film an educational programme         politics         a religious programme         a cartoon I’d like to see… I want to see… I would choose … I prefer watching … 6.The game “snow­ball” «When I come home I turn  on the TV  and watch …» Feedback Ask students to look at lesson objectives they set at  the beginning of the lesson and think and say what they  did well in the lesson and what needs improvement. Good bye song Students sing a good­bye song  Use traffic light  pictures. Assessment – how are you planning to check learners’ learning? 1.Task 2 Star for each correct answer Health and safety  check ICT links End 5 mins Additional  information Differentiation –  how do you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able 2. Task3 Smile for each correct answer learners? 3.Task4 Star for each correct answer 4.Task5 Smile for each correct answer Less able students – greater support by means of prompts, visuals or writing  difficult words on the blackboard More able students  – independent work  on definite tasks with little/no  support through observation   Work with the  SMART board not more than 10 minutes  Use water based  markers  Ensure proper  ventilation  Check sockets’  safet Giving to students their homework :Make up 10 sentences using present perfect and new  words. Assessment – how are you planning to check learners’ learning? 1.Task 2 Star for each correct answer 2. Task3 Smile for each correct answer 3.Task4 Star for each correct answer 4.Task5 Smile for each correct answer Step 3 Tell the students they are going to watch the film again, but this time they should note down any  uses of the affirmative and negative imperatives which they hear and see.   Step 4 Get students to check their answers, and then show them the poem with the imperative in bold in  the Scribd document below.   Step 5 Put your students into pairs and give each student one of these two infographics about TV  viewing. Ask them to study the infographics and to write 5 questions which they will ask their  partner about information in their infographic. For example, How many people have recorded  TV in the last month?, What are the most popular programmes online? Why do people watch TV online? When the students have finished writing their questions they should give their partner their  infographic and ask their 5 questions which their partner should answer.   Student A Here is Stu Step 7 Encourage them to use language of deduction and speculation such as: It may be … It might be  … It could be  … It can’t be  … It must be  … Step 9 Ask students how many of the films they have seen. Here are my answers to the 35 films: 01. Singing in the Rain 02. Titanic 03. Jaws 04. Woodstock 05. Psycho 06. Carrie 07. The Gold Rush 08. The Wizard of Oz 09. Night on Earth 10. One Flew Over the Cuckoo’s Nest 11. Hats 12. Gone with the Wind 13. Snow White 14. The Blues Brothers 15. Terminator 16. Star Wars 17. Pulp Fiction 18. Cross­eyed 19. The Omen 20. The Exorcist 21. North by Northwest 22. Toy Story 23. Fight Club 24. A Clockwork Orange 25. 24 Hours 26. Lost Highway 27. The Great Dictator 28. 9 weeks 1/2 29. Rear Window 30. Dogville 31. The Tin Drum 32. Nosferatu 33. Battleship Potemkin 34. Apollo 13 35. Easy Rider   Homework Ask students to find out information about the films they don’t know. They should find out the  genre, plot and main actors. In the following class they should talk about a film they didn’t  know. + Open the “Magic box” Play game «Bomba».Checking the home task.  Make up sentences  using adjectives according the theme books. Work on notebook with a group Discussion Reporter. A ball

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.12.2018