Unit 9 Transport

  • Презентации учебные
  • pptx
  • 24.05.2019
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

What means of transport did you use? Transport Coach/ use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics, and some curricular topics Recognize the content of the text at word level with minimum support of reading
Иконка файла материала 2_Grade 6_Unit 8. Transport_How do I go abroad_Presentation_Version 2.docx.pptx
Unit 9 Transport How do I abroad
Learning objectives  6.1.8.1  develop intercultural awareness through  reading and discussion topics 6.3.7.1  use appropriate subject­specific  vocabulary and syntax to talk about a limited   range of general  topics, and some curricular topics 6.4.2.1  understand independently specific  information  and detail in short, simple texts on a  limited range of general and curricular
Lesson objectives •­ Recognize the content of the text at word level  with minimum support •­ Create the sentences, using the names of  continents according to the map (3­4) with some  support •­ comparison of adjective  Ask simple questions using degrees of
. Match the words to the pictures Motorbike, double­decker, helicopter,  ferry, sailing boat,  truck/ lorry,  airplane, coach, car, ship, taxi, bicycle,  tram /street car, bus, train, hot air  balloon
Pre­reading What means of transport did you  use? What should you take with you while  travelling?
Read the text Find words in the text to match the meaning.   ­plan or organize _______________    ­money that a country uses ______________    ­pay to use something for a short time ______________   ­go to another country _____________   ­arrange and pay for something in advance __________  ­put your things in a bag before you travel ___________  ­ a journey by plane ____________   ­a place to stay, like hotel ______________
Reflection •Choose three new words you have learnt  today or in the last few lessons and write  dictionary definitions. •Develop by then asking students to write a  sentence for each of the words (or one using  all three at once).