Презентация используется на уроках во 6 классе, лучшего запоминания лексики урока, т.к. дети этого возраста начинают теряять интерес к изучению , а лексика не используется в реальной жизни. Именно поэтому приходится прибегать к таким способам развития интереса учащихся к изучению английского языка. Детям очень нравятся яркие картинки и они с удовольствием повторяют слова .Результат - замечательный!
Healthy food
Автор презентации:
Попова Елена Антоновна
учитель иностранных языков
МБОУ Шушенская СОШ №3
В презентации использованы
фото из сети Интернет.
2017 г.
Warming up
Write the words in three columns:
Write the words in three columns:
tomato, cucumber, orange, cornflakes, cheese, milk,
apple juice, sugar, butter, ham, eggs, coke, tea,
bananas, coffee, mineral water, yogurt, pears.
DRINKS VEGETABLES AND FRUIT OTHERS
Let’s continue warming up our vocabulary. Listen to me
and try to complete some sentences using necessary
words.
Вкуснотища – Very good! Пищу
называют
Это вовсе не каприз, сыр
мы называем
Мясо
жарится, шкварчит, мясо по-
английски
Арбуз предпочитаю сливам,
арбуз иначе
Узнали все впервые, что
груша
Масло нужно всем
ребятам. Масло по-
английски
Без соли борщ не лезет в
рот. Соль по-английски
Ведро воды не принесете?
Вода, водичка будет
Слива тут и слива – там.
Слива по-английски
Виноград мы съели весь.
Виноград – иначе
Молоко я пить привык
Молоко иначе - …
Так и лезет ко мне в рот
Этот вкусный бутерброд.
Всегда ты сладкий ждешь
сюрприз. Конфетки по-
английски
Я все варенье это
съем.
Варенье по-
английски -
Пирожки,
налетай!
Пирожок иначе -
…
Морковку ешь, в ней
каротин!
Да, есть, а
где
же «ин»?
Рыбу ловишь – не
шумишь,
Рыба по-английски
-
Клубнику ты скорей
бери!
Люблю клубнику - …
Полез на дерево мой
брат. Орехи рвет.
орешек -
Винни-Пуха нет ли с
вами? А то спрячу мед
свой
Свинину заготовлю впрок,
cвинина по-английски
Треску ужасно любит
кот, треску мы
называем.
Ну не лезет мне в
карман
С изюмом булка, то
есть
Speaking: answer my
questions
Do you like milk?
What time do you have lunch?
Did you have salad yesterday?
How much sweets do you usually
eat a day?
What is your favorite food?
Healthy and unhealthy
food
Complete the table with the words from the
box
Words: bread, butter, meat, sugar, sweets, fruit, chips,
Empty foods
Keep
vegetables
your
healthy
Give you
energy
Help you to
grow and
make you
strong
1….
cereals
cheese
2….
3….
pasta
4….
5….
6….
Fish
7….
cola
8….
Listening
Read the statements
and say T (True) or F( False).
* All foods are good for you.
All foods are good for you.
* Vitamins and minerals help you to keep
* Vitamins and minerals help you to keep
healthy.
healthy.
* Fruit and vegetables are full of sugar and
* Fruit and vegetables are full of sugar and
fat.
fat.
* Sweets, chips and coke keep you healthy.
* Sweets, chips and coke keep you healthy.
* You should eat a variety of foods to stay
* You should eat a variety of foods to stay
healthy and grow big and strong.
healthy and grow big and strong.
Meals
Read the text! You should understand it!
Answer the questions:
How many meals have you got a day?
When do you have breakfast (lunch, dinner,
supper)?
What do you usually have for breakfast?
What do you usually have for dinner?
What do you usually have for supper?
What do you prefer meat or fish?
What do you like better potatoes or spaghetti?
Do you like to drink after breakfast?
Do you prefer to have tea with lemon or with milk?
Are you a good eater?
Dialogues
How healthy is your friend ? Ask
some questions using the following
table!
Homework
Write a poster How to be Healthy.