Презентация к уроку английского языка "Lesson 4b. Who's who" для обучающихся 5 классов (УМК "Spotlight")
Оценка 5

Презентация к уроку английского языка "Lesson 4b. Who's who" для обучающихся 5 классов (УМК "Spotlight")

Оценка 5
Презентации учебные
pptx
английский язык
7 кл
05.01.2022
Презентация к уроку английского языка "Lesson 4b. Who's who" для обучающихся 5 классов (УМК "Spotlight")
Презентация к уроку английского языка "Lesson 4b. Who's who" для обучающихся 5 классов (УМК "Spotlight")
Lesson 4b. Who's who.pptx

Who’s who? Module 4. Lesson 4b

Who’s who? Module 4. Lesson 4b

Who’s who?
Module 4. Lesson 4b
Ogryzkova Olga Sergeevna
School #4
Khanty-Mansiysk
2021

Цель урока Способствовать развитию лексических навыков по теме «Внешность», умения употреблять формы притяжательного падежа существительных, навыков говорения и письменной речи (краткое описание человека с опорой…

Цель урока Способствовать развитию лексических навыков по теме «Внешность», умения употреблять формы притяжательного падежа существительных, навыков говорения и письменной речи (краткое описание человека с опорой…

Цель урока

Способствовать развитию лексических навыков по теме «Внешность», умения употреблять формы притяжательного падежа существительных, навыков говорения и письменной речи (краткое описание человека с опорой на образец).

Vocabulary Appearance

Vocabulary Appearance

Vocabulary
Appearance

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone

Mickey Mouse & Goofy

Quasimodo & Esmeralda

Asterix & Obelix

Look at the characters. What do you know about them? Which of them do you like more?

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone

Mickey Mouse & Goofy

Quasimodo & Esmeralda

Asterix & Obelix

Ex.1a p.58. Match the descriptions to the characters.

He’s short and plump with a big mouth and a big nose.
He’s tall and fat with red hair and a red moustache.
He’s short with fair hair, big eyes, a big nose and a moustache.
She’s short and thin with red hair, a small nose and a small mouth.
He’s tall and thin with long ears and a big nose.
She’s tall and thin with long brown hair.

List the words from the descriptions under the headings:

Facial features

Height

Hair

Build

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone Mickey

Fred & Wilma Flintstone

Mickey Mouse & Goofy

Quasimodo & Esmeralda

Asterix & Obelix

Check yourself!

He’s short and plump with a big mouth and a big nose. (Fred Flintstone)
He’s tall and fat with red hair and a red moustache. (Obelix)
He’s short with fair hair, big eyes, a big nose and a moustache. (Asterix)
She’s short and thin with red hair, a small nose and a small mouth. (Wilma Flintstone)
He’s tall and thin with long ears and a big nose. (Goofy)
She’s tall and thin with long brown hair. (Esmeralda)

List the words from the descriptions under the headings:

Facial features

Height

Hair

Build

A big mouth

Short

Red hair

Plump

A big nose

Tall

Fair hair

Fat

A red moustache

Long brown hair

Thin

Big eyes

A small nose

A small mouth

Long ears

Ex.1a p.58. Match the descriptions to the characters.

Everyday English Asking for and giving personal information about someone

Everyday English Asking for and giving personal information about someone

Everyday English
Asking for and giving personal information about someone

Asking for information What is his/her name?

Asking for information What is his/her name?

Asking for information

What is his/her name?
Where is he/she from?
How old is he/she?
Has he/she got any brothers or sisters?

Giving information His/her name is … (Tim/Tanya)

Giving information His/her name is … (Tim/Tanya)

Giving information

His/her name is … (Tim/Tanya).
He/she is from … (Russia).
He/she is … twelve (years old).
Yes, she has got … (1 brother and 2 sisters). / No, he/she hasn’t. / I don’t know.

Reading

Reading

Reading

Reading Ex.3 a) Read Janet’s lines in the dialogue

Reading Ex.3 a) Read Janet’s lines in the dialogue

Reading

Ex.3 a) Read Janet’s lines in the dialogue. What is the dialogue about?
b) Complete the gaps (1-5) in the dialogue with the missing sentences (A-F). There is one extra sentence. Listen and check.

Janet: This party is great!
Steve: 1)……….
Janet: Hey, look at that boy over there. Who is he?
Steve: 2)……….
Janet: Yes. What is his name?
Steve: 3)……….
Janet: He has got lovely blue eyes! How old is he?
Steve: 4)……….
Janet: What is he like?
Steve: 5)……….

The one with the fair hair?

He’s fifteen.

Yes, it is.

He’s tall and thin.

He’s very funny. Come and meet him.

Johnny. He’s Bill’s brother.

