ПЬЕСА
«Лор хила атта дац»
Часть первая.
Хеда тахана доьшучера ч1ог1а самукъа даьлла еара ц1а. Ч1ог1а лор хила лууш, лоьри дешар 1амо яханер иза исс класс ма яьккхинехь.
-Нана, нана тхан кхана дуьйна практик ю йолалуш. Ас гойтур ду хьун цаьрна лор муха хила еза.
-Вай, сан йо1 я юй и къамел дийриг. Лор муха хила еза тов…. Цхьа шо бен дуй ахь доьшуш. Лор муха хила еза гайтам гена ду хьун.
Амма Хеда и хезаш яцар. Ша кхана больнице яхан лоьрин болх беш хьийзаш гуш яра иза.
Часть вторая.
- Вай, и хьун практика ю. Сом лелар яц оц практике. (Ластина сумка маьнги т1е кхоьссина, нанна улле яхара Хеда. Иза ч1ога оьг1азе гуш яра)
- Хьун дина хьуна Хеда? Стенна реза яц хьо?
- Нана, тхо практика ю аьлла д1адигина больнице, цигахь тхоьга бохукх «Шун х1ара дуьххьарлера практика ю. Аша шин к1ирнахь больнице схьа лелаш чекхяккха еза иза. Хаза кораш ц1ан деш, чан д1а а йоккхуш, горгамаш хьокхуш» Со лоьрин дешар 1амош ма ю. Санитар со деша ца яхча хилало.
- Ма хийца елла хьо. Ас кхиина Хеда я юй те хьо аьлла йиснакх со.
- Нана, Пет1амати нанас боху, ша шен йо1 горгамаш хьекха кхиина яц. Иза ишта болх беш ца хилита яхита ша деша. Горгамш хьекха а, чан яккха а ша иза ц1ахь 1амор ю, а деша ша иза фельдшер хилита яхитина бахар цо. Пет1амат кхин х1окху практике йог1ур яц аьлла д1айигира цо. ( Хедас шен нанас а, шегахьа г1о даккхаре са туьйсура)
- Вай, Хеда хьо лор хила лууш яц? Хьан безам баьлла Лоьрин балхах?
- Дера ю нана лор хила лууш сом.
- Т1аккха хьуна хьун хаьа ? Тахана, со больнице кхаьчнехь, сунна хьун г1о далур дар хьога?
- Нана оха х1инца теории бен ма ца 1амийна. Ас х1у г1о дир дар хьуна? Ас хьуна хууш волу лоьре дарба леладойтур даркх. А аса, хьан палати чохь ц1ен хилийта, хьуна уллохь 1аш, горгамш хьокхур яр,ченаш д1айохур яр, мотт д1анисбер баркх.
- Хеда, х1инца ахь дечу къамелан со реза ю. Хьажал, сан жима Хедушка, хьай ненац дуьстича хьуна луур дацар маха тоха а, молха дала а. Хьуна хаьа, хьой х1окху цхьан шеранчохь лор ца хилли. Амма хьай нана ц1енчохь 1илла лаьа хьуна. Лор хила Хеда дуккха шераш деза. Уггаре коьртаниг хьуна 1ама дезаш ду. Къинхетаме хила. Адамах дог лозуш хила. Цомгуш долу, бала хьогуш меттахь долу адман хьайга далуш долу г1о- накъостал дар. Коьртер г1айба нисбеш, мот тобеш, чан д1а а йоккхуш, цул совнаг1а ела елла, хаза йист хуьлуш хила еза. Хьо кхаьчначу меттехь, хьо пайде хилар ма доккха хьум дукх Хеда. «Дела реза хуьлийла» боху дешнаш ма деза дукх. Хьо ишта къинхетам болуш хила лаьа сунна, Хеда. Т1аккха хир ю хьо лор.
Хеда ойлане юьжир. Иза кхитир ша нийса ца хилли.(тихо звучит песня: «Вигахьа хьа нана со…)
- Сан Нана, сан хьоме Нана. Со х1инца кхетта хьун. Дела реза хуьлийла хьуна.
Алиева Асма.
АННОТАЦИЯ
Моя пьеса называется «Лор хила атта дац» (Нелегко стать врачом).
В пьесе три действующих лица. Это рассказчик, студентка Хеда и её мама.
Хеда – девочка 17 лет. У Хеди в силу своего возраста, очень своенравный характер. Она амбициозна и уверена в себе.
Мама Хеды – женщина 40-50 лет. Очень приятный человек. Любящая мама. Спокойная и рассудительна.
Я написала эту пьесу, потому что считаю что из поколения в поколении , проблема «отцов» и» «детей» оказывается вечной. Из рассматриваемой мною проблемной ситуации, как и из любой другой, есть выход. Очень часто слышится что наше поколении, т.е. молодежь стала эгоистичной, не прислушиваются к старшим. И действительно нам современным подросткам кажется, что мы всё можем. Что нам не нужны советы. Старшее поколение, желая помочь нам, предлагает свой метод решения того или иного вопроса. Чаще всего основываясь на личном опыте и считая предлагаемый путь оптимальным. И как всегда оказываются правы. От родителей судьба их ребенка в первую очередь зависит на том ее этапе, когда закладываются и развиваются в сознании ребенка лучшие черты его характера. Любой человек должен с раннего возраста знать, что он, как и все люди, имеет право на собственное мнение. А терпение, понимание и уважение к родителям, к людям старшего возраста — качества, которые помогут ему пройти свой жизненный путь, преодолевая трудности.
Пьеса носит поучительный характер. Она написана с целью показать другим, как нужно воспитывать детей. А также, показана значимость выбранной профессии. Путь к врачебной практики долгий и далеко не каждый может пройти все эти ступени, которые позволяют сделать из любого человека настоящего специалиста.
Для того чтобы стать хорошим врачом надо в первую очередь
быть настоящим человеком. Безукоризненным человеком. Тот,
кто выбрал эту профессию должен быть благоразумным, прекрасным, добрым и
человеколюбивым.
Отнесись к больному так, как
бы хотел ты, чтобы отнеслись к тебе в час болезни. – Слова Гиппократ которые
выражают главную мысль пьесы.
Данная пьеса состоит из двух действий.
Первое действие:
Небольшая гостиная. На диване сидит мама и рассматривает школьные фотографии дочери. Хеда возвращается с занятий и с радостным видом сообщает о предстоящей практике.
Второе действие:
Мама на кухне готовит. И в это время домой вернулась дочка. Хеда не смогла скрыть своё недовольство. Мама села на стул и усадила рядом дочку. И они спокойно поговорили. А для Хеди этот разговор послужил хорошим уроком.
Звучит музыка. И Хеди с благодарностью обнимает маму.
Скачано с www.znanio.ru
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.