План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)
Оценка 5

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
22.04.2017
План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)
План урока английского языка на тему "Beautiful minds" в 9 классе по учебнику Solutions Intermediate. Учащиеся читают статьи, знакомятся с жизнью известных людей - скульптуром Алонзо Клеменсом из Колорадо и художником Ричардом Вавро из Шотландии. Урок проходит в режиме критического мышления.lesson planning "Beautiful minds" 9th grade
Beautiful minds.docx
Date: 12.04.2017 Grade: 9a Theme: 10E Beautiful minds Aim:    to develop students’ reading and speaking skills; to engage students in a classroom discussion; to encourage students to  understand and react to magazine article about two artists. Using modules New  approaches in  learning ICT  CT, Feedback Stages, time Teacher’s  activity Pupils’ activity Organizational moment 1 min. Lead­in Brainstorm  5 min. Greet the teacher and  wish to each other a  good day. Students write the  words connecting with   art and answer   the  questions. Students share   their  ideas to the class. Students fill in the table Know­ Want to know  – Have learnt Students say what they  know and what they  want to know. Greetings and wishing a good  mood on a lesson Let’s divided into two groups by counting the 1st  and the 2nd.  Look at the word  Art on the  board and think a bit what   different kinds of art  do you  know? (e.g drawing, painting,  photography, sculpting,  computer graphics). Write on the board: Do you enjoy doing art?  What kind of art doing like? Are you good at it? Do you know  any creative people  who  are   famous in the world? Can you  name them? They are Leonardo  da Vinchi, Miсhelangelo, Bill  Gates and others.  Look at the  expression on the board  “Beautiful minds”. What  associations are coming to your  mind with these words? The  teacher asks students to fill in  the table Know­ Want to know  –Learnt. What does it mean to  have a beautiful mind? Having a  beautiful mind means:  ­you can easily explore ideas  with others. ­you can appreciate alternative  points of view. Just like you can develop your  body, you can develop your  mind. You can have a beautiful  mind. According to Edward de  Bono, “there is very much more  that you can do to make your  mind more beautiful. In the  book, How to Have a Beautiful  Mind,  Edward de Bono writes Presentation  and practice 30 min. about how to develop a beautiful mind. Look at the slide on culture note  of Beautiful minds The title of  the lesson, Beautiful minds, is a reference to the book A  Beautiful Mind about the life of  John Nash, a Nobel prize­ winning mathematician, who  suffers from paranoid  schizophrenia. The book was   made into a film starring Russell Crowe.  What do you think  about  the aim of the lesson?  Today we’re going to talk about  two artists Alonzo Clemons and  Richard Wawro 1.Work with the texts.  Read  the text quickly. Answer  the questions What medical  condition do both artists have? What amazing talent do they  share? 1.Both artists have autism, or a  condition similar to autism. 2.Both artists are able to  produce works which are  absolutely true to real life.  Alonzo Clemens’ sculptures are  ‘anatomically correct”, and  Richard Wawro’s drawings are  perfectly accurate. 2.The work with the new  words. What new words have  you come across while your  reading?  Modeling clay – a plasticine,  savant – a person with a high  level of knowledge or skill,  especially someone who is less  able in  other ways autism,  Frolicking foals, autism. What  are their meaning? 3. INSERT strategy. The  teacher explains how to work  with the text using insert in the  text. 4.Exercise 3 p.98 Read the text  1.Students read the  texts quickly then  answer the questions. Critical  thinking Formative  Assessment New  approaches in  learning Students work with text and find  the new words and explain their  meanings. Students work with the  text and mark “ !”  if  the  information is new  and interesting,  underline information,   put  “ X”  if you  disagree with the  author, put “?” and  circle information if   they want  or need more and choose the correct answers.  Look at the slide and check  answers as a class. 1b  2d  3c  4b 5. The work with the table.  Decide if the sentences are true  or false for each artist. Clemons: 1 false; He was bon  in Colorado, USA. 2true 3false; His interest was in sculpture.  4true  5true Wawro: 1true  2false; His  teacher discovered it. 3true   4true  5true 6. Speaking Which of these special talents  and abilities would you most  like to have and why?  1.The ability to do extremely  difficult mathematical  calculations in your head. 2.The ability to remember and  recall huge numbers of dates,  facts, numbers, etc. 3.The ability to draw or paint  beautifully. 4.The ability to play a musical  instrument to a very high  standard. 5.The ability to learn a foreign  language extremely quickly. Encourage students to give  specific examples of what they  would do if they had those  abilities.  