Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)
Оценка 4.8

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
11.01.2018
Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)
презентация к уроку "Let's talk about films!"
Let's talk about films!.doc
LESSON: Let’s talk about films! Gymnasium 6, Astana CLASS: 9 Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Teacher name: Vlassova M.Y. 9.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups 9.C6 organise and present information clearly to others  9.S5 keep interaction with peers to negotiate, agree and organise  priorities and plans for completing classroom tasks Lesson objectives 9.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk about a range of general  topics, and some curricular topics All learners will be able to: talk in pairs and name favourite films name different kinds of films    work in groups to exchange their viewpoints Most learners will be able to:  make sentences about famous actors and actresses   find information about films Some learners will be able to:  talk about favourite films using the structure Language objectives Value links Cross curricular links   lin ICT skills Intercultural  awareness Kazakh culture Pastoral Care Use Present Simple tense, linking words which and who, Gerund,  Infinitive  Learners will work well together in pairs and groups showing respect and being polite with each other. Art, History, Literature Smart board for presenting a PPT, Internet, computer, CD disc Learners will be able to understand the  significance of Art (Films) role in the human life Learners will be able to talk about Kazakh films and actors Learners will be able to understand the importance of respecting values, broaden their outlook Plan Planned timings Beginning 5 min. Planned activities  Resources Class organisation. Greeting  ­Good morning! How are you? Sit down, please!   Listening to the passage the learners are asked to predict  Inspiration 3 CD track 30 PPT  PPT PPT PPT the topic of the lesson: ­Listen to one passage please and answer the question:  What is the speaker talking about? How do you think what the theme of our lesson is?(Learners’  answers) Lesson objectives presentation ­ Today you will talk about your favourite films and actors, you will work in groups, find information, discuss it and describe films using the structure. Let’s begin! Actualization  ­What kind of films do you know?  (Less able learners begin to  answer the first) Warm­up   ­Look at the board and let’s repeat the names of the films:  action   film,   animation,   comedy,   documentary, drama,   horror   films,   musical,   romantic   film,   science fiction film; adjectives: amazing, awful, brilliant, exciting, scary, terrible, thrilling, disappointing.(Learners repeat) Lead­in: Game “Password”: One learner sits with his back to the board. The other  learners see the photo of the actor or actress on the board  and describe him or her to the learner who can’t see the  photo. They must not say the name. The first learner  guesses correctly. A different learner sits with his back to  the board and guesses the name of the actor or actress.  (The photos of Nurlan Alimzhanov, Ian Somerhalder,  Johny Depp, Miley Cyrus) Middle 5 min. 2 min. Jumbled Questions (Work in pairs):  Learners read jumbled questions related to the theme: do  cinema often you how to go the? film is your favourite   what? Learners re­order questions and then ask and  answer the questions in pairs.   Differentiation More   able   learners  report   back   on   their   partner’s answer. 15 min. Work in Groups: ­Make a list of films you have seen recently. Then choose  one film you would like to talk about. Learners make a list of films they have seen and novels they have read recently. Each group chooses one film  which they would like to talk about. “Secretary” is  appointed in every group and he is responsible for taking  notes. Learners are introduced the structure of their presentation: ­You have to give a talk about your favourite film. Look at the structure:  PPT    ­Introduction (Say what you are going to talk about,  but don’t say the title!!)    ­Description (Describe the film):  Genre (What kind of film is it?)  Setting (Where and when does it take place?) Characters (Who are the main characters?) Plot (How does the story begin? What happens and how  does it end?)    ­Opinion (Say what you and others think of it)    ­Conclusion (Summarize what you have said)    ­You may need to research your information on the  Internet and you may collect some visual material, e.g.  pictures from the film, to support your talks. Speak  English! Choose two speakers to give the talks. You can  talk for two­three minutes. Don’t tell the title of the film!    Learners make posters. Presentation:     ­While listening to the speakers, be attentive! The  speakers should follow the structure. And then you will  put marks for their work! Criteria: 10 min. 1. follow the structure 2. presentation 3. creativeness 4. time management Learners give the talks to the other groups, who try to  Internet resources guess the titles of the film. They ask the speakers one  question more about their topic at the end. ­Have you got a question to the speakers? Differentiation: More able learners can give talks and ask questions. Assessment (Formative Assessment):     ­Now assess the works of your classmates: “Green” is “Great!” “Orange” is “Good!”  “Yellow” is “Not bad!” Every learner chooses the sticker and puts it on the poster. (They can give comments)    ­Now I want you to define who was the most active in  your group, who was less active, and who was the least  active in your group. Write your names in this order  please.   Learners get the sheets of paper and write the names of the students of their group. (Peer assessment) Reflection     ­Thank you children for your work. And now I want to  know what you think about our lesson. Answer the  questions please: Did you like our lesson? What was  interesting for you? What was difficult for you? Put your stickers on the wall.  Learners write their wishes. ­Thank you. Good­bye! End 3 min.

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)

Разработка урока на тему "Let's talk about films!" (9 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.01.2018