Theme: What time is it?
Оценка 4.9

Theme: What time is it?

Оценка 4.9
Презентации учебные
ppt
английский язык
5 кл
25.04.2019
Theme: What time is it?
Learning objective(s)that this lesson is contributing to 1.W. Write numbers in words 2. S. to develop the pupils habits of the oral speech 3.L. Listen the new words and use in oral speech All learners will able to: should know new words reading and translate Most learners will be able to: should tell the time in English Some learners will be able to: answer the question, dialogue
5 grade.ppt

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?
Educational programmer  for  the in – service training of the  English  Language  pedagogical staff in the context of the  updated curriculum  for  comprehensive  education  in the  Republic of Kazakhstan Theme: What time is it? grade:5 School: Ashisy secondary school    teacher: Kerimbekkyzy A.                                    2017 year

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?
Short term plan  Lesson plan LESSON: 5.4.1 What time is it?              School :Ashisy Date:                                                          Teacher name :Kerimbekkyzy Asel Class:5                                                                                                                                              Number present:                   absent: Learning objective(s)that this lesson is  contributing to 1.W. Write numbers  in words  2. S. to develop  the pupils  habits  of the oral speech   3.L. Listen  the new  words and use  in oral speech  Lesson objectives   All learners will able to: should know new words reading and translate  Most learners  will be able to: should  tell the time in English Some  learners  will be able to: answer the question, dialogue  Language objective Learners can: repeat and answer the question Key words and phrases : Past ,to,quarter ,half ,o`clock ,a clock, handle ,a watch,minutes   Useful classroom language for dialogue/ writing Discussion points: What  time is it  in _______________? Can you say  why …?Why do you get up  at 7 o’clock  Writing  prompts: Write  the time  times in words?    Previous learning They can answer the question

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?
Organization  moment. Phonetic  drill. [l:] [e] chorus drill Chose the card and find the group. Dived into 3 group with card       Draw the clock  Ex 1 .page 65 .  Students  write  times  in words.                                                  Read and write .Group work  (The study of the dialogue in the  textbook the filing of translations into  the Kazakh language. The poster  image of the clock, which proved  that, how much?)    Start  B 1 1 1 1 1 Criteria Learners  can read  all  sentences  Description Learners   know new  words Quarter Past  Half  Clock  Learners  can put missing  words 1 5   Total  marks

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?
Middle  "The secret numbers” Game Warm – up  (stickers)  1. A year has 12 months, 4 seasons 2. A month has 30 days 3. A day has 24 hours 4. An hour has 60 minutes 5. A minutes has 60 seconds 6. A week has 7 days Ex 2  page 66.  Group  work   (stickers)  What time is it? Each other to ask questions Practice  Saying these clock  times  11:00 09:05 2:15    Criteria Description Learners can  use new  words Learners   can  tell  about  the time Learners   make  dialogue  B 3 2 Total marks 5 Control of understanding .Pair work consolidate exercise 4,5 speak  about the time in Almaty, Astana        The interview is a group of techniques whose task is to  interview as many students as possible in order to find out their  opinions, judgments, answers to the questions. The overall  results of this survey are recorded, using such forms as  questionnaires and tests.

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?

Theme: What time is it?
End Game ‘who is the first?’ Writing the time table. To quickly answer the  questions, summarizes the results of the lesson    Individual work. Тhe examination of pupils is done at work. Monday 1 lesson – Math­13.45 2 lesson – History – 14.35 3 lesson – English – 15.25 Pair work.  “What have they learnt?” Dialogue. To speak about daily routine using time. Reflection Assessment: Evaluating by their collected smiles and marks.  Conclusions and mark Home task
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.04.2019