Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"
Оценка 4.7

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
24.01.2018
Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"
умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач, соотносить свои действия с планируемыми результатами; оценивать правильность выполнения учебной задачи; умение работать с прослушанным текстом, определять тему, прогнозировать содержание текста по ключевым словам, осуществлять информационный поиск, решать проблемы творческого и поискового характера; умение с помощью вопросов добывать недостающую информацию, устанавливать рабочие отношения, эффективно сотрудничать и способствовать продуктивной кооперации; развитие умения аудировать с целью понимания основного содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации; сопутствующие задачи: развитие умения делать краткие записи на аудитивной основе, умения читать вслух небольшой текст научно-популярного характера.
Урок № 46.docx
Раздел III. Путешествие и каникулы. Урок № 46 Тема: Вы когда­нибудь путешествовали в Лондон?  Развитие умения аудировать. Класс: 8     Дата:  «__»_____ 2017 г.             «__»_____ 2017 г.             «__»_____ 2017 г. Тип урока: обобщение и систематизация. Планируемые результаты (цели урока): личностные результаты (воспитательный и социокультурный аспекты): воспитательный аспект ­формирование положительного отношения к фактам иностранной культуры, способности понимать образ жизни и поведение зарубежных  сверстников; развитие умения сотрудничать; социокультурный аспект — знакомство с некоторыми особенностями путешествия на самолёте; развитие умения вести себя соответственно принятым в странах  изучаемого языка нормам; метапредметные результаты (развивающий аспект): регулятивные — умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач, соотносить свои действия с планируемыми  результатами; оценивать правильность выполнения учебной задачи; познавательные — умение работать с прослушанным текстом, определять тему, прогнозировать содержание текста по ключевым словам, осуществлять  информационный поиск, решать проблемы творческого и поискового характера; коммуникативные — умение с помощью вопросов добывать недостающую информацию, устанавливать рабочие отношения, эффективно сотрудничать и  способствовать продуктивной кооперации; предметные результаты (учебный аспект): развитие умения аудировать с целью понимания основного содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации; сопутствующие задачи: развитие умения делать краткие записи на аудитивной основе, умения читать вслух небольшой текст научно­популярного  характера. Оборудование: ПК, аудиоприложение. Ход урока Деятельность учителя Деятельность обучающихся Приветствует детей по­английски Good morning, boys and girls! Nice to meet you! Проверка домашнего задания. Приветствуют учителя Good morning! Nice to meet you too! … Этап / подэтап учебного занятия Начало урока: 1) Организационный  момент Основная часть  урока: Используемы е ЭОР 1 1) Активизация навыков аудирования. ПК 1.Tanya is a Russian girl who likes travelling. This time she is visiting Britain. These are some words from the conversation you are going to hear. Can you guess where Tanya is now? 1.2.   Listen  to  the  conversation  and  decide  w  here Tanya really is. Choose the appropriate picture and explain your choice. Read the Learning to Learn note first, (listening for the main idea) 1.3. Listen to the conversation one more time and decide if the following information is true, false or unstated in the conversation, (listening for specific information) 2.1 Tanya is talking to a customs officer. Listen to their conversation and recognise the officer’s attitude , (listening for the main idea) Текст для аудирования: Customs officer: Your passport, please. Tanya: Here you are. Customs officer: Miss Tatyana Smirnov. Tanya: Yes, that’s right. Customs officer: How long are you going to stay in  Britain? Tanya: For three weeks. Customs officer: And what’s the reason for your  visit? Tanya: I am going to do an English course in  Oxford. I want to learn some more English. But first  I’m planning to stay in London for three days to meet my friend. Customs officer: Have you got any documents from  your school? Tanya: Yes. Here is a copy of all the documents  from the school. And this is the address of the family  Ребята высказывают свои предположения. Можно им  помочь, задавая дополнительные вопросы: Is she in a cafe?  