Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс
Оценка 4.9

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Оценка 4.9
Контроль знаний
docx
английский язык
9 кл
10.06.2019
Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс
Публикация является частью публикации:
9 класс 1 вариант демонстрационный вариант.docx
Reading A1. Read the text and choose if the statements are true, false or not stated. 9 класс  Вариант 1 Демонстрационный вариант Промежуточная аттестационная работа по английскому языку I was twelve when I entered the unfriendly region of examinations, and through which for the next seven years I had to travel. These examinations were a great test to me. The subjects which were valued by the examiners were almost always those I liked least. I would like to be examined in history, poetry and writing essays. The examiners, on the other hand, preferred Latin and mathematics. Moreover, the questions which they asked on both these subjects were almost always those to which I was unable to suggest a satisfactory answer. I would like to be asked to say what I knew. They always tried to ask what I did not know. This sort of treatment had only one result: I did not do well in examinations. This   was   especially   true   of   my   entrance   examination   to   Harrow.   The   Headmaster,   Mr Welldon, however, took a broad­minded view of my Latin text. This was the more amazing, because I was found unable to answer a single question in the Latin paper. I wrote my name at the top of the page. I wrote down the number of the question. But I could not think of anything connected with it that was true. Suddenly I made some dirty marks on my test paper. I stared for two hours at these spots. And then they collected my piece of test paper with all the others and carried it up to the Headmaster's table. It was from these small signs of knowledge that Mr Welldon drew the conclusion that it was enough to pass into Harrow. It showed that he was a man who did not depend upon paper demonstration. I was placed in the third, or lowest, division of the Fourth, or bottom, Form. The names of the new boys were written in the school list in alphabetical order. As my correct name, Spencer­ Churchill, began with an "S", I was in fact only two more names away from the end of the whole school. However, by being in the lowest form I got a great advantage over the cleverer boys. They all learned Latin and Greek and things like that. But I was taught English. We were considered such silly pupils that we could learn only English. Mr Somervell taught the stupidest boys the most ignored thing ­ to write simple English. He knew how to do it. He taught it as no one else has ever taught it. I learned it thoroughly. And when in after years my schoolmates who had won prizes for writing such beautiful Latin poetry and Greek epigrams had to come down again to common English,   to   earn   their   living   or   make   their   career,   I   did   not   feel   myself   at   any   difficulty. Naturally, I am in favour of boys learning English. I would make them learn English; and then I would let the clever ones learn Latin as an honour and Greek as a pleasure. But the only thing I would beat them for is not knowing English. I would beat them hard for that. (507) 1) At the age of twelve Churchill had his first examination. 2) Churchill couldn't pass the exams to Harrow several times. 3) Besides Latin, entrance exams to Harrow included mathematics. 4) 5) At Harrow, Churchill was considered to be the most gifted pupil. 6) As a pupil Churchill won a lot of prizes writing English poetry. 7) Churchill would like all the pupils to learn their native language properly. In the Latin exams Churchill didn't answer any question. Dialogue of Cultures A2. For questions 1­5, choose the correct answer: a, b or c. 1)What should a person get before starting to work? a) A levels b) a working card c) an application 2)A gap year is a period of time which a person takes to pause: a) between kindergarten and primary school b) between primary and secondary school c) between secondary school and college or university 3)A CV means  a) a summary of your job experience and education b) your autobiography c) an application for a job 4)Apple is a name of a US company whose best­known product is a) the typewriter b) the personal computer c) the dictating machine Use of English A3. Fill in the gaps with necessary letters. Ach…vement Empl…ment Q…lity Opt…nal Te…nical To tr…t A4. Match the words with the transcriptions. 1) to require 2) key 3) an opportunity 4) to prepare ˏɒ əʹ ɪ ɪ a) [ p tju:n t ] b) [ki:] ɪʹ ə c) [pr pe ] ɪə ɪʹ d) [r kwa ] A5. Choose the correct form of modal. Can / may / must / have to / should / needn’t 1) 2) 3) 4) 5) 6) You … work a lot to earn enough money. I … visit my grandmother. I haven’t seen her for ages. … I use your telephone? I … play rugby. I have so much to do. I … work late every day. You … go shopping. I have already bought all the products. A6. Choose the correct tense form. 1) He _______ a letter at the moment. 2) a) Writes b) Write c) d) Has written Is writing 3) 4) 5)I _____ a new book for an hour yesterday. 6) a) Am reading b)Read c) Have been reading d)Was reading 3) ______ you ever  ______ to London? 8) a) Had you ever been b) Have you ever been c) Was you ever in d) Has you ever been 10) 11) A7. Match the words with the definitions. 7) 4)The train ______ at 10. 9) a) Will leave b)Left c) Has let d)Leaves 1. To succeed in 2. To require 3. A comprehensive school 4. To pass an exam 5. Employment  6. a) Занятость, работа b) Нуждаться, требовать c) Сдать экзамен d) Преуспеть в e) Общеобразовательная школа 7. B1. Build the nouns from the following verbs. To develop, to advertise, to opportune, to invent. 8. 9. 10. B2. Complete the sentences, using the correct verb forms. 11. 1) The book … (to sell) in different countries. 12. 2) Dynamite … (to discover) by Alfred Nobel in 1867. 13. 3) The Olympic Games … (to hold) since 1896. 14. 4) Soon computers … (to use) in all classrooms. 15. 16. B3. Translate from English into Russian. 1) The Beatles made a breakthrough in pop and rock. 2) Popular newspapers, which are half the size of a broadsheet, are called tabloids. 3) Comprehensive schools provide compulsory education for children between the ages of 11 4) 17. and 16. It is valued when workers are showing initiative, co­operative, self­motivated, self­confident, creative and well­organised. 18.Writing 19.B4. You have got a letter from your English­speaking pen friend Steve. Complete the letter. I was glad to receive your letter. Next year I will go to the sixth form where I will learn  Maths, Information Technology, English and two more subjects – which ones, I haven’t decided  yet. I want to get into Oxford. It is rather difficult and you need to work hard. What opportunities do you have when you choose where to study? What are your plans  for the future? What subjects are you interested in?

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс
Скачать файл