Сор 7 класс
Оценка 4.7

Сор 7 класс

Оценка 4.7
Контроль знаний
docx
английский язык
7 кл
11.10.2017
Сор 7 класс
Сор предназначен для завершения раздела. Использовать с аудио прослушиванием. Учащиеся 7 класса должны уметь: 1) рассказывать о себе, своей семье, друзьях, о здоровом образе жизни сообщать краткие сведения о своей стране и стране изучаемого языка; 2) делать краткие сообщения, описывать события / явления (в рамках изученных тем), передавать основное содержание, основную мысль прочитанного или услышанного в объёме 7- 8 фразСОР
English_7 grade 7.1A short term lesson 9 Summative reading and writing task.docx
Short term lesson plan 9 7.1A Hobbies and Leisure  Term 1   Unit 1 Date:______.09.2016 Grade 7 __ School:  Teacher’sname:  Number present: Number absent: Theme of the lesson: Listening and writing on topic “My hobby and Leisure time” Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to 7. L4 Understand with limited support the main points of extended talk on a range of general and curricular topics. 7. W8   Spell most high­frequency vocabulary accurately for a limited range of familiar general topics and some curricular topics.  7. UE15 Use common verbs followed by infinitive verb/verb + ing patterns. Lesson objectives  All learners will be able to:  Comprehend information and recognize main details of the conversation  while listening;  Demonstrate the ability to write topic specific vocabulary;  Employ basic rule for verbs  before V+ing / to V in practice; Most learners will be able to:  Do the tasks with some minor mistakes. Some learners will be able to:   Do the tasks without any mistakes. Cooperation, respect to each other, functional literacy. Social Studies. Languageobjective Structures with gerunds and infinitives. Value links Crosscurricular  links Previous learning Useof ICT Intercultural  awareness Kazakh culture Previously learned vocabulary on topic Hobbies. Projector or Smart board to show a presentation. Accept the diversity of hobbies among the students of the group as well as all over  the world. Accept the diversity of hobbies among the students of the group as well as all over  the world; find similar words for hobbies in Kazakh or Russian languages. Student centered teaching: respect, support and scaffolding. To create a friendly atmosphere for collaborative work. To promote a sense of self­esteem and self­ respect and respect for others among all the learners. Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to  prevent the exposure of electrical power cords. Pastoral Care Health and Safety Planned timings 5 minutes Planned activities Resources 1.Leading­in stage (W) Teacher   presents   students   with   the   assessment   criteria   for   the summative task. 30 minute Listen to two people talking about their free time. Are the  Jenny loves soap operas. _________ Jenny likes flying _____                                                        Choose the correct form of the verbs (V+ing / to V). Circle Jack does not love watching sport._______  Jack loves horror films. ________  Jack sees his sister every week. _______  Jenny likes Chinese food and Jack loves Mexican food.  Pre­learning  Task A. sentences true (T) or false (F)? You will listen to the recording  twice. 0 Example:  Jack likes rock music. __T____ 1. 2. 3. 4. _______  5. 6. B. the right answer. 1. 2. 3 4 5 family. 6 C. Sport hobbies   (3)  _____________________________________________________ _____ Domestic hobbies (3)  _____________________________________________________ _____ Dangerous hobbies (3)  _____________________________________________________ _____ Enrichment hobbies (3)  _____________________________________________________ ____ Climbing/To climb mountains is so much fun. I hope to find/finding some gold coins! I really enjoy to visit/visiting old ruins. We go to climb/climbing to the mountains. I always visit Semey on holiday seeing/to see with my   I'm tired of visiting/to visit museums!                                  Write names for: 5 min. Students reflect on the skills that they have received while studying the unit. What was the most and the least beneficial for them? Additional information Differentiation – how do you plan  to give more support? How do you plan to challenge the more able  learners? The   teacher   and   co­teacher   should circulate   the   room   constantly offering support to weaker students and encouraging stronger students to write   more   complex,   abstract thoughts.  Higher students can be encouraged to   use   more   difficult   writing Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Circulate   about   the   room   helping students   with   vocabulary   and expressions.   Monitor   learners   to check they can pick up main points from   the   text   when   answering   the questions. Following   each   pair   or   individual activity, ask questions that check for Critical thinking     of Critical   thinking   lies   in skill forming communicative   vocabulary while listening and writing skills.   The   ability   of learners   to   react,   analyze, and   choose   the   right answers. comprehension and understanding. structures,   vocabulary   etc.   Weaker students   can   be   supported   by   the teacher   when   writing,   and   the complexity   of   the   tasks   could   be reduced or adapted. Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from the lesson about this class or individuals that will inform my next lesson? Summative Assessment for unit  English Grade: 7 Unit  7. 1A Unit Learning Objectives Hobbies and Leisure 7. L4 Understand with limited support the main points of extended talk on a  range of general and curricular topics. 7.W8  Spell most high­frequency vocabulary accurately for a limited range  of familiar general topics and some curricular topics.  7. UE15 Use common verbs followed by infinitive verb/verb + ing patterns. Level of thinking skills  Knowledge and Comprehension  Application Analysis Comprehend information and recognize main details of the conversation  while listening; Demonstrate the ability to write topic specific vocabulary; Employ basic rule for verbs  before V+ing / to V in practice; Assessment criteria Task A. Listen to two people talking about their free time. Are the sentences true (T) or false (F)?  You will listen to the recording twice. 0 Example:  Jack likes rock music. __T____ 1. 2. 3. 4. 5. 6. Jack does not love watching sport._______  Jack loves horror films. ________  Jack sees his sister every week. _______  Jenny likes Chinese food and Jack loves Mexican food. _______  Jenny loves soap operas. _________ Jenny likes flying _____                                                                                                                     B. Choose the correct form of the verbs (V+ing / to V). Circle the right answer. 1. Climbing/To climb mountains is so much fun. 2. I hope to find/finding some gold coins! 3 I really enjoy to visit/visiting old ruins. 4 We go to climb/climbing to the mountains. 5 I always visit Semey on holiday seeing/to see with my family. 6  I'm tired of visiting/to visit museums!                                                                                                C. Write names for: Sport hobbies   (3) _____________________________________________________________ Domestic hobbies (3) ___________________________________________________________ Dangerous hobbies (3) __________________________________________________________ Enrichment hobbies (3) _________________________________________________________ Assessment criteria Comprehend information and  recognize main details of the  conversation while listening; Descriptor Writes Mark 6 1. F 2. T 3. F 4. T 5. T 6. F Demonstrate the ability to write  topic specific vocabulary; Employ basic rule for verbs  before  V + ing / to V in practice; Total  Writes names for 12  hobbies Writes 1. Climbing 2. to find 3. visiting 4. climbing 5. 6. visiting to see 12 6 12 Rubrics Term1 Summative Assessment for unit Hobbies and Leisure Assessment Criteria Comprehend  information and  recognize main  details of the  conversation while  listening; Low A learner experiences  difficulties in  listening  comprehension to  understand main  ideas; Level of learning achievements High Middle comprehends information and  recognizes main details  correctly (1 mistake is  possible) experiences some  difficulties in  understanding main  ideas and makes  mistakes: 1. F 2. T 3. F 4. T 5. T 6. F Demonstrate the  ability to write topic  specific vocabulary; experiences  difficulties in writing  names for hobbies; experiences some  difficulties in writing  names for hobbies; Employ basic rule for experiences  experiences some  writes names for hobbies with  confidence (2 spelling mistakes are  possible); confidently employs the rule verbs  before V+ing / to V in practice; difficulties in usage  basic rule for gerunds and infinitives; difficulties in usage  basic rule for gerunds  and infinitives. Learner  makes mistakes in: in writing. (1 mistake is  possible); 1. Climbing 2. to find 3. visiting 4. climbing 5. 6. visiting to see 0­9 10­19 20­24 Информация для родителей по итогам суммативного оценивания за раздел/сквозную тему (рубрики) ФИ учащегося Предмет Класс Четверть 1 четверть Суммативное оценивание за раздел/тему «Хобби и Досуг» Критерий оценивания Понимает на слух основные моменты в речи Уровень учебных достижений Высокий Низкий Испытывает затруднения в понимании речи на слух Средний Допускает ошибки в понимании прослушанного текста Понимает основные моменты в речи на слух (возможна 1 ошибка) Применяет правило использования инфинитива и герундия на начальном этапе Испытывает затруднения в применении правила инфинитива и герундия на начальном этапе F T F T T F Допускает ошибки в применении правила инфинитива и герундия на начальном этапе Умеет писать основные слова по теме«Хобби и Досуг», обращая внимание на правописание Испытывает затруднения в написании основных слов по теме Допускает ошибки в написании основных слов по теме Уверенно употребляет правило инфинитива и герундия на начальном этапе Climbing to find Правильно пишет visiting  основные слова по climbing  теме«Хобби и Досуг», to see обращая внимание на visiting правописание ( допустимы 1-2 орфографические ошибки) Дополнительные комментарии учителя: ФИО учителя: _________________________________ Подпись:_______________ Дата_____________

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс

Сор 7 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.10.2017