В ходе урока использованы мультимедийные и интерактивные презентации, которые между собой сменяются:
1. «Help about the house». В основу данных технологий положен коммуникативный метод, наилучшим образом способствующий реализации главной задачи обучения: развитие речевых умений и навыков обучающихся. В ходе выполнения заданий проверяется усвоенный материал, на основе которого идет осмысление нового.В ходе урока использованы мультимедийные и интерактивные презентации, которые между собой сменяются:
1. «Help about the house». В основу данных технологий положен коммуникативный метод, наилучшим образом способствующий реализации главной задачи обучения: развитие речевых умений и навыков обучающихся. В ходе выполнения заданий проверяется усвоенный материал, на основе которого идет осмысление нового.
презент..pptx
Муниципальное бюджетное образовательное
учреждение «Средняя общеобразовательная
школа с. Воскресеновка
Учитель английского языка:
Семёнова Анна Константиновна
Help about the house
Do you help at home?
What should we do today?
1. We should repeat the words
on the topic “Housework”.
2. We should practise listening,
reading, speaking and writing
about housework.
3. We should think if we really
help our family about the house.
Make my bed
Feed my cat
Do the
shopping
Do the dusting
housework
Do the
hoovering
Take out the
rubbish
Do the
cooking
Water the
plants
Do the
washing up
Take out the rubbish
rubbis
h
At home
litter
In public places
To make
the bed To do the
To feed the cat
dusting
Which housework is
To do the
shopping
for Mum, Dad,
To do the
hoovering
children?
To take out
the rubbish
To do the
cooking
To water the
plants
To do the
washing up
Let's do exercises!
Up and Down
Up and down, up
and down
Clap your hands
and turn around.
How often do you do the
dusting?
I always do the dusting.
Fill in sometimes and never
and translate.
Parent's Helping Hand
What does Laura
do about the
house?
Will Laura win the trip to
Disneyland?
Laura`s Sunday.
In the morning she gets up at 7 o`clock. Laura
makes her bed and helps her mum to lay the table.
After breakfast she waters the flowers. Then she
feeds her fish and bird. At 11.15 she goes for a
walk. She has lunch at 1. 45. Then she draws and
plays puzzles. Her brother Steve repairs his bike. In
the evening Laura watches TV and goes to bed.
She likes her Sunday.
What Emotions Do You
Feel?
Positive Emotions Negative
Emotions
I Feel…
Unsatisfaction
Sadness
Fear
Tired
Satisfaction
Happiness
Success
Proud
Joy
Why?
Because I…
worked hard
didn’t relax
Was active
Received a good (bad)
mark
Let's finish!
1. I have
learned………………..
2. I have practised ..
……………
3. I would like to .………
again.
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с
договором-офертой сайта. Вы можете
сообщить о нарушении.