Разработка открытого урока "A job for your future"
Оценка 4.6

Разработка открытого урока "A job for your future"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
04.03.2018
Разработка открытого урока "A job for your future"
Данный урок входит в раздел «Работа на всю жизнь» и связан с предыдущими уроками лексическим содержанием, грамматическим аспектом и влияет на последующие уроки своей теоретической, практической и познавательной значимостью. По целеполаганию урок способствует совершенствованию коммуникативных умений обучающихся по теме «Твоя будущая работа». По основной дидактической задаче – это урок введения нового материала, тренировка навыков его использования совместно с содержанием нового урока.
Разработка открытого урока A job for your future .docx
Открытый урок   : « A job for your future» Предмет: Английский язык Класс:  11а Тема   Цель: предоставить обучающимся возможность оценить свои возможности и  предпочтения при выборе профессии. Задачи: Речевая компетенция;    актуализация лексических знаний в рамках изученной темы; развитие навыков монологической речи по теме; развитие способности к логическому изложению содержания высказывания; развитие словообразовательных навыков развитие умения делать выводы из услышанного развитие интеллектуальных способностей обучающихся, развитие способности к распределению внимания, к догадке,  к сравнению и  расширение знаний студентов о мире профессий; воспитание толерантного отношения к мнению других  обучающихся; развитие умения работать в команде  Языковая компетенция:  Социокультурная компетенция:     Учебно­познавательная компетенция:             сопоставлению Тип урока: комбинированный Форма организации деятельности обучающихся: фронтальная,   дифференцированная. Методы   обучения:  объяснительно­иллюстративный,   репродуктивный,   частично­ поисковый.  Технологии обучения: проблемное обучение, информационно­ коммуникативная   технология, ориентированное обучение Оснащение   урока:    карточки   с   заданием   на   словообразование,   карточки   для занесения   информации,   полученной   в   процессе   аудирования,   карточки   с микротекстами. Оборудование: мультимедийная презентация в MS POWER POINT.  здоровьесберегающая   технология,   личностно­   интерактивная   SMART­доска,   компьютер,   проектор, План­конспект урока  I.   Организационный момент. Мобилизация обучающихся на работу. II.   Речевая зарядка. Погружение обучающихся в   коммуникативную среду. III.  Проверка домашнего задания.  1) выполнение упражнения на развитие словообразовательных навыков; 2) выполнение упражнения на закрепление новых слов; 3) устное высказывание по тексту 2В стр. 41  IV.  Активизация употребления лексики по теме  «A job for your future» 1) работа по электронному приложению на идентификацию названий     профессий; 2) выполнение упражнений на закрепление новых лексических единиц и      выражений. V.  Развитие словообразовательных навыков             1) работа у доски;             2) работа по карточкам на местах. VI.  Практика аудирования. 1) прослушивание, заполнение таблицы; 2) проверка выполнения задания, обсуждение. VII. Работа с текстом.  1) чтение, выполнение задания; 2) проверка понимания прочитанных микротекстов. VIII.  Развитие навыков устной речи. Составление монологического высказывания             по плану. №п/п I. Этапы урока Организационный момент II. III. IV. V. Речевая зарядка по теме:  «Навыки и способности для  успешной работы» Проверка домашнего задания Активизация употребления  лексики по теме  «A job for  your future» Выполнение задания в формате  ЕГЭ VI. Практика аудирования VII. Работа с текстом VIII. Рефлексия IX. Заключительный этап урока Задания Приветствие, беседа с дежурным  обучающимися Ответы обучающихся на вопросы  учителя Цель выполняемого задания Мобилизация обучающихся на работу. Сообщение темы и задач урока Погружение обучающихся в    коммуникативную среду 1) устное высказывание по тексту 2В  стр. 41;  2) упражнение 2 стр. 25 в рабочей  тетради; 3) упражнение 3 стр. 25 в рабочей  тетради  1) работа по электронному приложению на идентификацию названий профессий; 2) выполнение упражнения на  интерактивной доске  1) выполнение упражнений  3D  у доски; 2) работа по карточкам на местах 1) прослушивание, заполнение таблицы; 2) проверка выполнения задания,  обсуждение 1) чтение мини текстов по группам; 2)  проверка выполнения задания,  обсуждение 1) высказывания обучающихся о  будущей работе; 2) выводы обучающихся об уроке Информация о домашнем задании,  выставление оценок Развитие навыков монологической речи. Развитие словообразовательных  навыков. Закрепление нового лексического  материала Расширение  лексического материала по теме  Закрепление новых лексических единиц  и выражений Развитие словообразовательных  навыков Развитие навыков аудирования Совершенствование навыков  просмотрового чтения Развитие навыков устной речи План­конспект урока №п/п Учитель I. Организационный  момент. Мобилизация  учащихся на работу II.   Речевая зарядка.  Погружение учащихся в   коммуникативную  среду Good morning, pupils. Glad to see you. We  have guests on our lesson today. Greet them,  please.  Who is on duty today? What is the  date today? What day of the week is it today? Well, pupils, this year you are the 11th grade  pupils. It’s time to choose a job which helps  you in your life. I believe you have already  thought what profession you’d like to connect with your future life, which job is really your  cup of tea. Today we’ll continue speaking  about jobs and professions. We’ll discuss the  job requirements, skills and abilities which  are necessary to be successful in any job.  