Поурочный план 1 класс
Оценка 4.8

Поурочный план 1 класс

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
31.03.2017
Поурочный план 1 класс
Поурочный план на тему "Еда и пища". Ученики знакомятся с новыми словами про еду. Повторяют их и пишут в тетрадях. также пишут слова во мн.числе и в ед.числе. Играю в игру “Bring me a letter” . делают физминутку. И отвечают на вопросы.Поурочный план 1 класс
English Grafe1 Unit7 Food and drink Animals like LESSON PLAN.docx
Long­term plan unit:  7   Food and Drink   Date:  CLASS: 1 School:  Teacher name: Baimuratova G.A. Number present:  absent: Theme of the lesson: Animals like… Learning objectives(s) that  this lesson is contributing  to 1.S5 produce words in response to basic prompts 1.L3 recognize with support the spoken form of a limited range  of basic words 1.S1 make basic personal statements and simple statements  about objects 1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to  give basic personal information Lesson objectives All learners will be able to: say names of some animals intelligibly say names of some food items intelligibly produce some approval/disapproval sounds Most learners will be able to:          understand some factual questions about animals and  their food respond appropriately to some yes/no questions use some short form answers correctly respond to some information questions about animals  correctly Some learners will be able to: produce a simple food chain and narrate to class what  eats what  use present simple forms correctly in narration without  teacher’s support Success criteria Value links  Learners have met this learning objective  UE9, if they  can respond appropriately 8 ­10  questions  Cooperation Respect : when students work in pairs, they  will learn to be polite and respectful to each other Cross curricular links      Performance arts: use gestures and movements  Science ICT skills Previous learning  Smart board plural ‘s’ forms, irregular plurals: sheep  fish  mice; personal  pronoun  they  present simple forms: eat, like; short forms: do  Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources Beginning GREETING Teacher greets students; students respond to greeting  and take their places. Hello, children! How are you?         WARMING UP 1.Pupils sing songs about food and animals 2. Pupils play a game “Bring me a letter” Pupils  produce some approval/disapproval sounds and name words of food and animals. Animal songs for Kids Food song   http://www.youtube.co m /watch? v=7lKclr67ajY Board with letters Teacher distributes English letters to pupils and name any letter, the pupil who has this letter has to place  his/her letter on the letter board and name next letter.  Pupils name also a word:   p­ for­ pizza. Middle PLAYING BINGO Teacher follows BINGO Instructions: Prepare:  Print out different BINGO cards with  pictures of animals’ food for each child plus a call  sheet.  Cut out the call sheet and put the squares into  a hat or bowl.  Distribute:  Hand out one Bingo card to each child  (each card should be different).  Call:  The caller should pull out one image, describe  it and show it to the children.  Mark Image:  The children will then place paper  squares on the called image if it is on their card.    Winning:  Once a predetermined pattern is made on  a card, the child with that card calls out BINGO. PHYSICAL ACTION  I’m a big big cat, I’m a little little, mouse, Big little, big little, Clap! Clap! Clap!                         I’m a big big gorilla,  I’m a little little ant,  Big little, big little, Clap! Clap! Clap! I’m a big big shark,   Cards with pictures of   grass, fish, bananas,  milk, leaves,  bugs   etc       Action song for Kids https://www.youtube.  com/watch?v=  OwRmivbNgQk A set of 10 questions to read out I’m a little little frog, Big little, big little, Clap! Clap! Clap FORMATIVE ASSESSMENT 1. Teacher demonstrates what learners have to do  with a model question.  Teacher then reads out each  question about animal food e.g. Do cats like milk?  Do cows eat eggs? repeating each question twice and learners answer yes or no on their answer sheet.  Teacher encourages learners to answer Yes they  do/No they don’t. Do dogs like grass?                Do horses eat birds? Do cats like milk?                  Do bears like bugs? Do cows eat eggs?                 Do mice like   cheese? Do cows eat grass?                Do monkeys eat   Do rabbits eat leaves?                    bananas? FEEDBACK End Evaluation of the lesson by means of oral feedback  from students – thumbs up or down and why. Teacher asks guiding questions to less able students  such as: ­ Can you name animals? ­ Can you name their food? ­ Can you answer the questions? Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners?  more able learners will be  challenged by prompting their groups to  develop speaking  More support will be given to  weaker learners by giving  them a modified worksheets  in some tasks with greater  support Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety  check ICT links   through questioning and the  redirecting of questioning in  feedback activities through observation in   performance activities  through formative task  White board is used no more than 10  minutes  Use water based  pens  Health promoting  techniques  Breaks and physical activities used.  Points from Safety  rules used at this  lesson.  Use video 10 minutes Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners  learn today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to timings?  What changes did I  make from my plan and  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс

Поурочный план 1 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2017