Тренировочные упранения по теме Present Continuous - Elementary
Оценка 4.9

Тренировочные упранения по теме Present Continuous - Elementary

Оценка 4.9
pdf
26.09.2023
Тренировочные упранения по теме Present Continuous - Elementary
Pr.Cont.Activity 1.pdf

Activity 1. Напиши глаголы с окончанием “-ING” 

a.- write    _writing     k.- jump ___________ b.- listen ___________ l.- come ___________

c.- run ____________ m.- learn ___________ d.- swim ___________ n.- speak __________

e.- play ___________ o.- fly ____________ f.- drink ___________ p.- climb ___________

g.- watch __________ q.- do ____________ h.- study ___________ r.- wear ___________

i.- read ___________ s.- snow ___________ j.- eat ___________ t.- think ___________ 

Activity 2. Напиши нужную форму глагола to be - “am”, “is” или “are”  a.- I am listening to music. 

b.- You _______ writing a text. 

c.- He ________ running 10 kilometres. 

d.- She _______ reading a book. 

e.- I _________ speaking English. 

f.- We ________ swimming in the swimming-pool. 

g.- You _______ drinking water. 

h.- They ______ watching TV. 

i.- The cat ___________ jumping on the sofa. 

j.- My brothers _______ studying maths

 

Activity 3. Напиши глаголы без окончания “-ING” 

a.- playing __play____________ k.- sitting __________________ 

b.- walking _________________ l.- combing _________________

c.- washing _________________ m.- eating __________________ 

d.- flying __________________ n.- listening _________________ 

e.- fishing _________________ o.- having ___________________ 

f.- doing __________________ p.- watching _________________ 

g.- raining _________________ q.- writing __________________ 

h.- talking _________________ r.- jumping __________________ 

i.- wearing _________________ s.- running __________________ 

j.- climbing ________________ t.- studying __________________

 

 

 

 

Activity 4. Отдели слова друг от друга, чтобы получилось предложение.  a.- I|am|driving|my|car. I am driving my car.

b.- Youaredancingatschool. ___________________________________________________  

c.- Heisplayingtheviolin. _____________________________________________________ 

d.- Sheissingingasong. ___________________________________________________

e.- Itisclimbingthetree. _______________________________________________________ 

f.- Youarelisteningtomusic. ___________________________________________________

h.- Theyarerunningfast. ______________________________________________________ 

 

Activity 5. Подчеркни ошибку в предложении и исправь её. a.- My teacher are talking in class. My teacher is talking in class.

b.- You is working hard. ______________________________________________________

c.- I is doing my homework. __________________________________________________

d.- They am painting the house. ________________________________________________

e.- We is drinking lemonade. __________________________________________________

f.- I is speaking English very well. ______________________________________________

g.- She are running very fast. __________________________________________________

h.- My grandma are closing the door. ___________________________________________

i.- He are playing the piano. ___________________________________________________ 

Activity 6. Напиши слова в нужном порядке, чтобы получилось предложение.  a.- mum /eating /My /chocolate /is My mum is eating chocolate.  

b.- am / I / computer / playing _________________________________________________  

c.- working / is / Your sister __________________________________________________  

d.- is /The giraffe /water /drinking _____________________________________________  

e.- uncle /television /My /watching /is __________________________________________  

g.- is /She /a T-shirt /wearing  _________________________________________________  

h.- dancing /We /are ________________________________________________________  

j.- is /He /eating /breakfast /at home ____________________________________________

Activity 1. Напиши глаголы с окончанием “-ING” a

Activity 1. Напиши глаголы с окончанием “-ING” a

Activity 4. Отдели слова друг от друга, чтобы получилось предложение

Activity 4. Отдели слова друг от друга, чтобы получилось предложение

She are running very fast. __________________________________________________ h

She are running very fast. __________________________________________________ h
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.09.2023