Reading. Check yourself! Ex.3 a)

Reading. Check yourself! Ex.3 a)

Reading. Check yourself!

Ex.3 a) Read Janet’s lines in the dialogue. What is the dialogue about?
b) Complete the gaps (1-5) in the dialogue with the missing sentences (A-F). There is one extra sentence. Listen and check.

Janet: This party is great!
Steve: 1) – C. Yes, it is.
Janet: Hey, look at that boy over there. Who is he?
Steve: 2) – A. The one with the fair hair?
Janet: Yes. What is his name?
Steve: 3) – F. Johnny. He’s Bill’s brother.
Janet: He has got lovely blue eyes! How old is he?
Steve: 4) – He’s fifteen.
Janet: What is he like?
Steve: 5) – E. He’s very funny. Come and meet him.

The one with the fair hair?

He’s fifteen.

Yes, it is.

He’s tall and thin.

He’s very funny. Come and meet him.

Johnny. He’s Bill’s brother.

Grammar Possessive (‘s/s’)/whose

Grammar Possessive (‘s/s’)/whose

Grammar
Possessive (‘s/s’)/whose

Bill ’s brother. Ann ’s room

Bill ’s brother. Ann ’s room

Bill’s brother.
Ann’s room.
Whose brother is Tony?
Mary and Helen’s.

Noun singular + ‘s – существительное в ед.ч + ‘s

The boys ball.
The girls toys.
BUT!!! Но со словами-исключениями + ‘s
The men’s car
The women’s dresses.
The children’s room.

Noun plural –s + ‘ - существительное во мн.ч, оканчивающееся на s + ‘

The possessive Case (Whose?) – Притяжательный падеж существительных (Чей?)

Ex.4 p.59. Read the rules.

Grammar Imperative

Grammar Imperative

Grammar
Imperative

The Imperative – повелительное наклонение глаголов

The Imperative – повелительное наклонение глаголов

The Imperative – повелительное наклонение глаголов

Повелительное наклонение глаголов совпадает по форме с инфинитивом без частицы to.
Stand up! Вставай/Встаньте!
Отрицательная форма повелительного наклонения образуется при помощи Do not/Don’t и инфинитива.
Don’t come in! Не входи(те)!
Повелительное наклонение всегда обращено ко второму лицу единственного или множественного числа.
Open your books. Открой(те) свои книги.
Повелительное наклонение употребляется для выражения:
А) приказания: Be quiet! Тише!
Б) инструкции: Press the button on the left. Нажмите кнопку слева.
В) предложения/просьбы: Have some orange juice. Выпей(те) апельсинового сока.
Sit down, please! Садитесь, пожалуйста!

Ex.5 p.59. How do we form the imperative? Find examples in the dialogue.

Ex.6 p.59. Use the prompts to make sentences.
Close the window
Sit down
Be quiet


Look at him
Play the guitar
Stand up

Close the window – закрывать окно

Close the window – закрывать окно

Close the window – закрывать окно

Close the window, please!
Закрой(те) окно, пожалуйста!

Sit down - садиться Sit down, please!

Sit down - садиться Sit down, please!

Sit down - садиться

Sit down, please!
Садись (садитесь), пожалуйста!

Be quiet – быть тихим Be quiet, please!

Be quiet – быть тихим Be quiet, please!

Be quiet – быть тихим

Be quiet, please!
Будь(те) тише, пожалуйста!

Don’t look at him! Не смотри(те) на него!

Don’t look at him! Не смотри(те) на него!

Don’t look at him!
Не смотри(те) на него!

Look at him – смотреть на него

Don’t play the guitar! Не играй(те) на гитаре!

Don’t play the guitar! Не играй(те) на гитаре!

Don’t play the guitar!
Не играй(те) на гитаре!

Play the guitar – играть на гитаре

Don’t stand up! Не вставай(те)!

Don’t stand up! Не вставай(те)!

Don’t stand up!
Не вставай(те)!

Stand up - вставать

Speaking

Speaking

Speaking

Portfolio: imagine you are at a party

Portfolio: imagine you are at a party

Portfolio: imagine you are at a party. You want to find out about someone there. Take roles and act out a dialogue. Use the dialogue in Ex.3 as a model. Record yourselves.

Ex.7 p.59.

Writing (a short description)

Writing (a short description)

Writing
(a short description)

Writing (a short description) John is 11 years old

Writing (a short description) John is 11 years old

Writing (a short description)

John is 11 years old. He is tall and thin. He has got fair hair, blue eyes and a big mouth. He is very clever.

Ex.8 p.59. Portfolio: Write a short paragraph describing your friend.

Thanks !

Thanks !

Thanks !

Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.01.2022