Отрытый урок по англиискому языку
Оценка 4.9

Отрытый урок по англиискому языку

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
13.12.2018
Отрытый урок по англиискому языку
Материал нужен для учителей по англиискому языку.Это дополнительный материал для учителей.Он нужен как к конкретному рецепту процедуре являются следующие реатвие целность,воспроизводимость,внятность,соответствие целям,задачам.Ему присуща следующая совокупность признаков: - наличие определенных образовательных, воспитательных развивающих целей; - отбор в соответствии с поставленными целями конкретного учебного материала и уровней его усвоения; - достижение поставленных целей путем подбора подходящих средств и методов обучения; - организация соответствующей учебной деятельности учащихся.
Ашық сабақ 2ші ағылшын1.docx
Long term plan unit: School:  Date: Teacher name:   Grade: 5 Theme of the lesson:             Animals Learning objectives (s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives Assessment criteria Number present: Absent:  5.S4   respond with limited flexibility at sentence level   to unexpected   comments  on  an   increasing   range  of  general and curricular topics 5R2 understand with little support specific information and  detail in short, simple texts on a limited range of general  and curricular topic 5.W3  write with  support  factual descriptions at text level  which describe people, places and objects 5.UE9     use   simple   present   and   simple   past   regular   and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics  All learners will be able to:   ­ write with  support  factual descriptions at text level which describe   animals,   places   and   objects  with   support; ­   get     information   about   a   limited   range   of   the   topic «Animals» with support; ­ use simple present to describe routines, habits and states on topic “Animals” with support Most learners will be able to:  ­ write with  support  factual descriptions at text level which describe animals, places and objects with some support; ­understand  unexpected  comments  about  a limited  range of the topic «Animals» with some support; ­ use simple present to describe routines, habits and states on topic “Animals” with some support Some learners will be able to:               ­ understand specific information and detail in short,      simple  texts on theme  ‘Animals’ without support  ­write with  support  factual descriptions at text level which  describe animals, places and objects without support; ­ use simple present to describe routines, habits and states on topic “Animals” without support ­ describe specific information  and detail in short simple  text on given theme;  ­write with  support  factual descriptions at text level which  describe animals, places and objects ; ­   make   a   response   on   an   increasing   range   of   the   topic «Animals»  ­use simple present and simple past regular and irregular forms Secular society with high spirituality Value links Cross curricular links Biology ICT skills Slide: pictures of animals Previous learning Plants Plan Time Beginni ng 10 min Planned activities Resources 1. Greeting: duty’s report 2. Psychological atmosphere Phonetic drill You can go to Africa To see some chimpanzees You can see huge rhinos And giraffes as tall as trees Travel to Australia And meet a kangaroo Or see a scary spider And a cute koala too           3. Checking up the home task  talk about sea animals New words: teacher will pronounce every word,  students  will repeat after teacher domestic animal­үй жануары, wild animal­ жабайы  жануар,  woods­ ормандар, ағаштар, jungles­джунгли,  fields­жайылым,  fox­түлкі, tiger­жолбарыс, wolf­қасқыр,  elephant­піл, hare­қоян,  horse­жылқы, bull­өгіз, sheep­қой pictures Descriptors: ­ guessing the name of animals Middle 25 min Speaking4 Method: 5W Questions Ex: 2 Answer the questions Teacher will ask questions then children will answer If some students can’t answer the questions teacher shows  them  and help with some gestures. Teacher makes  discussion around this question:   1. What kind of animals do you know? 2. Where do wild animals live? 3. Where do domestic animals live? 4. When do people use animals? 5. Which animals are very clever? Students try to share their opinions         Descriptors; ­ Answer the questions Method: Imagine  Guessing game. Ex: 3.  Learners look at the picture and  guess, parts of what animals are there on the picture Teacher asks learners: “What animal is it?’’ Learners choose one card and answer. Student’s book “Oxford”  Grade 5,  p 48 R.2 Ex:2      Read and translate the text.  Differentiation by task for the text: Group 1: underline new words and explain their meanings Group 2: ask 10 questions about the specific details of the  text.  Group 3: summarize the text. Animals    There are two types of animals.    We know wild animals. They are those that live in the  woods, jungles and in the fields. They are: foxes, tigers,  wolves, elephants, hares and so on.    And there are animals that live near the people. They are  called domestic animals. And some of them even help people. Horses, bulls, dogs help people a lot. Domestic animals are  cows, cats, sheep and so on.    Many years ago when there were no cars and trucks people used horses and bulls working in the fields. Dogs are our  great friends but they also guard our houses and they are  used in the army and by the police. Cats catch mice and rats. As for other domestic animals they are also very useful.  Hens, ducks, geese, turkeys give meat and eggs. Cows and  goats give milk.    It should be said that both wild and domestic animals can  be good actors and we can see them in the circus. There are  animal­trainers that train a certain kind of animals. For  example, Kucklachov has the theatre where cats play main  parts. Such shows are really funny and interesting. Descriptors; ­ Read and translate the text   Presentation of the grammatical materials through “Bus stop”.  The teacher presents materials as a guide in the bus. Each bus  stop presents one city of the Kazakhstan. Bus stop 1 “Astana” Task ­3 UE3. Learners change the words into the right form of adjectives. Clean –cleaner – cleanest Easy - ______ - easiest Fat - ______ - fattest Hot - ______ - hottest --------- – simplier - _______ Thin – thinner - _________ Brainstorming :  I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Today we’ll  speak about  animals ­Do you like animals? What is your favorite animals? ­What do you know about wild animals? Name some of them. ­What color is your animals? Now let’s introduce with the names of some animals They are: a squirrel   /’skwirәl/,­ a wolf    /wulf/,  a rabbit    /’raebit/,  a  fox /foks/ Inductive methods Ex: 1 Make sentences You should make sentences from present  using these verbs Table, chair, clock, time, door For example:  In present: The ball is under the door.       Descriptors:    ­ Use of grammar;   W.3  Task­2 “Spiral curricular” 1. What animal is it? 2. What  can it  do?  3. Where does it live? 4. What do you know about this animal? 5. What kind of features do you know about this animal? Descriptor: listen and  give the facts about animal There are 30 animals at the  beginning of  the person find  10 animals  in  the  picture. Descriptor: recognize find group collect choose and express  compare  and say describe the object. 1­point Let’s  compare animals and human beings  1. Hippos have little ears.  We have P1...ears 2. Elephants have big noses.  We have P2... 3. Giraffes have long necks.  (people). We have P3... 4. Owls have big eyes.  We have P4... 5. Crocodiles have big mouths. We have P5... End 10 min  My mood after the lesson Tick ( )˅ Smiles Stickers Self­ assessment 1 2 3 4 I can find the name of the  pictures I can read and translate the text I can answer the questions I can share my ideas Additional information  Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more able  learners? Most support: ­they will repeat the new  words and they can learn  words by repeating  ­I’ll give them cards which have translation of the  words in the text    ­ I’ll show the pictures, if  they can’t say it in  English, they can say it in  their native language  Teacher gives different  activities for each  subgroup.  Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety check ICT links 1. After each activity  teacher  will assess with tree Safety health technology CD disk Health activities 2. According to their mood  after the lesson students will  stick stickers to the smiles that  handing on the board 3 Students fill in assessment  sheets (put ticks and crosses) Group 1: underline new  words and explain their  meanings Group 2: ask 10 questions  about the specific details  of the text.  Group 3: summarize the  text. Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/ difficulties of  individuals that will inform my next lesson?

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку

Отрытый урок по англиискому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.12.2018