Additional task You have the opportunity to go  to an exhibition of either Alonzo Clemons’ or Richard Wawro’s  works. Look at the pictures and  photos. Which exhibition would  you choose and why? Why are  you rejecting the other opinion?  Ask two or three pairs to explain their choice to the rest of the  class. Feedback: The teacher asks  students  to make up the  cinquain  by today’s lesson.  clarification. Then put   “      “ star up to three  descriptions of things  that are important to  them. Students read the text  again and answer the  multiple choice  questions. Students  compare answers,  explaining why the  other options are  wrong. Check answers  as class. Students decide if the  sentences are true  or  false for each artist. In  pairs, students check  their answers and  correct the false  sentences. In pairs, students talk  about which of the  abilities they would like to have. Go through the task  together. In pairs,  students  look at the  photos of the two  artists’ work and  choose which  exhibition they would  like to go to and why. Giving a feedback of  the lesson. Students fill in the last  Formative  Assessment Reflection 5 min column of the table   Know­ Want to know  – Have learnt Evaluation list The teacher asks students to  fill in the last column of the  table   What have you learned  today? What can you do now?  And elicit the answer: I can  identify and use different verb  patterns. Home task: WB p.88, make a  presentation or projects  about  other famous artists of the world  or our country. Decide if the sentences are true or false for each artist Clemons Wawro 1 He was born in Britain. 2 His parents discovered his rare talent. 3 He had an interest in art from an early age. 4 He became popular as soon as his works  were exhibited. 5 He couldn’t communicate with people very  well. The criteria of evaluation   “5”    0­1  mistakes            “4”    2­3 mistakes     “3”    4­5 mistakes   “2”    more than 5 mistakes Decide if the sentences are true or false for each artist Clemons Wawro 1 He was born in Britain. 2 His parents discovered his rare talent. 3 He had an interest in art from an early age. 4 He became popular as soon as his works  were exhibited. 5 He couldn’t communicate with people very  well. The criteria of evaluation   “5”    0­1  mistakes            “4”    2­3 mistakes     “3”    4­5 mistakes   “2”    more than 5 mistakes Know Know Know KWL Want to know KWL Want to know KWL Want to know Learnt Learnt Learnt Know KWL Want to know Learnt  Speaking Which of these special talents and abilities would you most like to have and  why?  1.The ability to do extremely difficult mathematical calculations in your head. 2.The ability to remember and recall huge numbers of dates, facts, numbers, etc. 3.The ability to draw or paint beautifully. 4.The ability to play a musical instrument to a very high standard. 5.The ability to learn a foreign language extremely quickly. Speaking Which of these special talents and abilities would you most like to have and  why?  1.The ability to do extremely difficult mathematical calculations in your head. 2.The ability to remember and recall huge numbers of dates, facts, numbers, etc. 3.The ability to draw or paint beautifully. 4.The ability to play a musical instrument to a very high standard. 5.The ability to learn a foreign language extremely quickly. Speaking Which of these special talents and abilities would you most like to have and  why?  1.The ability to do extremely difficult mathematical calculations in your head. 2.The ability to remember and recall huge numbers of dates, facts, numbers, etc. 3.The ability to draw or paint beautifully. 4.The ability to play a musical instrument to a very high standard. 5.The ability to learn a foreign language extremely quickly. Speaking Which of these special talents and abilities would you most like to have and  why?  1.The ability to do extremely difficult mathematical calculations in your head. 2.The ability to remember and recall huge numbers of dates, facts, numbers, etc. 3.The ability to draw or paint beautifully. 4.The ability to play a musical instrument to a very high standard. 5.The ability to learn a foreign language extremely quickly. Cinquain 1 line – the title of the   topic (one noun) 2 line – the description of   the subject (two adjectives) 3 line ­  the description of  the action    (three verbs) 4 line – the phrase expressing   the attitude to the  topic        5 line – the synonym generalizing   or enlarging the meaning of the topic Cinquain 1 line – the title of the   topic (one noun) 2 line – the description of   the subject (two adjectives) 3 line ­  the description of  the action    (three verbs) 4 line – the phrase expressing   the attitude to the  topic        5 line – the synonym generalizing   or enlarging the meaning of the topic Cinquain 1 line – the title of the   topic (one noun) 2 line – the description of   the subject (two adjectives) 3 line ­  the description of  the action    (three verbs) 4 line – the phrase expressing   the attitude to the  topic        5 line – the synonym generalizing   or enlarging the meaning of the topic

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)

План урока английского языка на тему "Beautiful minds" (9 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.04.2017