Is Tanya in a car (on board of a plane, ship, etc.)? Is Tanya  travelling by car (plane, ship, etc.)? 1.2 Перед прослушиванием ребята знакомятся с памяткой.  Запись звучит один раз. Текст для аудирования: Tanya: Excuse me. Stewardess: Yes. How can I help you? Tanya: Can I have another orange juice, please? Stewardess: Certainly. Tanya: Hm, without ice, please. Stewardess: Sure. Here you are. Anything else? Tanya: Yes. Could you tell me what time we are landing in  Heathrow? Stewardess: At 5.30. That’s in exactly 15 minutes. Tanya: Oh, have I got enough time to go to the bathroom  before we land? Stewardess: I’m sure it’ll … Captain: Attention, ladies and gentlemen. This is Captain  Preddy speaking. We will be landing in Heathrow in 15 minutes. All passengers  are kindly requested to go back to their seats and to fasten their seat belts. Hope you’ve enjoyed the flight and thank you for  choosing British Airways. Tanya: Well, I guess that’s the answer to my question. 1.3) Перед выполнением упражнения учащиеся знакомятся  с контрольными утверждениями. Ключи: F; F; T; N/s. 2.2)  Записи   ребята   должны   носить   краткий   характер. 2 I’ll be staying with. Customs officer: Your English sounds very good. Tanya: Thanks. Actually, this will be my second  language course in Britain. Customs officer: OK. Here is your passport and  your school documents. Enjoy your stay. Tanya: Thank you. Goodbye. Customs officer: Goodbye. 2.2.  Listen to the conversation one more time and take short notes about Tanya, (listening for specific information ; note taking ) 3.1 Tanya and her British friend Kurt are talking over the phone. What are Tanya and Kurt talking about? Choose the best answer, (listen for the main idea) 3.3   Listen to the conversation one more time and tick the places Tanya and Kurt are planning to visit, (listening for specific information) Например: 1) 3/three weeks; 2) learn English/English course; 3) Oxford, London; 4) 3/three days; 5) at her friend’s; 6) Yes. 1/one. 3.1) Текст для аудирования: Tanya: Hello. Kurt: Hello, this is Kurt. Is that you, Tanya? Tanya: Yes, hello, Kurt. I was just about to call you. Kurt: Really? I’ve been thinking about our plans for  tomorrow. Do you still feel like taking a day tour around  London? Tanya: Definitely. That’s a fantastic idea. Any suggestions? Kurt: Actually, I’ve got plenty of ideas. Have you thought of  anything you’d like to do or places you’d like to visit? Tanya: I guess I’d be happy to see some sort of exhibition. Kurt: An exhibition? Have you heard of the Guinness World  of Records? Tanya: Well … Kurt: It’s actually the famous Guinness Book of Records  brought to life. They’ve got everything there: models, videos  and life­size exhibits. I think it would be a great start to the day and I bet you’ll really enjoy it.  Tanya: Sounds fine to me. Kurt: We could also go to see the Wallace Collection. You  know, French art and sculpture of the 17 and 18 centuries.  How about that? Tanya: I’d rather go to the Guinness thing. Kurt: OK. How about popping into St Martin­in­the­Fields  later on. It’s not very far. It’s at the Charing Cross tube station. Tanya: Isn’t it that famous church next to the National  Gallery? Kurt: That’s right. If we are lucky, we may hear some good  music there. Tanya: All right. But I assume by that time we’d be ready for  3 a snack. Kurt: I agree. I know of a great place near there. Tanya: Great. Well, what time shall we meet then? Kurt: How about 10 o’clock at my place? Tanya: Great. See you tomorrow. Kurt: Don’t be late! Bye. Слушают учителя, записывают домашнее задание. Сообщают, что они делали на уроке. Good­bye! Заключительная часть урока: 1)   Информация   о домашнем задании  2) Рефлексия (подведение итогов  урока) Объясняет   технологию   выполнения   домашнего задания в учебнике. Activity Book ex. 1. Подводит итоги урока.  What  have you done at this lesson? Thank you for your work. Good­bye! 4

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"

Разработка урока по английскому языку в 8 классе "Вы когда-нибудь путешествовали в Лондон?"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.01.2018