План–конспект урока на тему «Учимся писать письма. Развитие навыков письменной речи»
Цель: выработать навыки письменной речи по данной теме.
Задачи:
Образовательные: способствовать развитию навыков и умений письменной речи, актуализации знаний по теме.
Развивающие: способствовать развитию логического мышления, памяти, наблюдательности, умения правильно обобщать данные и делать выводы.
Воспитательные: обеспечить условия для воспитания положительного интереса к иностранному языку, создать условия, обеспечивающие воспитание уважительного отношения к своей стране и стране изучаемого языка.
Литература:
Для учителя:
1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».
2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010.
Для учеников:
1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».
2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5– 6».
Тип урока: комбинированный.
План урока:
1. Организационный этап.
2. Введение в атмосферу иноязычного общения.
3. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
4. Проверка домашнего задания.
5. Актуализация знаний.
6. Первичное усвоение новых знаний.
7. Первичное закрепление.
8. Физкультминутка.
9. Первичная проверка понимания.
10. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.
11. Рефлексия.
12. Заключительный этап.
Ход урока:
1. Организационный этап.
Good morning students. How are you doing today? Have you got any news? You know, I got a letter yesterday from my English friend. I was very glad to hear from her. Do you get letters? Do you like writing letters?
2. Введение в атмосферу иноязычного общения.
If you want to keep your friends don't give them away.
Look at the blackboard. There you see one more proverb. Let`s read it and understand how it is connected with our lesson.
Of course we can`t forget about our friends. And letters can help us to keep in touch.
3. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
So, the main aim of our today`s lesson is to learn to write letters correctly. We have got enough lexical and grammar knowledge, so the thing we need is to find out the structure of the letter and learn to use it.
4. Проверка домашнего задания.
Of course, we`ll check your homework first. It will help us to revise our knowledge on the topic.
5. Актуализация знаний.
(пока учащиеся рассказывают диалоги)
Look through Barbara`s letter to her Russian students on page 13 in your S.B.
Is Barbara polite in her letter? What does help her to sound polite?
6. Первичное усвоение новых знаний.
There are some rules of writing letters. And if you follow these rules you will always sound polite.
Текст видеофрагмента
If we want to be polite we should follow some rules of writing letters.
We should remember of correct organization of the letter (its body). Мы должны помнить о: правильным построением письма (его структура), correct punctuation (правильной пунктуации), correct spelling (правильном написании слов).
You`ve got enough knowledge to write correctly, today let`s deal with the organization of the letter.
Look: when we write a letter to a foreign friend we start with a date. For example: the second of September. The next moment is greeting (приветствие).
Look: Dear Barbara. This is the greeting of our letter.
Then we have the body of the letter (what we write). To be polite and interesting for the person we write to, чтобы быть вежливыми и интересными человеку, которому мы пишем, we should start with something interesting about that person. Then, something good you noticed about him or her, after that we ask a question or some questions you want to ask.
In the end of the lesson we `ve got a closing. For example: your friend.
And we finish the letter with a signature or name. Look: your friend Dima.
Look at the example of the letter:
Here we`ve got the date in the beginning: 5th of October.
The greeting: Dear Barbara.
An interesting fact about the person: I was glad to hear that your stay in Russia was pleasant.
Something good about the person: I can say that you helped my English very much last year.
A question to the person: Are you going to come back to Russia?
A closing: Your former student.
And finally, the signature/ name: Dima Ivanov.
Окончание видеофрагмента
7. Первичное закрепление.
Now please, let`s find all the parts if the organization of Barbara`s letter.
(Task 1)
(in written form)
Date? – No date (it`s omitted).
Greeting – Dear friends!
The body of the letter:
– something interesting: I think they would like to invite you to London. Soon you`ll get the invitation letter.
- something good about the person: It was a pleasure to have you as my students. Here in London I miss you very much. They are very similar to you: happy, bright and a bit lazy.
- Questions to the pupils: ‘Do you like the idea?’
- What`s the news?
- Are there any new pupils in your class?
- Who will be your English teacher?
- Do you know him or her?
- Do you like your English text– book?
- Did you enjoy your holidays?
A closing: Give my best wishes to your teachers and parents.
Signature: Barbara.
8. Физкультминутка.
Now let`s play a bit and remember our organization of letters better.
По кабинету расклеены таблички со структурами письма:
1.16. Учимся писать письма. Развитие навыков письма..pptx
Учимся писать письмо
Writing a letter
I can write a friendly
letter
with:
- correct punctuation
- correct organization
- correct spelling
Учимся писать письмо
Writing a letter
- greeting
- date
- the body of the letter :
- something interesting
Organization:
B
p .
2 ,
e
S
…
a r
a r a
e
D
a r b
Yo ur frie n d
Di m
a
about the person
- something good you noticed
about the person
- a question to the person
- a closing - your signature/name
Учимся писать письмо
Writing a letterDate
5, Oct.
Dear Barbara.
I was glad ho hear that your
stay in Russia was pleasant.
I can say that you helped my
English very much last year.
Are you going to come
back to Russia?
Greeting
An interesting
fact about
the person
A question
to the person
A closing
Something
good about
the person
Signature
name
Your former student,
Dima Ivanov.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.