Деятельностная цель- формирование у обучающихся способности к новому способу действия: к изучению новых лексических единиц и использованию их в речи;
Задачи: 1) учебная: введение и активизация новой лексики, совершенствование навыков аудирования и говорения;
2) сопутствующая: коммуникативные УУД-развитие коммуникативных навыков и навыков говорения, перевода, письма; расширение лингвострановедческих знаний и умений,
3) образовательная: формирование представления о типичных жилых домах в Англии , разнице слов Home и house;
4) развивающая: познавательные и регулятивные УУД-содействовать развитию внимания, памяти, воображения, логики и мышления, способности к сравнению и сопоставлению речевых единиц, к анализу, обобщению, целеполаганию, планированию своей деятельности;
5) воспитательная: личностные УУД-формирование представления о ценностях знания, красота, традиции, способствовать бережному отношению к дому, нравственно эстетическое оценивание
phonetic drill
• [u: ] – room, bathroom , bedroom
Ɔ
ʃ
:] – wall, hall , floor, door
•[
•[t ] cheese, kitchen , teacher
•[æ] flat, salad, have
phonetic drill
• We are lucky
• We are lucky to have a house
• We are lucky to have a big house
• We are lucky to have a big yellow house
• We are lucky to have a big yellow house with a garden
• We are lucky to have a big yellow house with a
beautiful garden
• We are lucky to have a big yellow house
with a beautiful garden on a small island
Proverbs.
• An Englishman’s house is his castle.
• East or West home is best.
• Every bird likes its own nest.
• Every dog is a lion at home.
• The wider we roam, the welcomer home.
• Men make houses, women make homes.
• Мой дом – моя крепость.
• Всякому мила своя сторона.
• Всяк кулик свое болото хвалит.
• В гостях хорошо, а дома лучше.
• Мужчины создают дома, а женщины – домашний очаг.
• Всяк кулик на своем болоте велик.
How can we name the
How can we name the
place where we live?
place where we live?
HOME
HOUS
\
E
THE POEM
Let's go today.
Let's go to my house.
I'll show you all the
Where we work and
Here is the kitchen
Where Mother cooks
rooms
play.
for me.
room
Here is the living
Where I watch TV.
Here is the dining
ˊ ʌ ə ə
ɒ ɪ ʒ
A bungalow [ b ŋg l u]
A cottage [?k t d ]
A terraced house ['terəst]
A semidetached house
[ˎsemidit æˊ tft]
A detached house
[dit æˊ ʧt]
Block of flats
An old house
A Newhouse
A large house
A small house
A castle [ka:sl]
A caravan ['kærə væn] –
A boat
одноэтажная дача
коттедж, загородный дом
дом ленточной застройки, стоящий в
ряду одинаковых домов с общими
стенами.
дом, имеющий общую стену с соседним
домом.
особняк, обособленно стоящий
дом
многоквартирный дом
старый дом
новый дом
большой дом
маленький дом
замок
передвижной дом на колесах
лодка
Now we are going to listen to the text about Pete’s
house. I’ll give you cards with the questions. You
should answer them.
What is the difference between
these words: HOME – HOUSE?
• There is a new house in our street.
• It's time to go home.
• Russia is my home.
Home and House
House- the building
that is made for
people to live in.
Home- the place
where you live or
where you feel
that you belong
(принадлежишь).
. It’s time to go
home.
• Russia is my
home.
• There are many
new houses in our
street.
• What colour is your
country house?
HOME – HOUSE?
MY HOME
MY HOUSE
Fill in: home or house.
house
1. Is your … light or dark?
2. London is my … .
3. Last year I stayed in Britain too long
home
and I missed … very much.
4. I have a big … in the centre of the
home
house
park.
Read the line and cross out the odd
word :
flat, house, cat, cottage
1.
2. clock, lamp, cheese, TV set
3. bedroom, living room, kitchen, house
4. block of flats, computer, a terraced
house, a detached house
Your Home task :
learn the poem
we read
by heart
Thank you For our
lesson!Good luck!