По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс
Оценка 4.9

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

Оценка 4.9
Интерактивная доска +1
docx
английский язык
5 кл
01.04.2017
По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс
Date: Form: 5 The theme : Unit 3. Step 4. Whose T-shirt is this? The aim of the lesson: - to teach pupils to answer the question and presentation of the new words: a T-shirt, a jacket, trousers, trainers, jeans, shoes, a tie, a hat, an anorak, a skirt, a pullover, a dress. Questions: whose? Demonstrative pronouns: these, those. Pronouns: mine, yours, hers, his, theirs. - to develop the pupils speaking, listening, writing habits, to develop pupils skills and habits in monologue(dialogue), speech through asking questions, making up different conversations. - to teach them to respect their friends and other peoples. Visual aids: game, crossword, pictures
whose t-shirt is this.docx
Бекітемін _____________ оқу ісінің меңгерушісі Date: Form: 5 The theme : Unit 3. Step 4. Whose T­shirt is this?   The aim of the lesson: - to teach pupils to answer the question and presentation of the new words: a T­shirt, a jacket, trousers,  trainers, jeans, shoes, a tie, a hat, an anorak, a skirt, a pullover, a dress. Questions: whose? Demonstrative pronouns: these, those. Pronouns: mine, yours, hers, his, theirs. - to develop the pupils speaking, listening, writing habits, to develop pupils skills and habits in  monologue(dialogue), speech  through asking questions, making up different conversations. to teach them to respect  their friends and other peoples. - Visual aids: game, crossword, pictures 1.Organization moment: T ­ Good morning  pupils! P ­  Good morning teacher! T – How are you? P – We are fine. And you? T ­ I`m ok. Thank you, take you seat please. T – Who is on duty today? P – I`m on duty today. T – Who is absent? P – All are present. T – Thank you, seat down, please. T – O`k!  What was your home task for today? P – New words and Ex: 9. P: 56. II.Checking up home work. a) new words/learn by heart/ b) Ex: 9. p: 56. III.Warm up.   Write 4 names of your classmate IV. New lesson. ə ˈ ː əː  n.­ футболка   ti ſ ɪ ə  n. ­ кроссовки trainers – / tre n (r)/ New words: sock ­ /s k/ɒ  n.   шұлық a T­shirt – /  t/ ˈ ʒ ː  n ­ джинсы ə əː  n. ­ юбка  sk t/ ə ˈ ə   swet (r)/ ˈ əʊ ə ˈ ə an anorak – /  æn  æn ræk/ roller skates – / r jeans – /d i nz/ a sweater – /  a skirt – /   n. ­ свитер l (r) ske t/  ɪ роликті коньки  n – күрте, кеудеше trousers – / tra z z/ ˈ ʊ ə  n. ­ шалбар ə əː  n. – ерлер көйлегі  ſ t/ a shirt – /  a tie –  / a cap – /  ə ɪ  n. ­ галстук  ta / ə  kop/  n. – тақия, тымақ, шапка v (r)/  n­ пуловер ə ˈ ʊ əʊ ə a pullover­ /    p l ə  blazer/ ə ˈ ʒ   d æk t/  a blouse – /  a jacket – /  shoes – /ſu /ː  n. – туфли, бәтеңке a hat – /   n. ­ шляпа  n.  ­ блузка ɪ  n. – жакет, күрте, кеудеше a dress ­ /   n.­ әйелдер көйлегі ə  hit/ ə  drew/ Practice Open your copybooks and write down the date. Ex: 3. p: 58. Listen and point. Ex: 2. p: 57. Listen. Mrs Evans: Colin, whose T­shirt is this? Is it yours or Carol`s? Colin: It`s not mine, it`s Carol`s. Mrs Evans: And whose jeans are these? Are they yours, Carol? Carol: Mine? No, they aren`t mine, they`re Colin`s.       Object Pronouns Possessive Adjectives Possessive Pronouns Me You Him Her It Us You Them My Mine Your (сенің/сіздің) Yours (сенің/сіздің) His Her Its Our Your Their His Hers Its Ours Yours Theirs         V. Consolidation of the new lesson. Complete  the sentences with the words in the box. my your her his mine yours his hers Example: This is my pen. Where`s yours?      a)    Is this your cap?        No, it isn`t. _________ is in my bag. a Is this my jacket?        Yes, it`s _________. a Are these Colin`s trainers?        Yes, they are ________. a Are these Omar`s jeans?        No, they are not ______. They`re _______. a a Is this Carol`s blouse?        No, it isn`t  _________ . Is this _________ blouse?        Yes, it`s ______________ . a What`s _________ name?        ______ name`s Ben. And what`s  _____name?        ______ name`s Asel. PUZZLE TIME. /16 words/ B A W A D S E T R A I N E R S H D F G S O C K H J A A W H I T E A J A C K E T L K R J S O E T R O U S E R S A T W E T T S H I R T N A L L E R S K A T E S D C S A P K Q C A A N O R A K R W E U T E R E A T I E P L E P U L L O V E R S A Y O R S H I R T S G C P A   VI.Giving homework. a. b. new words /learn by heart/ Ex: 4. P:58. VII.Giving marks. T – Dear, pupils today, your work good at the lesson. Thank you!       Your marks are ……. VIII. The end of the lesson. T – The lesson is over.  Good­bye, pupils!

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс

По английскому языку "Whose T- shirt is this" 5 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.04.2017