We’ll do some exercises with words and  expressions we learned at the previous lesson. We’ll read texts and do the task according to  the texts. We’ll practice word formation and  listening skills. And in conclusion you will  tell about the job you’d like to do in your  future. Now, pupils, I’d like to ask you some  questions. 1. As you know, at doing different jobs you  need different skills. What skills do people  need? And what about abilities? They are also important to do the job properly. 2. What qualities should people have to be  Ученик Good morning, teacher. We are glad to see you too. I’m on duty today. All are present.  Today is the 19th of October.  It’s  Monday today.  Слайды 1. I think, people need numeracy and  literacy, administrative skills,  teamwork skills, leadership skills. To my mind to do the job properly  people should have the ability to work  to tight deadlines, the ability to work  under pressure, creative abilities,  artistic abilities, the ability to make a  decision,  the ability to control people. successful in the job?  Furthermore to be successful in the job people should be organized, disciplined, responsible,  sociable, motivated and many other qualities  people should have. 3. What would you like to get from your  future job? Name your expectations.  4. Do you think that working abroad is more  difficult than working in your own country? You should know the language of the country  where you are going to work, you have to  communicate with people there. You have to  adapt to the local traditions, requirements and  their way of life. At the previous lesson we read the text with  four job profiles. At home you had to make  brief information about this jobs and your  own opinion about these positions. Who  wants to tell us about the job of sales? Who is ready to present us the job of chef?  About the graduate in the police service. Some words  about the job of tour guide. Get ready. Also  your homework was to do exercises 2 and 3  in your workbooks. Who wants to come to the blackboard and do the ex. 2. Make adjectives  2. A sharp mind, ambition, dedication,  individuality, initiative, physical  strength, flexibility.  3. I’d like to communicate with  people.  I want to have a good salary.  I’m interested  in the career  development.  I want to work  in an office.  I’d like to work in different countries. I want to help needy people.  4. I think it is difficult to work abroad  because you must know the foreign  language.  1. As far as I know a salesperson  doesn’t need any special qualification  In big cities  this work attracts  especially students who wants to pay  tuition fees. 2. To my mind a chef is very  responsible job.  Firstly the chef must have a good  qualification to cook different kinds of dish; secondly he must control all the  members of his team.  III.  Проверка  домашнего задания 3. I think the ability to make a  decision of positive qualities with these words. I invite  the next pupil to the board to do the ex. 3.  Match the words with the definitions. And  now we are ready to listen to you Юля.  SALES: I am of the same opinion that if the  salespersons don’t have any qualification they don’t work a way up to higher position. CHEF: right you are. I agree with you that the chef should have a good qualification because the prestige of his café or a restaurant depends on his skills, practice and the organized work  of his team. POLICE: I share your point of view that the  job of the police is one of the most difficult  jobs. It requires  TOUR GUIDE: I totally agree with you that  to be a tour guide first of all you must know  foreign language to communicate with  people.  IV. Активизация  употребления лексики по теме с  последующим  применением в речи. There are a lot of interesting and perspective  jobs. Let’s remind them.  Электронный  учебник «Personal relationship», vocabulary,  activity. Look at the screen and match the  requirements of some jobs with their names. We’ve just named some kinds of jobs and it is clear that any job has advantages and  disadvantages. For example what advantages  and disadvantages have the profession of a  trainee, recruits, worked, challenge,  promoted,  bonus, shift, perks 1. I am looking for a job with a bit  more …. 2. In three years she … her way up to  the position of senior manager. 3. The new … will start next week. teacher, doctor?  I see, pupils, you’ve adopted new words and  expressions we learnt at the previous lesson  and now I’d like to offer you to do the  exercise which will develop your lexical  skills.   Fill in the gaps with the words from the box.  And firstly let’s read these words in order to  mention their meanings. 4. The young army officer was… to  the rank of captain. 5. A lot of people are not prepared for  … work – it is difficult for them to  work at night or at unusual times. 6. I don’t have to pay for this meal – it is one of the … of the job. 7. People who stay more than two  years in this job get a special …. 8. New … to the police force are  always welcome. The task of the next exercise is to complete  the following sentences with the appropriate  noun as in the example.  I have worked in his restaurant for   I taught her basic skills in   When I am unwell I ask his advice.  Example: He is my employer. He  owns a small restaurant.  → five years. I am his employee. 1. She is my trainee. She has been  trained for two months.  → marketing. I am her trainer. 2. He is my doctor. He always comes  when somebody in the family is ill. → I am his patient. 3. She is my hairdresser. She can  arrange your hair in different styles:  from traditional to avant­ garde.  → her client. 4. He is an interviewer. He is going to  ask me some questions to write a  newspaper report. → answer his questions.  I am an interviewee. I am ready to   I come to her once a month. I am V.Развитие  словообразовательных навыков The next stage of our lesson is to do one of  the tasks from the State examination. It’s a  word formation. Two pupils are welcome to  the boards. __________ you should complete  the table with the appropriate form of the  word. ____________ your task is to fill in the gaps with the appropriate words from the  table. And the rest pupils you have a card and you  should use the words in capitals at the end of  each line to form a word that fits in the space  in the same line. After finishing this task  hands in your cards. VI.Практика  аудирования As you know the first task in the State  examination is listening. Take the cards with  listening. Now you will listen to 5 speakers  and there are 6 statements one of which is  odd. Listen to the speakers and fill in the  table. Then will check work.  What makes you think so? Why do you think  so? How can you prove that the 1,2,3,4,5  speaker is a …. Adjective ambitious creative able dedicate flexible Noun ambition creativity abilities dedication flexibility 1. My ambition is to become a pilot. 2. This new trainee is working hard. –  Yes, he’s certainly dedicated but really  not very talented. 3. When should I start this course?  – We can be flexible about your  starting date.  4. I’m sure Ann will cope with  her responsibilities. Nobody doubts  her abilities as a manager. 5. He came up with a really creative  solution to the problem.  Аудирование  The speaker works as... A. an office manager B.   a bus driver C.  an air hostess (a stewardess) D. a news reader E.  an actress F.  a sportsman VII. Работа с  текстом.  VIII.Развитие  навыков устной речи.  Составление  монологического  высказывания  по  плану. Pupils, I know you like reading and doing  tasks according to the text. And I prepared  you the reading task. Take this card read these three texts and choose from the two  statements the right one according to the text.  Be attentive while reading because there may  be statements which are not appropriate at all. Which statement do you think suits to the  topic of the text? How did you know it? The meaning of which statement is close to  the text. How can you prove it? Which statement do you choose? You want to say that the 5th and the 6th statements are not  suitable to the text.  So, pupils, you have shown your best abilities in reading, listening, speaking. I’m satisfied  with your working during the lesson. And in  conclusion I’d like you to tell some words  about your future job. What kind of job would you like to do?  Do you think you have the  qualities and abilities required for the job you  would like to do? I’m very glad to hear that. I’m sure you will  try, you will work hard, you will use all your  good abilities and skills and you will be  My favourite subject at school is  Literature.  And I want be a journalist.  I want to travel around our country,  communicate with people and write  articles about them. For this job I have such abilities as creativity, ambition  and I’m good at writing.  I want to be a doctor. I think, it’s one  of the noblest professions to cure  people and improve their health. I’m  well­organized, responsible and I’m  good at Biology and Chemistry. As for me I’d like to work with  documents in an office. I’m accurate,  literate and I can work to tight  deadlines.  My dream job is a lawyer. If I were a  lawyer, I would have  a chance to meet a lot of people,  have an  opportunity to travel and  using my  initiative. As far as I know the job of a lawyer is well­paid, it has perks and  bonuses. And the lawyer should be  responsible, respectful, confident,  decisive and punctual. I think I have  all these abilities as for skills I will get them while working. I wanted to express what I’ve learnt  about the job requirements, person’s abilities and skills to work  successfully.   For me the most difficult was to do  the word formation task. I’m not good  at it. The most useful thing for me was   doing the exercises with new words. Yes, the way of learning was very  interesting and useful especially  reading texts and listening. successful wherever you work you will enjoy  the process of working. As they say where  there is a will there is a way. In conclusion I’d like to ask you • Could you say what you wanted to express?  • What did you find most difficult? • What was the most useful thing for you to  learn?  • Was the way of learning interesting?  Write down your homework. Exercise 4A   page 43. Make up a short topic about your  future job and the questions in this ex. will  help you. Also use the language support  alongside the questions in order to make your  speech more bright, attractive and interesting.  And be ready to the lexical quiz.  Now your  marks for today’s lesson …. I’d like to finish  our lesson with the words of. “Every man is the architect of his own  fortune.”                                      (Appius Claudius)

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"

Разработка открытого урока "A job for your future"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018